Pretraga

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod?

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod?

Po svemu sudeći, on je već počeo

Tekst: Manda Javorina


Šta vam prvo padne na pamet kada pomislite na Pariz? Iako znamo da ste uz naše vodiče do sada ste već postali insajderi, prva asocijacija je verovatno neko od mesta sa razglednica, a potez od Trijumfalne kapije do Place de la Concorde je svakako je na vrhu liste. Champs Élysées je četvrta najskuplja ulica na svetu po ceni rente, a prošle godine je imala obrt od 1.5 milijarde. Ipak, Parižani je praktično ne posećuju zbog gužve i zagađenja, a u medijima se stalno spominje revitalizcija bulevara. Zvuči zbunjujuće?

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod? (фото 1)

 

Revitalizacija je već počela. Luksuzne marke su i dalje spremne da ulažu u ovaj ikonični deo Pariza. U martu ove godine otvorena je Galeries Lafayette, a Dior butik i Chanel kozmetika su se neposredno posle toga našle na istoj lokaciji - iako zbog dužine bulevara teško sve one koji se nalaze na njemu možemo nazvati komšijama. Apple radnja takođe je zauzela svoje mesto, a u narednom periodu potvrđeno je otvaranje Nike radnje (zvanično najskuplji poslovni prostor na Champs Élysées koji je kompaniju koštao 613 miliona evra). Izgleda da su se nemili događaji od prošle godine smirili, a pogledi se okrenuli 2024. godini u kojoj će Pariz biti domaćin Olimpijskih igara.

 

Champs Élysées je svet u malom, na sličan način na koji je to Peta avenija u Njujorku, i kao takav na svoj način je zaštićen od oscilacija u broju turista. Čak i kada njihov broj opadne, uvek će ih biti na ovom bulevaru. Modi, i luksuznoj robi uopšte, je neophodan promet. Uprkos krizi koja je pogodila Francusku, najpoznatija pariska avenija je iz tog razloga i dalje primamljiva destinacija. Luksuzne marke traže da budu izložene prometnim mestima koja nisu tržni centri. Za sledeći Božić očekuje se da broj turista bude kao pre dve godine, pre protesta žutih prsluka, dakle, bussiness as usual.

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod? (фото 2)

 

Pierre Hermé i L'Occitane en Provence otvorili su prvi hibridni prostor na ovoj lokaciji, još prošle godine. U toku septembarske Nedelje mode Champs Élysées je bio stecište modnog sveta: osim velike žurke povodom otvaranja Dior butika na neparnoj strani bulevara, koji je ujedno i dom brenda dok se renovira njihov tradicionalan prostor na Avenue Montaigne, organizovano je i otvaranje Jacquemus restorana Oursin u Galeries Lafayette Champs Élysées kao i Copernijeva prezentacija u novoj Apple radnji.

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod? (фото 3)

 

Sam Dior, ili bolje rečeno njegov parent kompanija Louis Vuitton, ovim potezom i zvanično ispipava teren da vidi da li koncept pop up radnje luksuznog brenda može da napreduje na bulevaru Champs Élysées. Ako se ovaj “test” pokaže profitabilnim, možemo samo da zamislimo šta će to značiti. LVMH se odlučio da novu radnju otvori na “jeftinijoj” neparnoj strani ulice. Iako su rente tradicionalno više na parnoj sunčanoj strani, očigledno je da će se ta matematika uskoro promeniti.

Da li će avenija Champs-Élysées doživeti svoj preporod? (фото 4)

 

Ipak, još uvek je ostalo puno da se uradi pre nego što Champs Élysées postane istinska luksuzna destinacija. Osim što je zagađena zbog teškog saobraćaja, avenija je i mesto je održavanja nekih od masovnih manifestacija kao što je Tour de France. Pored toga, u nju ništa nije ulagano od 1993. godine, pod tadašnjim predsednikom Jacques Chiracom. Za sada je u planu postavljenje zelenog pojasa i staze za bicikliste, a očekuje se da će ovo biti jedna od glavnih stavki u kampanjama kandidata za gradonačelnika sledećeg marta. Ideja je da se avenija ponovo vrati svojim korenima i postane mesto za šetnju umesto gradske saobraćajnice kojom svakodnevno prolazi 65.000 automobila. Beauty brendovi su već počeli da uzimaju svoj deo kolača i otvorili svoje mono prodavnice, pošto je poznato da je Sephora na ovoj lokaciju najbolje prodajno mesto celog lanca u Francuskoj.

 

Champs Élysées se pokazuje kao vrlo profitabilna adresa i za brendove i za kupce. Još jedan dokaz da luksuzni brendovi na svim poljim teže ka demokratizaciji i novoj klijenteli i da nema poente odvajati ih u zasebne (zlatne) četvrti.

 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar