
Povezano
Na trenutak, živeli smo svoju fantaziju iz slavne špice filma The Devil Wears Prada: jutro je u Njujorku, grad pulsira, pevušimo KT Tunstall dok biramo svoj autfit za posao iz snova. Pretvaramo se u besprekorno stilizovanu ženu koja užurbano silazi ka podzemnoj železnici. Ona, naravno, nosi Chanel.
Upravo to nam je prolazilo kroz misli dok smo gledali Chanel Métiers d’Art reviju u Njujorku, predstavljenu na napuštenoj stanici metroa. Ovo je bio spektakl koji je modu ponovo učinio zabavnom, vratio nas je u najslavnije (Lagerfeldove) dane francuske kuće, kreirajući ponovo sveopštu euforiju.

Revija je bila filmsko iskustvo u srcu grada, dokazavši da Matthieu Blazy ima snažnu viziju za kuću. Evo šta smo sve videli.
Chanel povratak u Njujork
U centru grada, ispod adrese 168 Bowery, na napuštenoj železničkoj platformi stanice Bowery, gde je Tom Ford održao svoju prolećnu reviju 2020. godine, gosti, među kojima su bili ambasadori brenda A$AP Rocky i Margaret Qualley, Tilda Swinton, Kristen Stewart, Solange, G. Dragon, Jessie Buckley, Linda Evangelista, Dapper Dan, Charlotte Casiraghi, Rose Byrne, Riley Keough, Jon Bon Jovi i mnogi drugi, ukrcali su se na voz “C”.
Podzemna Chanel platforma je spojila Pariz, centar Njujorka i sve što postoji između.
Blazy je medijima rekao da je kolekcija veoma inspirisana likovima – navodeći kao inspiracije novinarku iz ’70-ih i poslovnu ženu iz ’80-ih, kao i period kada je Gabrielle Chanel prvi put otputovala u Ameriku 1931. da kreira kostime za film. Takođe su ga inspirisali svi ljudi koje je gledao u metoru u godinama kada je radio u Njujorku za brendove Calvin Klein i Raf Simons, od 2016. do 2019.

Revija je počela tako što su modeli izlazili iz pristiglog vagonа voza, krećući se duž platforme kao svaki Njujorčanin. Nakon revije, Blazy je rekao da ga je njujorški metro interesovao zato što je to mesto gde svaki sloj društva dolazi u kontakt. Jedinstveno mesto bez hijerarhije, ali u njegovoj viziji, obavijeno dozom glamura.
„Sviđa mi se ideja revije gde ništa nije linearno. Hteo sam da stvorim neku vrstu slučajnosti – ono što vidimo svakog jutra kada idemo na posao, a ne znamo šta nas čeka iza ugla. Svi su pozvani“, rekao je za WWD.


Revija je obuhvatila različite epohe – od frizura u stilu dvadesetih do power suiting silueta osamdesetih, uz obilje animal dezena inspirisanih garderobom Gabrielle Chanel. Upadljivi kostimi od tvida pojavili su se u ručno tkanim leopard motivima, dok su svile dizajnirane tako da podsećaju na njeno divljenje Astrakhan krznu.
Luksuzne pletenine i američki sportski stil takođe su bili u prvom planu.




Druga Blazyjeva revija za kuću pokazala se uspešnom zahvaljujući balansu između diskretnog stila i aspirativne garderobe, sa trenucima zaigranosti kroz dramatične dekoracije od perja, vibrantne boje, torbe ukrašene neočekivanim motivima poput šoljica za kafu – zato što u Njujorku imate dva aksesoara: psa i šoljicu za kafum našalio se Blazy.



Mnoge od Blazyjevih žena u pokretu delovale su moderno i poznato – kaputi prebačeni preko torbi ili podlaktice, džemper zavezan oko struka, providni kišni mantil koji podseća na kultne prozirne kišne čizme Lagerfelda.
Blazy možda rekreira popularne navike u odevanju i primenjuje ih na izabrane arhivske siluete, ali nesumnjivo radi na tome da izazove način na koji razmišljamo o modernom oblačenju.
Uprkos neobičnom okruženju, ni perjana jakna, ni crvena haljina sa šljokicama, ni početni autfit sa camel džemperom s rajsferšlusom i svetlim džinsom nisu delovali neprikladno na pisti. Svaka manekenka delovala je kao Njujorčanka koju biste zaista sreli i na prvi pogled se zaljubili u njen stil.
Nema sumnje – sledeća stanica za Chanel je (ponovo) sam vrh modne industrije.
Naslovna fotografija: Guerin Charles/ABACA / Shutterstock Editorial / Profimedia






