Planinarenje na Dolomitima: Novi veliki Instagram trend

Dolomiti u svojoj prirodnoj grandioznosti nadilaze svaki filter.

autor BURO.
pexels marco 2369174 4017093

Ako postoji destinacija koja je ove godine okupirala Instagram feed, to su Dolomiti. Ovaj deo italijanskih Alpa više nije samo raj za iskusne planinare i ljubitelje prirode, već i mesto gde se rađa najlepši sadržaj za društvene mreže. Fotografije dramatičnih vrhova, smaragdnih jezera i planinskih kućica u kojima bi svako poželeo da prespava, postale su sinonim za modernu „digitalnu razglednicu“.

Dolomiti su dugo bili poznati kao mekka za skijaše, ali tek poslednjih godina postaju pravi „letnji must“ za mlade putnike. Kombinacija nepristupačne, a opet savršeno „fotogenične“ prirode i lakog pristupa (uz odličnu infrastrukturu i organizovane staze), učinila je da ova planinska oblast preraste u jedan od najvećih travel trendova.

Instagram-friendly pejzaži

Od jezera Lago di Braies, koje izgleda kao da je izašlo iz bajke, do Tre Cime di Lavaredo, simbola koji dominira svakom fotografijom, ovo su mesta koja praktično garantuju lajkove i reach. Nije retkost da se čeka red za fotografisanje na čamcu ili pored planinskih vidikovaca. U eri društvenih mreža, Dolomiti su postali svojevrsni „outdoor studio“.

Novi oblik luksuza

Zanimljivo je da luksuz više nije definisan hotelima od pet zvezdica, već iskustvom. Udoban smeštaj u planinskim kolibama, doručak sa pogledom na vrhove obasjane prvim zracima sunca i tišina koja se retko nalazi u užurbanom svetu: to je ono što mladi putnici danas traže. Upravo ta autentičnost je razlog zašto Dolomiti dominiraju na društvenim mrežama.

Takođe, na Dolomitima se već izdvajaju novi mikro-trendovi: fotografisanje na visećim mostovima, planinarenje u pastelnim outfitima, pa čak i „glamping“ pod vedrim nebom. Sve više influensera dolazi u ovaj deo Italije, a njihovi snimci često inspirišu pratioce da zamene letovanja na moru za avanturu u planinama.

Planinarenje na Dolomitima više nije aktivnost rezervisana za planinare. Ono je postalo društveni događaj, namerni lifestyle odabir i trend koji definiše novu generaciju putnika. I dok su društvene mreže zaslužne za njegovu globalnu popularnost, ostaje činjenica da Dolomiti u svojoj prirodnoj grandioznosti nadilaze svaki filter.

Foto: Instagram