Pretraga

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne?

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne?

Tekst: Manda Javorina

Prisustvo na društvenim mrežama, pogotovo Instagramu, smatra se neophodnim korakom za svaki modni brend. Saveti, uputstva, planovi kako da na njima budete što uspešniji su svuda. Da li bi ikom pri zdravoj pameti palo na pamet da im okrene leđa? Čini se da je odgovor vrlo jednostavan i da glasi “ne”. A ipak ukoliko ste početkom januara probali da pogledate šta novo ima na Instagram nalogu jednog od najjačih brendova današnjice, Bottega Veneta, dobili ste “Sorry this page isn’t available”.

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne? (фото 1)

Ne, italijanski brend i Daniel Lee vas nisu blokirali (ako vam je to u prvom momentu palo na pamet), istina je ispala još neverovatnija: brend Bottega Veneta je ugasio sve svoje društvene mreže. Iako je od tada prošlo već desetak dana, zvanično obaveštenje još uvek nije izdato. Da li je moguće da je Daniel Lee, ako je odluka uopšte njegova, odlučio da se ugleda na svoju mentorku Phoebe i povuče se iz onlajn univerzuma zato što smatra da mu nije potreban? Da li smo svedoci zore nove ere luksuza u kojoj je onaj ultimativni to da ne moraš da budeš onlajn i time u praksi pokažeš svoju ultimativnu nadmoć? Možda.

Ali hajde da ne zaboravimo da činjenica da brend nema svoj kanal nipošto ne znači da na tim istim mrežama nije prisutan. Naprotiv. Bottega Veneta je a.p.s.o.l.u.t.n.o. svuda.

Nikada neću zaboraviti kada mi je - sad već davno - vlasnik velike PR agencije iz jedne od komšijskih zemalja rekao: "Znam te sa Nenadovog Instagrama, to ti je genijalna taktika." Malko me je bila sramota da priznam tada ali nije se radilo ni o kakvoj smišljenoj taktici, jednostavno se tako desilo, a ja na društvenim mrežama nikada nisam bila zapravo aktivna ali nekako je ispalo da to ni ne moram da budem lično dok god govorim tiho i vodim Nenada sa sobom.

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne? (фото 2)

Zamislila sam se još tada, a čini mi se da se stvari od tog davnog dana nisu baš mnogo promenile. Ako jesu, onda je tas danas samo još više nagnut ka društvenim mrežama. Ipak, gurati se sam za sebe na njima na jedan poseban način znači i utopiti se u ono što radi većina i uključiti u trku koja je istovremeno i maraton i sprint, a koja ne pokazuje nikakve naznake kraja (ili usporavanja).

Sam Daniel Lee nikada nije imao Instagram nalog u svoje ime (koliko znamo i bar ne javno) i jasno je svima davao do znanja da ovo nije njegov fokus. Isto tako, nije za zaboraviti da je veći hajp na ovoj društvenoj mreži izazvao nalog @NewBottega nego onaj zvaničan. Dakle, kad malo bolje i realnije sagledamo stvari, najjači aduti brenda - fan accounts i nepregledan niz it-devojaka - ostali su netaknuti. Upravo ovim nam je Daniel Lee dokazao koliko je moguće očarati svet, i on i off line, bez kompromitovanja sopstvenog identiteta.

Overload svega - ne umem ovo drugačije da nazovem - na društvenim mrežama (a Instagram je već spor u odnosu na TikTok na kom klinci rade izvanredne gluposti kako bi privukli pažnju i u tome maestralno uspevaju) će na svoj način promeniti arenu luksuza. Da li će se on vratiti na sporije i manje masovno dostupne kanale - jer masovna dostupnost je sama antiteza luksuza - ostaje nam da vidimo. Ne verujem da će se print vratiti na pređašnje pozicije moći ali revije koje nisu odmah na izvol'te putem direktnog prenosa na društvenim mrežama? Ovo nikako ne bih isključila iz mogućih scenarija.

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne? (фото 3)

Daniel Lee nam je već pokazao da je pristalica ovog drugog. Svoju kolekciju za proleće/leto 2021. prikazao je u oktobru na reviji zatvorenog tipa sa VIP zvanicama kojima je bilo zabranjeno snimanje, a snimci su zvanično predstvaljeni javnosti tek u decembru. Da li se zaista čudimo što se neko ko je pekao zanat kod Phoebe Philo odlučio za ovakav korak. Naravno da ne.

Ali, ostaje nam da se vratimo na činjenicu da će veći deo tih VIP zvanica biti upravo oni koji će Bottega komade posle nositi na društvenim mrežama (pretpostavljam i prvi), sličan pristup imala je i Phoebe. Šta ako je ova vrsta second hand uticajnosti zapravo ono što će ubuduće biti znak ekskluzivnosti, praktično najvažnijeg razoga zbog kog ljudi uopšte kupuju luksuznu robu? Čini mi se da Bottega igra upravo na tu kartu i, iskreno, to zaista ima smisla.

Za sada je pozicija osobe koja će biti zadužena za društvene mreže ovog brenda upražnjena. Onaj ko na nju dođe (ako neko uopšte dođe, a verovatno hoće) imaće ujedno i najlakši i najteži posao. Brend je svima pokazao svoj stav o masovnom konzumerizmu ali to ne znači da je iz njega potpuno izuzet. Bottega, novi vladar iz senke?

Da li je Bottegin odlazak sa društvenih mreža znak da one jakom brendu nisu potrebne? (фото 4)

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor