Već i vrapci znaju da je svet u krizi koja je veća i od one izazvane recesijom 2008. godine, što se naravno odnosi i na modnu industriju. Ti isti vrapci znaju i da je ovo posebno teško za nezavisne brendove, pošto čak i oni veoma uspešni ne mogu da se mere sa velikim konglomeratima koji će, uz relativne gubitke, ipak izaći iz svega sa glavom iznad vode. Ovo je posebno uznemirujuća činjenica zato što se upravo nezavisni brendovi bore za mnoge principe na kojima se zasniva moda koja je održivija, etički ispravna i ekološki manje štetna.
Šta sad?
Realno, postoji nekoliko koraka koje će svi oni morati preduzeti ako žele da prežive. A prva osobina na listi koja će im za to biti neophodna je svakako prilagodljivost.
1. Smanjenje troškova i digitalizacija
Ovo je najbolji i prvi način da se koliko toliko predupredi neizvesnost.
Jedan deo jeste razvijanje online prisustva i pružanje svih usluga upravo na ovaj način. U to spadaju konsultacije, virtuelni alati za isprobavanje i slično, ali ne ograničava se samo na tzv. online customer service. Ono na šta se ceo koncept svodi jeste “pravi manje ali kvalitetnije, ne troši gde nije neophodno”. Dakle, ne samo smanjenje troškova u smislu prodajnog prostora već i toga da se, na primer, narudžbine materijala rade tek nakon što su narudžbine od velikih preprodavaca stigle. Na taj način, smanjuje se količina potencijalno neprodate robe. Isto tako, brendovi treba da razviju online tools preko kojih i individualni kupci treba da imaju mogućnost kustomizacije (kao što kod nas odnedavno radi brend Mihano Momosa, na primer) što direktno utiče na smanjenje povraćaja robe.
4. Povezivanje sa kompatibilnim brendovima u proizvodnji i distribuciji
Saradnja sa drugim brendovima ne treba da bude ograničena samo na eventualno udruživanje u prodaji ili reklami već i u proizvodnji i usluzi koja se pruža mušterijama. Upravo je ovaj segment izuzetno važan i često problematičan za male biznise iz prostog razloga što je za nekog ko je nezavistan gotovo nemoguće da sve može da izvede samostalno “in house”. Ovo se ne odnosi striktno i samo na same komade koji se proizvode već i za mnoge usluge koje su potrebne kako bi posao napredovao – ili se spasao od propadanja – od organizovanja marketinških akcija preko načina isporuke pa sve do eventualne reciklaže.