Pretraga

Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine?

Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine?

Tekst: BURO.

Sve do nedavno, izgledalo je potpuno izvesno da je era štampanih magazina u onoj formi u kojoj smo ih do sada poznavali (i voleli) pri kraju. Print se iz kategorije "neophodno" prebacio u kategoriju dragih nam dodatnih sadržaja bez nekadašnje informacione vrednosti. Nekako se činilo da će pandemija samo pogoršati ovu situaciju i ubrzati mu kraj, a ipak, desilo se suprotno i neki magazinu su profitirali od promena koje su nas zadesile i opšte krize u kojoj smo se kolektivno našli. Evo o kojim vrstama štampanih izdanja se radi.


Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine? (фото 1)

1.

MAGAZINI O UREĐENJU DOMA I ENTERIJERU

Po istraživanjima tržišta, čitanost i prodaja su najviše skočili štampanim izdanjima publikacija koje se bave arhitekturom, dizajnom i uređenjem enterijera, što svakako ne treba da čudi ako se ima u vidu da smo proteklu godinu (i nešto više) proveli najvećim delom u svojim kućama. U Americi se čak desilo da je štampano izdanje legendarnog magazina Architectural Digest zabeležilo porast tiraža od 18% prošle godine uprkos činjenici da je u proteklih pet godina zabeležen konstantan pad njegove čitanosti, dok su onlajn sadržaji iste publikacije sa druge strane ubrzano rasli. Slično se desilo i sa štampanim izdanjima magazina House Beautiful - zabeležen porast od 18%, Elle Decor - 6%, kao i Good Housekeeping, koji se nalaze u vlasništvu izdavačke kuće Hearst.


Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine? (фото 2)

2.

MAGAZINI U STILU COFFEE TABLE KNJIGA

Za vreme pandemije porastao je tiraž štampanim izdanjima magazina "na posebnu temu". Vrlo često se radi o obimnim publikacijama koje izlaze svega nekoliko puta godišnje (ne češće nego na 3 meseca) i svaki broj je posvećen određenoj temi koja je obrađena u stilu coffee table knjiga. Danas ih neki već zovu i novim imenom bookazines. Ako ste pomislili da su u pitanju samo magazinu posvećeni dizajm, modnim i art temama - pogađajte ponovo. Predsednik konglomerata Meredith Corp., koji su lansirali bookazine People Royals o britanskoj kraljevskoj porodici, nedavno je izjavio da je isti zabeležio porast prodaje od 3% i to u uslovima u kojima ljudi kupuju samo najosnovnije i po ceni od 9.99 funti, što je znantno više od one koju ima prosečan štampani glossy. "


Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine? (фото 3)

3.

GLOSSY MAGAZINI SA LEGENDARNIM NASLOVNICAMA

Glossy štampana izdanja pretrpela su najgori udar od svih po pitanju pada prodaje i čitanosti poslednjih godina. Na primer, američko štampano izdanje magazina Vogue zabeležilo je pad tiraža od 6% u toku samo 2020. ali je decembarski broj sa Harry Styles naslovnicom ( i Gucci haljinom) bukvalno razgrabljeno čim se pojavilo u prodaji i postalo najprodavanije Vogue izdanje za 2020. godinu. Dakle, zvezde i dalje prodaju (ali ne sve). Sličan rezultat očekuje se i od majske naslovne strane sa pesnikinjom Amandom Gorman koja je od Bidenove inauguracije postala miljenica američke javnosti, a koju je fotografisala Leibowitz.


Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine? (фото 4)

4.

MAGAZINI POSVEĆENI KUVANJU

Ova kategorija, baš kao i ona posvećena enterijeru, nije iznenađenje. U toku pandemije, ljudi su počeli da se više bave svojim kužnim životom koji uključuje i kuvanje (za koje možda ranije nisu imali ni vremena, ni volje). Ispalo je da mnogi žele recepte i uputstva u fizičkoj formi, a ne samo na ekranu pa su štampana izdanja magazina o kuvanju, čak i Bon Appétit, zabeležila porast čitanosti. Posebno izdvajamo baš ovaj primer zbog skandala koji je potresao magazin oko rasističkih komentara bivšeg glavnog urednika Adama Rapoporta. Broj čitalaca Bon Appétita porastao je za 3.7%, a ako vam se to čini malo, taj procenat u praksi znači porast od 30.6 miliona čitalaca.


Da li znate da su magazini potpuno nenadano profitirali protekle godine? (фото 5)

5.

MAGAZINI POSVEĆENI ZDRAVLJU I WELLNESSU

Neki štampani magazini koji se bave temama zdravlja, vežbanja i wellnessa su sasvim lepo prošli u toku protekle godine. Za vreme karantina ljudi su se rado pretplaćivali na ove vrste izdanja, pa je američko izdanje magazina Women's Health zabeležilo rast od 17.4%, a Men's Health od 8%.

Da li će se ovaj trend rasta prodaje štampanih izdanja nastaviti - niko ne zna sa sigurnošću. Ipak, prilično je jasno na koji način i zbog čega ova vrsta medija i dalje privlači ljude: svi smo svakodnevno izloženi preteranoj količini nasumičnih informacija i kada se susretnemo sa pažljivo odabranim i struktuiranim sadržajem uvek ćemo mu dati prednost u donosu na sve i svašta što nas bombarduje na društvenim mrežama, na primer. 


Povezani članci

Buro 24/7 Izbor