Emotivan oproštaj i novi počeci: Svi viralni trenuci iz Milana

Od Mirande Priestly do Versace "skandala".

autor BURO.
milano

Adio, Milano! Završena je Nedelja mode u italijanskom gradu, na kojoj su prikazane kolekcije za proleće 2026. godine. Ovo je veoma uzbudljiva sezona u kojoj se modni pejzaž drastično menja, zahvaljujući debijima kreativnih direktora u brojnim luksuzinim brendovima.

Milano je tokom vikenda bio ispunjen holivudskim zvezdama i najuticajnijim ličnostima industrije, ali i trenucima po kojima ćemo pamtiti ovu godinu, barem kada je moda u pitanju. Energija novih početaka sudarala se sa emotivnim oproštajem od „majstora italijanskog stila“, koji nas je nedavno napustio – dok se istovremeno vodila žustra rasprava o tome može li estetski pravac koji je Dario Vitale odabrao za Versace biti opravdan.

Evo malog pregleda!

Milano u znaku emotivnog oproštaja od Armanija

Finalna kolekcija Giorgia Armanija predstavljena je 28. septembra u Pinacoteca di Brera u Milanu, pretvarajući ono što je trebalo da bude proslava 50-godišnjice modne kuće u dirljivo oproštajno veče. Dizajner, koji je preminuo ranije tokom meseca, ostavio je za sobom nasleđe tihe revolucije – a ova revija postala je i kruna i svedočanstvo njegove vizije.

profimedia 1041578642
Foto: SGP / ddp USA / Profimedia

Manekenke čije su se karijere ukrštale sa Armanijem tokom decenija vratile su se da prošetaju njegovom poslednjom pistom, dajući reviji osećaj kontinuiteta i nasleđa. Atmosfera je bila nežna, aplauz duboko zaslužen – kolektivni gest oproštaja.

profimedia 1041575708
Foto: SGP / ddp USA / Profimedia

Postojala je suptilna ravnoteža između komercijalne održivosti i memorijalnog gesta. Umesto velikih spektakala, Armani je izabrao poznato: komade koji mogu da se nose, da se u njima živi i koji mogu da se čuvaju, produžavajući svoj dijalog sa garderoberom.

profimedia 1041575588
Foto: SGP / ddp USA / Profimedia
Milano
Foto: NOWFASHION / Shutterstock Editorial / Profimedia

Snažan debi Louise Trotter

Milano je sa nestrpljenjem iščekivao Bottega Veneta reviju, a vizija koju je za brend predstavila Louise Trotter nije razočarala. Stupila je u ulogu koja nosi težinu ne samo zbog nasleđa same kuće, već i u širem kontekstu modne industrije koja se još uvek suočava sa neravnotežama.

Njena prva kolekcija pokazala je i poštovanje prema kodovima brenda i samopouzdanje dizajnerke spremne da napiše novo poglavlje.

profimedia 1041359437
Foto: Agence / Bestimage / Profimedia

Pokret je definisao kolekciju, ne samo u dramatičnom zamahu kaputa, već i u razigranoj energiji haljina i suknji. Suknja sastavljena od traka kože stvarala je ritam pri svakom koraku, dok su haljine od sa resama na ivicama produžavale linije tela.

Istinska inovacija došla je kroz svetlucavu pleteninu izrađenu od recikliranog fiberglasa. Ovi komadi, blistavi pod svetlima, prizivali su i futurizam i taktilnost, dokazujući da eksperimentisanje s materijalima može doneti iznenađujuću eleganciju.

Trotter nije pokušala da reši pitanje identiteta kuće, niti je to bilo potrebno. Umesto toga, ponudila je niz snažnih gestova: zanat podignut na viši nivo, redefinisane materijale i proporcije, kao i nežnost. Za Bottega Venetu, kolekcija za proleće/leto 2026. bila je uvodna reč, sa obećanjem da dolazi još toga.

profimedia 1041360211
Foto: Agence / Bestimage / Profimedia

Miranda Priestly na Dolce&Gabbana reviji

Milano je ostao bez daha kada se Meryl Streep pojavila kao Miranda Priestly na D&G reviji. Streep je prepoznatljive naočare i Dolce&Gabbana vinilni mantil dok je ulazila na reviju u pratnji obezbeđenja, a za njom je išao Stanley Tucci, koji u filmu tumači njenog umetničkog direktora.

profimedia 1041341715
Foto: Cinzia Camela / LiveMedia / imago stock&people / Profimedia

Tokom revije, uz muziku italijanske pevačice Patty Pravo, Miranda Priestly je konsultovala Nigela, dok su njihove oči pratili pistu jer su modeli prolazili. Iz brenda su potvrdili da je scena snimana za nastavak filma, koji se trenutno snima u Milanu.

Dolce&Gabbana kolekcija za proleće/leto 2026. koju će publika moći da vidi inspirisana je odećom za spavanje – od udobnih muških pidžama sa cirkonima ili vezom do crnog providnog i čipkanog donjeg veša.

Svi vole da mrze Versace

Od svih debija u Milanu ove sezone, nijedan nije nosio veću težinu od Daria Vitalea za Versace. Dok Donatella Versace sada služi kao glavna ambasadorka brenda, a brend je u procesu akvizicije od strane Prade, očekivanja su bila velika – ali nisu ispunjena.

Vitaleov pristup bio je hrabar u svom odbijanju očekivanog. Nije se pojavila nijedna večernja haljina. Umesto toga, kolekcija je razmontirala Versace sliku glamura i preoblikovala je za generaciju privučenu seksualnom privlačnošću u nedovršenom, nesavršenom obliku.

Bio je ovo možda namerno destabilizujući debi. Za neke, nedostatak savršenstva može delovati dezorijentišuće; za druge, to signalizira hitnu rekalibraciju kuće koja je prečesto opterećena svojom prošlošću.

Foto: Agence / Bestimage / Profimedia