Pre nekoliko dana odjeknula je vest da je kompanija Meta, u vlasništvu Marka Zuckerberga lansirala novu društvenu mrežu Threads, koja je pandan Twitteru čiji je vlasnik Elon Musk, tako da smo dobili novi ,,digitalni rat’’ s obzirom da ove dve mreže sada predstavljaju direktnu konkrenciju jedna drugoj.
Koncept Twittera kao mreže sa tekstualnim postovima i mesta za diskusiju preuzela je i Meta, uz novinu u vidu povezivanja Threads naloga sa vašim, već postojećim Instagram nalogom, čime se stvara već postojeća publika. Pojava ove mreže je eksplodirala u sekundi, a Zuckerberg je na svom nalogu na Threadsu objavio da je platforma imala 10 miliona prijava u sedam sati.
Čini se da od 2022. godine Twitter prolazi kroz turbulentan period od kada je došlo do promene vlasništva, a nedavno je korisnike ove mreže dočekala vest da će Elon Musk ograničiti broj objava koje korisnici mogu videti u toku jednog dana, kako bi zaustavio zloupotrebu podataka. U sličnom periodu sa radom počinje i Threads, pa zbog svega toga dolazi do velike migracije korisnika na ovu novu društvenu mrežu.
Kada je u pitanju moda, kompanije nisu mnogo koristile Twitter kao kanal komunikacije, već je fokus uglavnom bio na Instagramu i TikToku, s obzirom da se Twitter kotirao kao mreža na kojoj buja govor mržnje, politički ekstremizam i digitalno nasilje. Već sada, Threads se trudi da pokazuje koliko je pogodan za brendove, naglašavajući svoju pozitivnu atmosferu nasuprot mračnoj i teškoj atmosferi Twittera. Brojni brendovi već imaju duboko ukorenjene veze sa Instagramom, što je odličan pokazatelj kako brendovi i društvene mreže mogu sarađivati.
Za modne kompanije, Threads bi mogao da bude nova oaza za prikupljanje publike i bez obzira na to što je isključivo tekstualne prirode, jer je direktno povezan sa Instagramom.
Da li će Meta, kao kompanija koja je ovoj industriji dobro poznata i koja ima dovoljno duboke džepove za razvoj i milijarde aktivnih korisnika, uspeti da postane polje interesovanja modnih kompanija, ostaje samo da vidimo.
Kako izgleda Threads?
Threads je veoma sličan Twitter-u. Ima sličan interfejs i mogućnosti, kao što su lajkovanje ili deljenja postova drugih korisnika. Korisnici mogu objavljivati tekst do 500 karaktera, kao i deliti linkove, fotografije i video zapise do pet minuta dužine. Što se samog dizajna aplikacije tiče, mnogi korisnici ga hvale.
Threads takođe omogućava korisnicima da kontrolišu ko može odgovarati na njihove objave, da filtriraju određene reči i da blokiraju ili ograniče druge profile koji ih prate. U saopštenju, Meta je izjavila da je Threads napravljen ,,da omogući pozitivne i produktivne konverzacije“.
Koje su šanse za uspeh Threads-a?
Iako Threads ima snažan početak, njegova pobeda nije zagarantovana. Kompanije povremeno mogu predstaviti nove proizvode koji nikada ne zažive i kasnije budu zatvoreni. Na primer, Meta, koja se tada još uvek zvala Facebook, krajem 2017. godine počela je da testira Snapchat-ovu rivalsku aplikaciju pod nazivom Direct, da bi ovaj eksperiment propao i projekat se zatvorio 2019. godine. Zbog hiperprodukcije i prezasićenosti sadržajem na Internetu, česta je pojava da pojedine platforme brzo steknu popularnost, ali ne uspeju dugoročno da zadrže svoju publiku tokom vremena, što se dešava i u slučaju aplikacije BeReal.
Meta je uspevala da uspešno kopira konkurente, ali to su najčešće funkcionalnosti koje ugrađuje u postojeće aplikacije gde već ima razvijenu publiku i korisnike- Instagram je dobio nadogradnju postojećih funkcija kroz Reels, koji direktno oponaša TikTok, a mnogo pre kroz Stories, koji su pandan Snapchatu.
Zašto bi Threads mogao biti drugačiji?
Threads ima prednost zato što crpi svoje korisnike iz Instagrama, koji ima mesečno dve milijarde aktivnih korisnika širom sveta, tako što im omogućava prijavu sa tim nalogom. Meta takođe zna da je društvena mreža dobra koliko i ljudi i kompanije koje je koriste. Zato je poslala rane pozive biznisima poput Netflix-a, kao i javnim ličnostima i influenserima, a među prvima koja se oglasila na novoj društvenoj mreži bila je i latino zvezda Šakira.