Povezano
Partir un jour (Leave One Day), film koji je otvorio 78. filmski festival u Kanu, prvo je ostvarenje u istoriji ovog festivala koje je prikazano na otvaranju, a koje je režirala žena. Amélie Bonnin, francuska rediteljka, na taj način ušla je u istoriju, pazite sad – debitantskim filmom.
Partir un jour je prvobitno bio kratki film rediteljke, koji je osvojio nagradu César za najbolji kratki film 2023. godine. Uspeh ovog ostvarenja inspirisao je Bonnin da razvije dugometražnu verziju priče o Cécile (Juliette Armanet), talentovanoj kuvarici (pobednici Master Chef takmičenja) koja se vraća u svoje malo rodno mesto, nakon što njen otac doživi srčani udar. Tamo se suočava sa emocijama iz prošlosti i ponovnim susretom sa tinejdžerskom simpatijom, što je navodi na preispitivanje svih životnih izbora.
RADNJA FILMA PARTIR UN JOUR

Ono što je možda i najlepše u vezi sa filmom Partir un jour jeste to što je Cécile žena u četrdesetim – po rediteljki najdirljivijem razdoblju u životu jedne žene, o kojem se gotovo i ne snimaju filmovi.
– Ono što mi je kod Cécile bilo zanimljivo jeste to da je uhvatim baš u tom specifičnom trenutku života, jer u četrdesetim postoji neka vrsta težine koju jednostavno nemaš sa 20 ili čak 30. Trudnoća sa 40, nije isto što i sa 30. Na neki način, sve postaje dramatičnije, intenzivnije. Isto važi i za karijeru – tehnički, četrdesete su doba kada bi trebalo da si stabilniji nego u tridesetim. Ali kad se pojavi sumnja, ulog je mnogo veći. I fizički – smatram da je četrdeseta godina života prelepa. Želela sam da snimam ženu u tim godinama jer je to tako dirljivo razdoblje. Mladost je iza tebe, a opet, još uvek ima toliko toga da se otkrije, izjavila je rediteljka na konferenciji za štampu na Kanskom filmskom festivalu.
Amélie Bonnin, koja ove godine puni upravo 40 godina, je i scenaristkinja filma Partir un jour. Nakon što se upustila u režiju, studirala grafički dizajn u Parizu i Montrealu, a potom se usavršavala kao scenaristkinja na prestižnoj školi La Fémis u Parizu. Njen rad obuhvata različite discipline, uključujući pisanje, video produkciju i crtanje, što joj omogućava da stvara priče na jedinstven način. Pre Partir un jour, režirala je dva dokumentarna filma: La Mélodie du Boucher (ARTE) i La Bande des Français (France 3).
Zaniljivo je i to što je glavna junakinja filma Partir un jour kuvarica, ali ne bilo kakva, već je pobednica poznatog rijaliti programa.
– Ideja da Cécile bude kuvarica potekla je iz ambijenta – restorana pored puta u kom je Cécile odrastala, uz oca koji je bio kuvar i majku koja je služila goste. To je jedno živo, bučno mesto koje me podseća na prostore iz mog detinjstva – dugački zajednički stolovi, buka, povišeni tonovi… sve suprotno od tihih, prefinjenih pariskih restorana. Moj koscenarista i ja smo takođe voleli ideju da otac i ćerka rade isti posao i da on bude srž njihovih života, ali iz sasvim različitih uglova. A da budem iskrena, Dimitri i ja oboje volimo kuvanje. Još uvek se sećam prve sezone Top Chefa, od pre petnaest godina – bila sam instant navučena. Uključiti taj element bio je i način da prikažem društvo u kojem živim, svet u kom želim da moji likovi žive. Ljudi gledaju televiziju. I mi gledamo televiziju. Ne vidim zašto bi to trebalo izostaviti iz filmova. A i sa dramske strane, činjenica da je Cécile stekla javno priznanje zahvaljujući Top Chefu dodatno produbljuje generacijski jaz između nje i njenog oca – stvara napetost među njima, rekla je rediteljka.
Fotografije: Partir un jour/Festival de Cannes
Uz podršku brendova Black ‘n Easy i IZIPIZI, BURO. Srbija u partnerstvu sa MCF Megacom Srbija, donosi ekskluzivne priče sa 78. Kanskog filmskog festivala.
Uz Black ‘n’ Easy, pravu tursku, ne morate se odricati svog omiljenog rituala, gde god da ste. Spremna da putuje, lako se i jednostavno pakuje i još lakše priprema. Potreban je samo minut, jedna kesica i vrela voda, da se prepustite uživanju u pravoj turskoj.
IZIPIZI već više od 10 godina mami osmehe ljudima širom sveta, kreirajući lagane, fleksibilne i pristupačne naočare za celu porodicu – uz posvećenost svakodnevnom smanjenju uticaja na životnu sredinu.
MCF Megacom Film, vodeća distributerska kuća na Balkanu, poslednje dve decenije domaćoj publici donosi relevantne, nagrađivane i autentične filmove svetske kinematografije.