Ne možemo i ne želimo da sakrijemo oduševljenje povodom novog filma Wes Andersona. Reći ćete, možda, profesionalna deformacija budući da je u središtu priče oda novinarima i novinarastvu. Naravno da delom ima i toga, ali odavno smo zaljubljenici u lik i delo ovog genijalca, stoga se radujemo svakom novom filmu čiju režiju potpisuje.
Dok smo mi bili u fazi iščekivanja, američki reditelj je redizajnirao luksuzni voz iz pedesetih i dao nam nešto u čemu smo uživali dok smo čekali da njegov novi naslov stigne u bioskope. To se najzad i dešava! Premijera je rezervisana za 26. novembar i Kombank dvoranu, čime se ujedno otvara i 27. izdanje Festivala autorskog filma.
Radnja je smeštena u izmišljenom dvadesetovekovnom francuskom gradiću, a inspirisana je ranim počecima magazina Newyorker. Iz želje da film snimi u Francuskoj, Anderson je izmaštao „Francusku depešu“, ispostavu izmišljenog američkog dnevnog lista „Sloboda“.
Ali da li znate ko stoji iza očaravajućih setova izloga starog sveta i starinskih nostalgičnih natpisa? Francois Morel i Vincent Audoin, profesionalni slikari znakova sa sedištem u Parizu. Logično pitanje bi moglo biti kako neko uopšte završi na slikanju znakova. Kod njih dvojice to je bila ljubav od malih nogu. Obojica su po vokaciji grafički dizajneri i dele posebnu pasiju upravo prema ovoj vrsti stvaranja. Francois je godinama bio fokusiran na grafite i logotipe, a Vincent se od 2016. u potpunosti prepustio ovoj umetnosti.
Sumnjamo da do sada uveliko nemate gomilu razloga da pogledate ovaj film, ali svakako joj možete dopisati i ovu zanimljivost. Vidimo se u bioskopskoj sali!