Dosta je virtuelnih tura, digitalnih prostora, nestvarnih sastajanja. Od ovog vikenda zvanično sve institucije su otvorile svoja vrata i odlučujemo da napravimo jedan ozbiljan đir na sve strane. Svoja vrata su otvorili i barovi i klubovi na zatvorenom i otvorenom, ali sasvim je okej ako se ne osećate spremnim i voljnim da zaronite u gužvu. Ipak, određena doza socijalizacije i poznatih i nepoznatih lica je neophodna i zato predlažemo da ovaj vikend provedete krstareći od izložbe do izložbe. Od paviljona „Cvijeta Zuzorić“ u kom verovatno niste bili već neko vreme do galerije Doma Omladine, uz kratko svraćanje na predivnu terasu Kolarca, i uživanje u osveženju i sjajnim filmskim naslovima.
Idemo?
Kulturni centar Beograda danas zvanično ponovo otvara svoja vrata publici, otvarajući dve izložbe. U prostorima Likovne galerija i galerije Podroom otvara se izložba „Vreme 233’44“ kustoskinje Slađane Petrović Varagić. Izložba objedinjuje radove domaćih i inostranih umetnika/ca (program IVA.lab) i fokus joj je problematizacija vremena, u odnosu na prirodu samog medija zasnovanog na vremenu, i kroz aktuelizaciju pojma vremena u odnosu na kontekst. U fokusu su umetnički radovi koji na različite načine preispituju vreme, zaustavljaju ga, ponavljaju, produžavaju, recikliraju, kontrolišu, usporavaju, prisvajaju, manipulišu… Izložba Vreme 233’44’ ’zahteva tačno toliko vremena da se svih četrnaest radova sagleda u celini.
U galeriji Artget otvara se izložba fotografija Milomira Kovačevića, fotoreportera i istaknutog hroničara Sarajeva, pod nazivom „Dobro došli na Goli Otok“.
Performans-predavanje „Razotkrivena priroda ili Priče o biljkama“
Umetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić“
Prošle subote otvorena je Prolećna izloba 2020. Udruženja likovnih umetnika Srbije, „Gde budućnost počinje?“ u Umetničkom paviljonu „Cvijeta Zuzorić“, i sjajna je prilika za razumevanje savremene umetničke scene i presek stanja i sagledavanje razvoja umetnosti u zemlji. Kustoskinja izložbe je Mirjana Dragosavljević koja je izložbu koncipirala sa Umetničkim savetom ULUS-a.
Uvidom u aktuelnu umetničku produkciju zadatak kustoskinje je bio da na osnovu javnog konkursa i po pozivu, problemski koncipira i prikaže neke od dominantnih paradigmi i linija razvoja na polju savremene umetnosti u zemlji. Ako niste do sada, onda je prava prilika da obiđete ovu izložbu je sutra, kada se u sklopu iste održava i perfromans-predavanje Vladimira Bjeličića. Polazeći od pitanja – pripadamo li mi biljkama ili one pripadaju nama i da li je takva komunikacija među vrstama moguća u svetu zasićenom zastrašujućim prisustvom kapitala, Vladimir Bjeličić će izvesti petnaestominutni performans-predavanje.
Jedan od omiljenih gradskih bioskopa sa uvek važnim i aktuelnim repertoarom, preselio se na predivnu terasu Kolarčeve zadužbine. Smešten u samom centru grada, bioskop na otvorenom je sve što želimo od leta, samo da se i vreme konačno sabere i zaigra za naš tim uživanja u sjajnim naslovima na svežem vazduhu i pod vedrim nebom. Od sutra uvode i drugu dnevnu projekciju tako da pored termina u 20:30, uveden je i termin dva sata ranije. Ceo repertoar možete pogledati i pratiti ovde, a iskreno preporučujemo da ne propustite film „Vizija“ rediteljke Naomi Kavase.
”Dnevnik” (The Notebook) je rad koji se bazira na ratnom dnevniku Ratka Mladića – dokumentu iz sudskog procesa koji je protiv njega vođen pred Međunarodnim krivičnim sudom za bivšu Jugoslaviju (MKSJ) u Hagu. Ovaj monumentalni rad, sastoji se od 400 stranica pažljivo iscrtanih stranica dnevnika, i na njemu je umetnik radio prethodnih nekoliko godina. Dnevnik je pronađen 2010. godine u Beogradu tokom jedne od pretraga koje je vodio istražni tim MKSJ-a. Propušten prethodnim pretragama, tada je pronađen lažni zid u jednoj od kuća u kojima se Mladić skrivao, a iza njega i veliki broj njegovih ličnih dnevnika koje je vodio tokom ratnih devedesetih godina kao i mnoštvo audio i video kaseta, fotografija i dokumenata koji svedoče o ratnim dejstvima. Prenoseći sav materijal u formu crteža, iscrtavajući ga, umetnik stvara serije radova kroz koje pokušava i sam da stvori lični odnos naspram ponuđenog materijala.
Kritina Tica je studentkinja master studija Digitalnih umetnosti i izložba „Digital Prayer“ koja se otvara u ponedeljak 15. juna je njena prva samostalna izložba. Bazira se na istraživanju tehnologije veštačke inteligencije koju sagledava kao sredstvo vizualizacije koda i informatičkih podataka u pozadini, putem kojih se stvaraju nove slike. Praveći paralelu između ikone i veštačke inteligencije kao prozora ka nematerijalnom, projektivnom, duhovnom, umetnica nas suočava sa digitalnim slikama koje nastaju putem statističkih operacija bliskih veštačkoj inteligenciji.
Nakon tromesečne pauze, Dom Omladine se vratio u rad u svim poljima od tribinskog od izložbenog, a nastavak izlagačke sezone započinje sa izložbom „No Space“ umetnice Selme Selman. Selma problematizuje delikatnu i aktuelnu temu prostora: ličnog, kolektivnog, fizičkog, mentalnog, emotivnog, političkog, ženskog, iracionalnog, kreativnog, stvarnog, unutrašnjeg, prostora empatije, prostora preispitivanja i preživljavanja gde galerije postaje delikatna bioskopska sala. Klasična sedišta zamenjena su starim, iščupanim iz utroba Mercedosovih vozila, koja čine celinu sa projekcijom filma „Mercedes Matrix“- dokumentacijom performansa sa scene u Hamburgu gde je Selmina porodica rastavljala veliki simbol kapitalističkog društva na delove – automobil Mercedez Benz.
Kustoskinja izložbe je Ivana Ivković.