Povezano
Preporučeno
Vreme je da se trendseteri i modni entuzijasti presele iz Firence u Milano. Ovo geografsko kratko putovanje proširiće tematiku estetike u domenu muške mode, pa će nam se jesenje-zimskim kolekcijama predstaviti čak 74 brenda.
U periodu od 12. do 16. januara čeka nas intenzivni petodnevni kurs stila: Sabato De Sarno debi za Gucci (kada je muška kolekcija u pitanju), revija Stone Island-a, novi Woolrich Black Label – Todd Snydera i prezentacije novih brendova Mordecai i Institution.
Brunello Cucinelli prezentacija u Palazzo Corsini, na kojoj su se našle i mnogobrojne A-list zvezde, među kojima su bili Jeff Goldblum i David Gandy, izazvala je opšte oduševljenje Pitti Uomo posetilaca. Ovaj idejni pokretač quiet luxury estetike nastupa već prvog dana Milanske nedelje, kada će se takođe predstaviti nova etiketa Mordecai, pod dirigentskom palicom bivšeg Moncler dizajnera Ludovico Bruna. Kiton će u okviru pratećeg programa održati radionicu Tailoring School: A Journey Into Education u partnerstvu sa Triennale Milano muzejem kako bi proslavili svoju internu akademiju i ukazali na važnost zanatstva i obuke nove generacije krojača.
Drugi dan je rezervisan za Fendi, Emporio Armani, MSGM, Neil Barrett i Philipp Plein revije, dok će Woolrich Black Label – Todda Snyder-a debitovati u formatu prezentacije. Etro će trećeg dana, 14. januara predstaviti kolekciju presecajući vrpcu svoje prve prodavnice custom made koncepta, u milanskoj ulici Via Montenapoleone.
Trećeg dana MFW Tod’s će predstaviti svoju mušku kolekciju za jesen 2024, čekajući da u februaru Matteo Tamburini zvanično preuzme kormilo brenda. Nešto kasnije istog dana nastupa Prada i JW Anderson. Za čuvenog Loewe dizajnera, ovo će biti prva prezentacija eponimne marke u Milanu.
Modna kuća Pronounce, sa sedištem u Šangaju koju su osnovali Yushan Li i Jun Zhou takođe će prodefilovati milanskom pistom. Ovaj dan je takođe rezervisan za prezentaciju prve muške kolekcije obuće Stuart Weitzman.
Giorgio Armani i Zegna će nastupiti 15. januara, u jedinstvenom ambijentu Via Borgonuovo. Takođe, Filippo Grazioli će predstaviti svoju najnoviju Missoni kolekciju tog dana, zajedno sa Dhruv Kapoor-om, Lessico Familiare i indie brendom Noskra.
Prema tradiciji nakon pandemije, dan zatvaranja je rezervisan samo za digitalne izložbe – uglavnom nezavisnih brendova.
ZA POČETAK – LA VIE EN GUCCI ROSSO
Debitantska Gucci kolekcija Sabato De Sarna odiše nostalgičnom sofisticiranošću.
Linija jesen/zima 2024. proširuje se na manifest „Ancora“, predstavljajući mušku odeću koja je ujedno oštro krojena i beskompromisno glamurozna. Italijanska reč ancora znači ponovo – shodno tome, ovde imamo opetovanje sofisticarinih rešenja, doslednih tradiciji brenda.
Debitantska linija muške odeće jeste prirodni nastavak i pandan ženskoj kolekciji koja je prikazana u septembru. Revija je održana u milanskoj Fonderia Carlo Macchi, fabrici dekorisanoj kolosalnim metalnim gredama i glatkim cementnim podovima. Kožne rukavice i torbe usvojile su dizajnerovu IT boju, Gucci Rosso, koja je preuzela glavnu ulogu u sveobuhvatnoj estetici brenda.
Krojevi formalnih odevnih komada su upadljivo posvećeni detaljima kao što su uglovi i ivice zbog kojih svaki kaput, blejzer i jakna izgledaju besprekorno. Pantalone su ravne i naborane, pridržavajući se kodeksa poslovnog oblačenja, sa izuzetkom nekoliko iteracija teksasa.
BENEFITI I PROFITI MODNE PRESTONICE
Ocenjujući sve veći uticaj Milanske nedelje mode na privredu celog grada, lokalna opština je rekla da je događaj u septembru oborio rekorde, ostvarivši prodaju od 88 miliona evra u restoranima, prevozu, hotelima i drugim uslugama.
Očekuje se da će prodaja koju generišu modne i povezane industrije u zemlji (uključujući tekstil, odeću, kožnu galanteriju, obuću, nakit, naočare i kozmetiku) porasti za 4 odsto na 102,8 milijardi evra u poređenju sa prošlom godinom.
Predsednik italijanske modne komore Carlo Capasa je naglasio da je prodaja muške odeće i dodataka posebno porasla za 5 odsto u odnosu na prošlu godinu i čini 20 odsto od ukupne prodaje ostvarene u ovim kategorijama proizvoda.
KAKVE SU EKONOMSKE PROGNOZE?
Moglo bi se reći da treći kvartal 2023. godine nije bio baš progresivan, štaviše došlo je do izvesnog zastoja kada su u pitanju maloprodajni lanci i to sa padom prodaje odeće za 4,7% i 5% u septembru i oktobru, a prodaja obuće smanjena za 3,4% i 3% u istim mesecima.
U prvih osam meseci 2023. izvoz je nastavio da bude ključni pokretač industrije, povećavši se ukupno za 6,3 odsto, ali različitom brzinom u različitim kategorijama. U osnovnim sektorima — tekstil, odeća, kožna galanterija, obuća — porasli su za 3,2 odsto, dok su u kategorijama nakita, naočara i kozmetike porasli za 16 odsto, u poređenju sa istim periodom prethodne godine.
Kako god bilo, ne bismo da suvoparnom statistikom remetimo umetnički dojam tradicionalnog modnog spektakla, pa ćemo u narednih par dana pregledati kolekcije i zaviriti u backstage odeljak najavljenih revija, ali i (naravno) ispratiti milanski street style.
Foto: @milanfashionweek