Nema odmora dok traje obnova, čini se da je mantra pod kojom ovih dana rade čelnici modne kuće Celine. Nedugo nakon što je modnim svetom odjeknula vest da Hedi Slimane napušta poziciju kreativnog direktora nakon sedam godina, objavljeno je ime njegovog naslednika. Micheal Rider se zove, a mnogi su se odmah zapitali – ko je on uopšte?
Michael Rider nije potpuno neznan u modnim krugovima. Njegova karijera počela je u ateljeima Balenciage, gde je radio pod vođstvom Nicolasa Ghesquièrea kao senior dizajner. Rider se kasnije pridružio Celine-u 2012. godine, gde je čitavu deceniju proveo sprovodeći kreativne vizije Phoebe Philo. Upravo tu je stekao razumevanje brenda i razvijao kreativni talent zbog kojeg su vođe konglomerata LVMH odlučile da mu ponovo otvore vrata svojih kancelarija i studija, nakon perioda koji je proveo u Polo Ralph Lauren-u. Za američki brend je od 2018. godine bio na poziciji kreativnog direktora.
Ako šira modna publika nije upoznata sa njegovim radom, insajderi su vest dočekali sa oduševljenjem. Njegova uloga, kada zvanično stupi na novo radno mesto 2025. godine, obuhvataće sve aspekte kreativnog vođenja – od ženske i muške mode, do kože, aksesoara i visoke mode.
Nasuprot tome, Slimaneov odlazak je ostavio prostor za spekulacije o njegovom sledećem koraku. Dok modni svet nagađa o njegovom potencijalnom prelasku u Chanel, jedno je sigurno – Michael Rider preuzima kormilo Celine sa bogatim iskustvom i jasnom vizijom za budućnost ove prestižne modne kuće.
Kakav Celine možemo da očekujemo sada?
Povratak Michaela Ridera u Celine mogao bi da znači vraćanje minimalističkoj i sofisticiranoj estetici koja je odredila zlatnu eru brenda kada je isti vodila Phoebe Philo. Riderova bogata iskustva u modnoj industriji, posebno tokom rada sa britanskom dizajnerkom, kao i njegova uspešna modernizacija Polo Ralph Lauren, ukazuju da će novi Celine verovatno obitavati u međurprostoru tradicije i savremenosti.
Riderova kreativna filozofija zasnovana je na jednostavnoj eleganciji, što može značiti povratak ka klasičnoj estetici brenda, ali sa modernim elementima koji će zadovoljiti potrebe današnje luksuzne mode. U poređenju sa glasom Hedi Slimanea, koji je proklamovao odu eksperimentisanju i smelim transformacijama, Riderov ton će biti značajno mirniji, sa naglaskom na refined femininity, epitet koji se često povezuje sa pređašnjim verzijama Celine.
Rider dobro poznaje vrednosti na kojima Celine, jedna od najdugovečnijih francuskih kuća, počiva. Ipak, dolazak novog kreativnog direktora znači i novo identitentsko poglavlje.
Foto: Pinterest, Instagram