Ko stoji iza kreativaca koji sada kroje modnu industriju?

autor BURO.
newschool square

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/01/newschool_cover.gif

Čini se da je odgovor na ovo pitanje: trenutno čovek po imenu Sam Ross.

Too cool for school u njegovom slučaju definitivno ne važi. On je čovek iza New School, nove agencije čija je baza u Londonu ali čiji su talenti koje zastupa rasuti svuda po svetu. Ako se pitate šta je u njoj toliko posebno, odgovor je u suštini vrlo jednostavan: entuzijazam i vera u ono što rade.

Znamo da zvuči kao opšte mesto iz xy PR teksta ali ovaj put zaista se radi o izuzetku od pravila. Kreativci koje New School predstavlja zapravo su veoma gusto ispletena mreža prijatelja i saradnika koji su se okupili oko iste ideje o multiridisciplinarnoj kreativnoj zajednici sačinjenoj od pojedinaca koji se međusobno nadopunjuju, kako po specijalnosti tako i po načinu razmišljanja.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/01/1641905760907533.jpg

Agenciju je, pre manje od godinu dana, osnovao gorepomenuti agent Sam Ross, a za jedno od prvih velikih snimanja koja je organizovao – da li se sećate naslovnice za 30. rođendan magazina Dazed na kom je Rihanna obučena kao jedan veliki džoint i Harry Stylesa na motoru? – sam je platio smeštaj i hotele za ljude koji su u njemu učestvovali. Naime, New School je zastupala neke od ključnih ljudi na oba snimanja, od kojih se jedno odvijalo u Njujorku, a drugo u Los Anđelesu, a od kojih su neki stizali i iz Velike Britanije (i morali između ostalog da u budu u karantinu pre ulaska u SAD). Logističke zavrzlame i ulaganje su se svakako isplatili pošto su obe naslovnice osvojile društene mreže, a agenciju definitivno postavile na mapu.

Ovaj uspeh se nije desio slučajno, već su se brižljivo sklapane kockice konačno poklopile: naime Ross ljude koje zastupa velikim delom poznaje iz dana kada su zajedno pohađali čuveni Central St Martins u Londonu, a koji danas rade ili sarađuju sa magazinom Dazed. U ovoj grupi su art direktor magazina Gareth Wrighton, koreograf Yagamoto, set dizajner Ibby Njoya i stilista Mobolaji Dawodu (koji je, takođe, i globalni modni direktor za magazin GQ). Na snimanju sa Rihannom i Sylesom učestvovali su svi, a Rihanna je nosila odeću koju potpisuje još jedan od Rossovih klijenata Jawara Alleyne u saradnji sa Raw Materials.

Zavrtelo vam se u glavi? Dovoljno je da znate da su ovakve vrste saradnji možda najbolji način da se napravi nešto autentično i sveže u današnjem prezasićenom (modnom) svetu. Upravo je aspekt komplementarnosti i dugogodišnje saradnje ono što sam Ross uvek ističe u prvi plan kada govori o svojoj agenciji (iako je ova ideja daleko od nove).

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/01/1641905760929396.jpg

Lista klijenata New School-a, osim modnih izdanja, danas već uključuje i firme kao što su Apple i Klarna, Mercedes Benz. Njihov rad počeo je da se probija na šire tržište, a njihov vizuelni uticaj polako postaje vidljiv. A šta će se desiti kako budu rasli? “Imam utisak da kompanije često gube dodir sa stvarnošću i kulturnim fenomenima,” izjavio je Ross. “Kako budemo napredovali, želim da budem siguran da ćemo uvek ostati otvoreni za nove ideje i misli, da nećemo postati jedna od onih slepa-kod-očiju institucija.”

Sa ljudima kao što su ovi koje je okupio, sigurni smo da će u tome i uspeti.