Povezano
Kada krenemo da zujimo po gradu u potrazi za sjajnim naslovima, prepričavamo filmove, upoređujemo liste i dogovaramo se ko će da pokupi karte za šta, obično bude februar. Navikli smo da se FEST održava tada i da su tih februarsko-martovskih dana filmovi tema broj jedan gde god da se okrenemo. Ove godine je sve drugačije tako da je i februar u maju, a početak FEST-a zakazan za 7. maj. Možda nam kalendarski jeste čudno ali smo i te kako radosni jer je ideja o održavanju filmskog festivala i odlazak u bioskop najradosnija vest koju smo čuli u poslednje vreme. Ona koja pokazuje da se vraćamo kako-tako u normalu, i da će uskoro biti svega što volimo i u čemu uživamo. FEST-a što se tiče, čekaju nas odlični filmovi, mnogo dobre energije i entuzijazma kao i sati uživanja u bioskopu.
Ne treba da vam skrećemo pažnju na Oskarovske naslove poput filma „Zemlja nomada“ i „Žena koja obećava“ to vam se već verovatno i nalazi na listi, pa zato prelazimo na ostala genijalna ostvarenja na koja možda niste obratili pažnju, a definitivno vrede da se nađu u planu za gledanje.
“minari”
Režija: Lee Isaac Chung
Država: SAD
Ova poluautobiografska priča o korejsko-američkoj porodici koja pokušava da održi svoju farmu u ruralnom Arkanzasu, zasluženo je postala omiljeni film svetskih festivala. Lee Isaac Chung iza sebe već ima istoriju dobrih filmova koji privlače pažnju javnosti, i verovatno je da se sećate njegovog debitantskog filma “Munyurangabo” sa kojim se pojavio u Kanu 2007. i koji je prvi ikada snimljen film na kinjaruanda jeziku. Ovaj put donosi u priličnoj meri ličnu priču, zasnovanu na sećanjima o počecima snalaženja njegove sopstvene porodice u SAD, dolasku lukave i ljubazne bake, i svim promenama koje su kao porodica prošli.
“ljudski glas”
Režija: Pedro Almodovar
Država: Španija
„Bez izbora“ je film o tri žene koje žive u Iranu ali u potpuno različitim okolnostima, i koje se susreću i sukobljavaju zbog jednog slučaja. Golbahar je šesnaestogodišnja beskućnica koja od 11 godine, kada je prodata sredovečnom muškarcu da bi mu rodila dete, „radi“ kao surogat majka. Trenutno joj njen „makro“ preti smrću ako ne ostane opet u drugom stanju i to veoma brzo, ali nakon nekoliko testova Golbahar saznaje da je nad njom izvršena intervencija o kojoj nema pojma. Advokat za ljudska prava pokušava da je spasi od celokupnog pakla u kom se nalazi, ali neizbežno se suočava sa poteškoćama. Zakon ili etika, pravo na izbor, pozicija žene u savremenom Iranu, položaj beskućnika su teška i važna pitanja koja ovaj film otvara.