Pretraga

Krenuli ste na treninge? Evo šta jesti pre vežbanja

Krenuli ste na treninge? Evo šta jesti pre vežbanja

Tekst: BURO.

 Svi znamo da se ne vežba na pun stomak. Mnogi (nekad samoproklamovani) treneri insistiraju da se pre samog treninga ne jede ništa ali imajte na umu da ovo ne podrazumeva sate i izgladnjivanje. Ovo pravilo odnosi se na ne jelo okvirno pola sata neposredno pre treninga, kao i na to da što se više bliži vreme fitnesu to mu više treba i prilagoditi ishranu i unos tečnosti.

Možda vam se ovo čini kao nemoguća misija u kojoj se smenjuju i ređaju komplikovane tabele, nabavke i priprema. Ako je tako, odmah zastanite, duboko udahnite (dijafragmom, razume se) i probudite se iz te iskonstruisane noćne more. Samo biranje namirnica i jela uopšte nije komplikovano, a uz mnoge opcije naručivanja zdravih obroka i užina, sve se uglavnom nalazi samo ne jedan klik od vas. Kada smo to ustanovili, hajde da se vratimo na zdravlje.

Krenuli ste na treninge? Evo šta jesti pre vežbanja (фото 1)

Zbog čega treba jesti pre treninga

 

Da biste se uspešno i efikasno bavili bilo kojom fizičkom aktivnošću, bilo da je u pitanju plivanje boks ili pilates, potrebna vam je energija. Kada se određuje vrsta i količina hrane, u obzir se uzimaju sve individualne osobine vežbača (poput godina, težine, fizičke spremnosti…) kao i vrsta vežbe koju će izvoditi. Trčanje velikom brzinom sagoreva veći broj kalorija od plivanja, plivanje više od pilatesa itd. Podjednako važno koliko i izbor same hrane jeste da odaberete opciju da do te hrane dođete lako i na način koji vam odgovara. U suprotnom, ona postaje samo neprijatna obaveza i stres koju je teško ispoštovati na duge staze. Nemojte upadati u gladne, nervozne epizode dovoljno je da imate CarGo Butler aplikciju instaliranu na telefonu i lagano možete ispratiti svaki plan ishrane.

 

Krenuli ste na treninge? Evo šta jesti pre vežbanja (фото 2)

Koja jela/šta treba jesti pre treninga u zavisnosti koliko vremena imate? Dajemo vam nekoliko primera:

2.5 do 3 sata pre treninga

 

Omlet sa parčetom integralnog hleba, zdrave masti (poput pola avokada) i sezonsko voće poput jabuke, kruške, narandže. Meso koje nije masno (piletina, ćuretina, teletina…) i salate od povrća s maslinovim uljem. Integralni pirinač sa povrćem i grilovana riba.

  • Predlažemo vam da na CarGo Butler aplikaciji potražite restoran Detox Kitchen i birate između omleta sa spanaćem ili vege rižoto.

 

1.5 do 2 sata pre treninga

 

Ovsena kaža bez dodatog šećera sa voćem i bademima ili lešnicima. Sveže bobičasto voće sa mladim sirom ili grčkim jogurtom. Umesto svežeg, možete dodati i manju količinu sušenog voća. Parče integralnog hleba sa mladim sirom

 

Krenuli ste na treninge? Evo šta jesti pre vežbanja (фото 3)

 

  • Ukoliko nemate vremena da je sami pripremate odličnu ovsenu kašu možete poručiti na aplikaciji CarGo Butler, na primer možete je pronaći u čuvenom beogradskom kafeu Zuzu’s.

 

Manje od sata pre treninga

 

1 banana ili dve jabuke. Čaša običnog jogurta ili kefira (bez dodataka). Proteinska štangla.

 

 

  • Ukoliko ste zaglavljeni na poslu i treba da krenete na trening nemojte očajavati i posegnuti za bilo kakvom hranom, na CarGo Butler aplikaciji možete pronaći i deo sa izborom gradskih prodavnica iz kojih lagano možete poručiti sve što vam je potrebno.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor