![(Ne)obična ljubav: Kada smo zavoleli obične ljubavne priče? 1 Ljubav Modern Love](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/11/Ljubav-Modern-Love.jpg)
Povezano
New York Times je nedavno obeležilo dvadeset godina od prve Modern Love kolumne. Ljudi širom sveta su svake nedelje slali priče o ljubavi u svim njenim oblicima i redakcija renomirane publikacije je svake nedelje objavljivala po jedan esej. Mnogo toga se promenilo za dvadeset godina, kako kaže Daniel Jones, urednik Modern Love kolumne. “Modern Love je počela iste godine kada i Facebook, tri godine pre iPhone-a, osam godina pre nastanka Tindera i 11 godina pre nego što je legalizovan istopolni brak u Americi”, rekao je za New York Times.
Pored 200,000 priča o ljubavi koji su predstavili svojim čitaocima, Modern Love je u međuvremenu predstavljena u obliku knjige, podkasta i serije na Prime-u. Njena popularnost (i potreba) ne jenjava.
![(Ne)obična ljubav: Kada smo zavoleli obične ljubavne priče? 7 Modern Love ljubav ilustracija](https://buro247.rs/wp-content/uploads/2024/11/Modern-Love-ljubav-ilustracija-1024x649.jpg)
Ako popularna kultura ukazuje na nešto to je da sada, više nego ikada od početka novog milenijuma, konzumiramo sadržaj o ljubavi i odnosima. Uskoro stiže četvrti deo Bridget Jones serijala i It Ends With Us (snimljenog po knjizi istog imena) i prognozira se da će biti jedan od najgledanijih filmova u ovoj godini. Slično Modern Love fenomenu, komičan serijal po imenu Chicken Shop Date upravo sada dostiže vrhunac popularnosti. Voditeljka Amelia Dimoldenberg konačno uspeva da dovuče najpoznatija svetska imena iz filmskih i muzičkih industrija da gostuju u njenoj emisiji.
Za one koji nisu gledali, kratke epizode su koncipirane kao prvi sudar u krajnje neromantičnoj atmosferi gde Amelia postavlja izuzetno neromantična pitanja koja se graniče sa flertom, stavljajući svoje sagovornike u situacije koje podsećju na katastrofalni prvi dejt – razlog zašto ljudi obožavaju Chicken Shop Date.
POČETAK LJUBAVI
Većinu nas je iskustvo naučilo da od života ne očekujemo nerealne priče, posebno kada je ljubav u pitanju. Pomenuti formati su upravo to, realni, čak i neprijatni u svojoj realnosti. Izgleda da smo se dovoljno nagledali Doktora Živagoa za jedan životni vek. Iako su te grandiozne priče o ljubavi i životu zaista lepe, s vremenom su još lepše postale one obične priče koje na prvi pogled i nisu toliko posebne.
Zanimljivo je da većina Modern Love eseja ne govori o nekoj nadzemaljskoj ljubavi (ni o nekom neverovatnom seksu), već su to uglavnom priče o brižnosti, pažnji, zbližavanju i gubitku. Isto tako, verujem da je veliki deo popularnosti emisije Chicken Shop Date proizašao iz toga što je sama interakcija između voditeljke i gostiju stidljiva, smešna i po malo neprijatna – nešto što preslikava susrete i upoznavanja koji su i nama poznati.
Pored količine veštačkog sadržaja kojim se danas hranimo, na mrežama, gledajući vesti i prateći aktuelna dešavanja, čini mi se da smo postali gladni realnih, običnih priča.
Ljubav kulturološki prolazi kroz demistifikaciju (konačno jedna promena za dobrobit svih nas). To ne znači da se u nju više ne veruje, naprotiv. Preko posle 200,000 eseja Modern Love, dovoljna je jedna priča o nežnosti i dobroti jednog ljudskog bića prema drugom, da nam ukaže na to da u ljubav verujemo više nego ikad.
Fotografije: Promo