Od kada i zašto je Dior počeo da oblači korejske boy bendove?

autor BURO.
SQUARE KPOP 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/06/COVER_KPOP.jpg

Uprkos tome što im zapad nije organsko tržište, članovi K-pop benda BTS našli su se na naslovnim stranama magazina Time, Rolling Stone i Billboard. Imali su dva albuma na prvom mestu u Americi, i milijarde streamera globalno. Krajem prošle godine pozvani su u Ujedninjene Nacije kao Unicef ambasadori, i tom prilikom je njihov harizmatični frontmen održao prilično emotivan govor na temu prihvatanja sebe i ljubavi prema sebi. Mora se priznati da su sve ovo ozbiljni nivoi u karijeri bilo kog izvođača, a pogotovo ukoliko je u pitanju boy band. BTS je u svemu tome uspeo. Njegovi članovi reperi Suga, RM i J-hope i vokalisti Jimin, V, Jin i Jungkook su sasvim izvesno promenili lice pop-muzike i prva su korejska grupa koja je dosegla najviše lestvice zapadnjačke muzičke industrije. Njihov uspeh u Aziji nije u toj meri začuđujuć, budući da su prototip boy banda, u koji se fizički savršeno uklapaju sa izblajhanim kosama, lepim crtama lica i markiranom garderobom. U svojim pesmama neretko pokreću društvena korejska pitanja kao što je školski sistem, lokalna muzička industrija itd. ali uprkos tome, i činjenici da je većina njihovih pesama na korejskom i da je RM zapravo jedini član koji priča engleski tečno, njihov globalni uspeh i prijem kod zapadne publike je nezapamćen.

 

Taj potencijal je očigledno primetila i modna industrija, i rešila da uradi nešto ozbiljnije sa njim. Velika vest je da su na nedavnim nastupima u Parizu, članovi benda bili obučeni u komade iz Kim Jonesove kolekcije za Dior za jesen/zimu 2019. Njihovi outfiti sastavljeni od praktičnih sportskih krojeva, kargo pantalona, bomberki, sedlo-torbi sa broševima, lancima i ostalim aksesoarima iz Dior Jewellery kolekcije, izazvali su jednaku količinu pažnje i oduševljenja kao i sami momci i njihove pesme.

 

 

Do sada su K-pop zvezde mahom popunjavale prve redove revija, bile modeli, ambasadori ili povremeni saradnici, ali veza kakva je sada napravljena između BTS i Diora, govori o sasvim novom poglavlju za K-pop industriju, novoj poziciji i jednoj od prefinjenijih saradnji ikada. Dior igra pametno i proračunato budući da je odeća više street style vajba nego visoke mode, ali je to upravo ono što BTS čini idealnim za privlačenje nove publike i targetiranje veoma specifične niche grupe milenijalskih konzumenata. Ipak pričamo o preko 1.5 milion posetilaca na 51 koncertu i sva je prilika da će ono što se tako lansira postati samo postajati veći trend.

 

Iako su mnoge južno-korejske poznate ličnosti, zahvaljujući velikoj bazi globalnih fanova već ostvarile saradnje sa luksuznim brendovima, pa je tako muzičar G-Dragon Chanelov već poznati ljubimac, dok su Seolhyun i Kai novi Guccijevi brend ambasadori sa ovog meridijana, Diorov potez mnogima ipak dolazi kao iznenađenje. Nikada pre ni jedan francuski luksuzni brend nije radio odeću za nastup K-pop benda, ali sa popularnoću i relevantnošću koju je ovaj muzički žanr dostigao, izgleda da je došla nova era i prilika da se stvari menjaju. Uz činjenicu da živimo u vreme kada su i platforme i publika sve raznovrsniji sve je izvesnije da će se ovakve saradnje pokazati kao next big thing i korak na koji će se odlučiti i ostali brendovi, i otvoriti vrata sasvim novim oblicima saradnje.