
Celine Phantom- torba koja je definisala jednu modnu eru, prepoznatljiva po svojim “krilima i nonšalantnom šarmu, ponovo je u centru modne pažnje. Više od decenije nakon svog debija, u izvedbi tadašnje kreativne direktorke- Phoebe Philo, doživljava veliki povratak – kako na modnoj pisti, tako i na tržištu polovnih torbi, koje danas igra presudnu ulogu u određivanju onoga što nazivamo timeless.
ZVEZDA JEDNE DEKADE
Phoebe Philo je preuzela kreativno vođstvo Celine 2008. i ubrzo lansirala Luggage torbu 2009. godine. Njena upečatljiva forma sa zakrivljenim rajsferšlusom, ručkama koje “vise”, i grafički jasnim konturama, brzo je postala statusni simbol slavnih it devojaka– od Rihanne i Nicole Richie do Lindsay Lohan.

Ali prava senzacija stiže 2011. kada Philo lansira Phantom – veći, širi i smeliji pandan Luggage torbi. Sa bočnim “krilima” i dugačkim pletenim povlakačem na rajsferšlusu, Phantom je bio sve što je Luggage bila, ali više. I veći i opušteniji model. Torba koja je beznaporno atraktivna, a u koju staje novčanik, telefon, laptop, flaša vode, a ponekad i rezervni par cipela.
NOSTALGIJA MILENIJALKI I NOVA GENERACIJA FANOVA
Za mnoge milenijalke, Phantom je ostala torba iz snova. Ona je definisala ceo jedan modni trenutak, kao jedan komad u koji vredi investirati.

Danas, 15 godina kasnije, ta nostalgija dobija oblik tržišne realnosti. Povratak velikih torbi, povratak Phoebe Philo u modni svet (sa sopstvenim brendom) i konstantna želja za Old Céline modelima na sekundarnom tržištu stvorili su savršen trenutak za Phantom renesansu.
MICHAEL RIDER I PHANTOM RENESANSA
Kada je prošlog oktobra Hedi Slimane objavio da napušta Celine nakon sedam godina, interesovanje za njegovog naslednika bilo je ogromno. Ime Michael Rider brzo je izazvalo pažnju – ne samo jer je bio bivši kreativni direktor Polo Ralph Laurena, već i zato što je bio deo Phoebe Philo ere u Celine od 2008. do 2018.

U svom debiju za proleće 2026, održanom u sedištu modne kuće u Parizu, Rider je spojio Slimaneovu estetiku sa elementima iz Philo perioda. A centralni momenat bio je – povratak Phantom torbe. Riderova verzija ostaje verna originalu, ali uvodi skulpturalnije ručke, jasnije šavove i bogate boje – crnu, braon i Yves Klein plavu, direktan omaž Philo. Čak i zakrivljenost rajsferšlusa u “osmeh” je savršeno estetski prilagodjena, uz dozu nove igre forme.
EKSPLOZIJA RESALE TRŽIŠTA
Riderov potez nije ostao nezapažen. Pre same revije, potražnja za Phantom modelom porasla je za 79% na Fashionphile platformi. Dan posle revije, pretrage su skočile za 1205%. Na The RealReal broj favorita (odnosno lajkova) porastao je 123% u odnosu na prošlu godinu, a cene su počele da rastu. Kako bi to modni analitičari pojednostavili: modne vesti su za resale tržište ono što je geopolitička kriza za berzu.
Na Sellier platformi, pretrage za Old Céline porasle su za 30% u julu, a konkretno Phantom modeli postali su najtraženiji. Zanimanje za Old Céline nikad nije potpuno nestalo, ali sada imamo ozbiljan povratak, jer to nije samo nostalgija – to je nova valorizacija Phoebe Philo estetike: minimalizam, kvalitet i funkcionalnost.
DA LI INVENSTIRATI?
Cene polovnih Phantom torbi trenutno se kreću od 800 do 1300 funti, ali dobre primerke je sve teže pronaći. Očekuje se porast cena od 15 do 20% tokom naredne godine, tako da je trenutak za kupovinu ovakvih komada- upravo sada. Svakako se savetuje da se pri odabiru boje fikusirate na neutralne tonove, čvrstu strukturu i apsolutno uvek proveriti autentičnost. Ovo je i investicija u artefakt fashion istorije.
PRAKTIČNOST KAO LUKSUZ
Phantom nije samo modna senzacija – ona je odgovor na savremene potrebe. Vraćamo se velikim torbama jer se vraćamo kancelarijama, putovanjima i svakodnevnim obavezama. To je ozbiljna torba, ali sa stavom, koja vam dozvoljava da se igrate modom, a da opet ostanete praktični.
Za mnoge žene, Phantom je alternativa Birkin torbi – luksuz koji je dostupniji, ali i estetski relevantniji. Za modernu, zaposlenu ženu sa haotičnom torbom – Phantom je sve i ne postoji trenutak kada ona nije u modi.
LEGENDA, SADA I ZAUVEK
Povratak kultne torbe nije samo još jedan “retro” momenat. Ona je simbol dizajnerske doslednosti, vremenski otporne estetike i emocionalne povezanosti sa modom kao iskustvom. Ako ste sanjali o njoj u mladosti– sada je vreme. Jer kako tržište raste, tako i vrednost ovog komada, i modna i ekonomska, postaje sve veća.
Phantom se ne vraća – ona nikada nije ni otišla. Samo je čekala pravi trenutak da zablista još jednom.
Fotografije: Instagram