Ima li budućnosti za BeReal aplikaciju?

    29.08.2022.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/08/bereal_cover.gif

    „BeReal. Your friends for real.“ Ovo je slogan aplikacije koja je lansirana 2019. godine, a čija popularnost u poslednjih nekoliko meseci rapidno skače. U aprilu ove godine, ona je imala 2.93 miliona aktivnih korisnika na dnevnom nivou, dok je broj koji je zabeležen u junu, svega dva meseca kasnije čak 7.8 miliona. Ova aplikacija promoviše se kao društvena mreža koja je zabavna, laka za korišćenje i koja poštuje vaše vreme, što na prvu loptu zaista zvuči sjajno. Kako zapravo funkcioniše?

    KAKO FUNKCIONIŠE BEREAL?

    Otvorite BeReal, napravote fotografiju i podelite je da je vide vaši prijatelji. Ali naravno postoji caka i to je ono glavno što ovu aplikaciju izdvaja od ostalih. Korisnici BeReal-a dobijaju jednu notifikaciju svakog dana i pozivaju na otvoranje aplikaciju i fotografišu šta rade u datom trenutku. Obaveštenja se šalju u različito vreme svakog dana i korisnici imaju samo dva minuta da naprave fotku. Ta slučajnost i osećaj neposrednosti su dizajnirani da podstaknu prave, neiscenirane fotografije ljudi – a ne montirani, lažni sadržaj kao na drugim društvenim medijima koji stvara pritisak i često dovodi do toga da se osećamo loše. Kao što ime implicira, namera je da „budete realni“. Dok se ne fotografišete na BeReal-u, navigacija ostatkom interfejsa aplikacije je prilično jednostavna. Početni ekran je podeljen na dva odeljka: My Friends i Discovery. Prvi prikazuje samo postove vaših prijatelja, dok drugi prikazuje postove drugih BeReal korisnika koji su svoje objave objavili. Dodirom ikone smajlića na fotografiji možete poslati RealMoji. RealMoji su reakcije emodžija koje možete da dodate u objave ljudi, ali ih prati i selfi na kom izražavate taj emoji smešnim licem. Opet, naglasak je na ‘biti pravi’ sa samim sobom.

    I to je sve. Ovo nije aplikacija u koju bi trebalo da trošite desetine sati svakog dana. Otvorite aplikaciju kada dobijete svakodnevna obaveštenja, slikajte, pogledajte šta vaši prijatelji objavljuju i nastavite sa svojim svakodnevnim životom. Namera je posve humana i može zazvučati kao normalizovanje prostora društvenih mreža za mlade gde će ono što je stvarno zaista biti primat. Međutim stručnjaci kažu da da bi se to desilo, kreatori aplikacije moraju da razmišlljaju mnogo složenije i da sagledavaju stvari unapred. 

    Niklas Myhr, klinički vanredni profesor marketinga na Univerzitetu Chapman, poznat i kao „Profesor društvenih mrežaa“, kaže da, iako BeReal-ova osnovna pretpostavka autentičnijeg iskustva na društvenim mrežama ostaje na snazi, trenutni metod aplikacije za implementaciju te ideje treba da se dodatno razvija. „Premisa suprotstavljanja stilizovanom, insceniranom, manikiranom, perfekcionističkom, postojanju velikog uticaja je održiva“, kaže on. „Ali ideja o fotografisanju u nasumičnom dvominutnom vremenskom intervalu mogla bi da zastari“. 

    Kako BeReal raste i liste prijatelja korisnika se šire, Myhr kaže da će biti neophodno da aplikacija pronađe načine da stvari održe svežim tako da izvori korisnika ne stagniraju. „Posle nekoliko meseci ili godina na platformi, možda ćete biti zadovoljni prijateljima koje imate i prestati da tražite da razvijate svoju mrežu“, kaže on. „Ali onda bi vaš angažman mogao pasti ako ne vidite toliko novina“.

    NALAZIMO SE U ERI KULMINACIJE LEŽERNOG SADRŽAJA NA INSTAGRAMU

    Iako je Instagram već najavio uvođenje sličnih opcija, neki stručnjaci komentarišu da je on ovu bitku već dobio, jer je najveća mana ove anti-Instagram aplikacije to što je monotona i dosadna i na neki način predstavlja oksimoron. Prema nekim podacima i trendovima, nalazimo se u eri kulminacije ležernog Instagrama, gde smo prešli sa ozbiljno kuriranih fidova na estetiku izvedene nepažnje koju su aplikacije poput Tvitera i Snapchata imale godinama a koju karakterišu nauredne sobe, selfiji bez šminke napravljeni tako da izgledaju spontano, a zamućene fotografije sa žurki stalno zamenjuju VSCO filtrirane fotografije zelenih biljaka na svetlim drvenim stolovima i planirane snimke ljudi koji se smeju gledajući jedni druge. 

    IPAK BIRAMO DOSADU

    Dakle, najveće zamerke ovoj aplikaciji koje ruše njen potencijal za opstankom jesu te da ona ima premalo opcija i da može brzo da dosadi. Ali ako dosadno znači realno i pravo, pa i život je nekad dosadan tako da pored složenih agresivnih aplikacija koje nas hipnotizuju, ipak biramo ovo prvo!

    Saznaj više:
    Povezani članci: