Boho- rock na francuski način: Kultni francuski brendovi koji neguju rock estetiku
Francuska moda je uvek bila level up kada je u pitanju veština kombinovanja osnovnih komada tako da odiše neusiljenim šikom koji nikad, ali baš nikad, ne servira trying too hard izgled. Nepretenciozni i bezvremeni su dva najbolje-opisujuća epiteta za stereotipnu sliku francuskog stila koju obično dopunjuje crveni karmin i bretanjske pruge na majicama. Izlazeći iz grubog okvira naići ćemo na specifičan slobodoumni vajb koji koketira sa rock star estetikom i bohemian ideologijom, dajući eleganciji autentičan karakter bunta.
The Kooples
Još 2008. godine, braća Alexandre, Laurent i Raphaël Elicha su predvideli trenutni trend rodno-fluidnog stila pokretanjem brenda The Kooples, koji donosi pariski ulični šik i muškarcima i ženama, formatiran u dendi odevne komade.
Više od 15 godina, The Kooples – francuski sleng za parove, muškarcima i ženama pruža elegantni pariski evergrin.
Iz sezonu u sezonu The Kooples estetska suština brenda ostaje dosledna rock star siluetama koje podrazumevaju slim krojeve, kao i tamnoj paleti koja koketira sa gotik vajbom, dodajući svemu tome dašak streetwear-a i androgenosti.
U prvih deset godina, brend je stekao obožavaoce širom planete, pa su u Johanesburgu, Sidneju, Seulu i Bejrutu otvoreni The Kooples butici, prepoznatljivi po enterijeru u kom dominira crni mermer. Od samog početka, reklamne kampanje su uključivale prave parove iz celog sveta, ističući njihovu medjusobnu povezanost kroz matching outfite.
Zadig & Voltaire
Osnovan u Parizu 1997. godine od strane Thierry Gilliera, Zadig&Voltaire je dizajnerski slow fashion brend motivisan da preoblikuje luksuzne kodove kako bi stvorio jedinstven karakter svog DNK. Zato ne čudi što ova kuća nosi zastavu French Spirit of Freedom. Pozivajući se na reference iz domena savremene umetnosti, oživljava tzv effortless stil .
Ovaj bezvremenski dizajn upravo i nastaje iz tenzije između nežnosti i snage, smelosti i nonšalancije, i iz sudara muške i ženske energije. Ono što je nekada izgledalo kao suprotnost postaje neodvojivo. Zadig&Voltaire nastavlja tradiciju elegancije, podstičuci jedinstvenost uprkos svemu. Mnogima je Kate Moss prva asocijacija kada se spomene ovaj brend. Dugogodišnja saradnja proizvela je prototip Zadig devojke koja je kao Kate prigrlila glam rock naslede i implementirala ga u svakodnevni stil.
Chloé
Ovaj francuski brend je odavno sinonim za luksuzni bohemian stil. Paradoksalni prizvuk ove sintagme je upravo ta autentična referenca brend, koja neguje free spirit vajb kada je ženska moda u pitanju. Jos uvek smo pod utiskom debija Chemene Kamali na Pariskoj nedelji mode, gde je delovalo kao da je inspiraciju pronašla u boho outfitima Sienne Miller tokom 2000ih.
Iako je već neko vreme bio uspavanom modu, ovaj debi Chemene Kamali kao kreativne direktorke brenda označio je njegovu zvaničnu reinkarnaciju u lepršavim bluzama i farmerkama sa visokim strukom.
Ova estetika obuhvata volane, rese, antilop, makrame i siluete koje lebde oko tela umesto da prijanjaju. Ali ako bi neki izgled mogao da ga sumira, to bi definitivno bila Sienna Miller u Ugg čizmama, pojasom sa novčićima i oversized naočarima za sunce na Glastonbury festivalu 2004. godine.
Modni stručnjaci su predviđali veliki povratak boho-šika, a ovo ponovno oživljavanje trenda dolazi u trenutku kada ljudi naginju ka nostalgiji. Drugi trendovi mogu izazvati osećaj straha i nesigurnosti zbog svojih često isključujućih ideala, ali ovaj put boho-šik dobija zreliji izgled jer evocira osećaj neformalnosti i bezbrižnog duha. Osim toga sto je boho uvek popularan, to je estetika sa stavom, istovremeno: opuštena, ležerna i bez napora, sa pravom nonšalancijom koju retki trendovi mogu da dostignu. Jednostavno, boho vajb je oduvek bio u DNK kodu Chloé brenda.
YSL
Ovaj gigant luksuzne mode ima ozbiljnu ideolosku potporu u rock kulturi. Možda to nije prvi epitet kojim bismo opisali poslednji opus YSL-a koji pomera granice glamura. Ipak, dugogodisnja ambasadorka brenda, cuvena Charlotte Gainsbourg je otelotvorenje luksuzne rock pojave koju nam nudi ova francuska modna kuca.
Svoj vrhunac u rock estetici, brend je predstavio u kultnoj PSYCH ROCK kolekciji, pre tacno deset godina u saradnji sa Hedi Slimane. Fotografije iz ove kampanje su arhetipske predstave rock heroine u monohromatskoj verziji, sa posebnim akcentom na minimal bajkerske krojeve i boho nakit. Zato ni ne iznenadjuje cinjeca da su komadi iz ove kolekcije jedni od najtrazenijih u pretragama na vintage sajtovima.
Isabel Marant
U 2000-im, kada je naš omiljeni sufiks bio chic, umesto core, Isabel Marant je praktično izmislila estetiku pariski-šik, ležerni-šik i boho-šik bi svi bili tačni opisi — koja je osvojila stilizovane žene, ili narodski receno it devojke, širom sveta.
Tokom godina, Marant nikada nije previše odstupila od svoje prepoznatljive estetike, već je samo proširila i ažurirala svoju ponudu . Prepoznatljiva po prozračnim šifonskim bluzama i mini haljinama sa cvetnim printovima, metalik vezovima i neobradjenim rubovima, iz sezone u sezonu ostaje dosledna boho karakteristikama.
Siluete i kodovi Isabel Marant, prožeti duhom početka kuće 90-ih, ponovo se pojavljuju kroz preradjene stilove; ponovo izdata osnovna garderoba koja manifestuje bezvremenost brenda i njegovu sposobnost da se stalno iznova pronalazi.
Fotografije: Instagram i Pinterest