
Kako je Amina Muaddi uspela da proširi posao uprkos pandemiji?
Amina Muaddi pravi cipele koje planu čim se pojave. Ok, to znamo već neko vreme. Ono što je realno fantastično jeste činjenica da je ova rečenica i dalje stoprocentno istinita. Cipele na visoku potpeticu, od raznobojnie kože, satena, sa kristalima i perjem prodaju se kao lude ako ona stoji iza njih.
Krajem marta, koji većina nas pamti kao početak izvrtanja života naopačke, Amina je dropovala mini kolekciju od deset modela na platfomu MyTheresa. U roku od nekoliko sati, većina cipela nosila je oznaku sold out. Ako ovo i pripišemo tome da su ljudi verovali da će ceo ovaj kuršlus kraće trajati, Aminine naredne dropove zadesila je ista vesela sudbina, a to svakako nije za prevideti.

Cipele kakve ona pravi danas je realno vrlo teško prodati. Prilika da se one nose gotovo da nema u svetu - pogotovo sada sa drugim karantinom u velikom delu Evrope - a pored toga, ljudi su se generalno okrenuli jednoj manje očiglednoj vrsti luksuza, čiji je možda najveći simbol kašmirski džemper.
Ako čitate magazine posvećene modi i njenoj poslovnoj strani, znate vrlo dobro da se jedan na drugi nižu tekstovi o svemu osim o tome kako je “nešto planulo za dan”. Ipak, Aminin brend ne samo da ne pati već se i proširuje pa će naredne sezone imati i mini-torbice i minđuše. Prvo pitanje koje pada na pamet jeste: da li je Amina nekakva srećna anomalija ili je sama dizajnerka svesno povukla poteze čiji je ovo rezultat?
Odgovor naravno nije ograničen na ili/ili. Brendovi cipela poput Manolo Blahnika (koji je odnedavno na net-a-porteru) i Aquazzura takođe se prodaju. Na većoj skali, Bottega Veneta, takođe. Direktorka bajinga na platformi MyTheresa Tiffany Hsu izjavila je da “ako je brend jako tražen, onda je jako tražen bez obzira na to šta se dešava u svetu.” Ok, taj deo nam je svima jasan.

Jasan nam je i “krizni trend” koji su prodavci primetili 2008. godine a koji se ponovio i ove 2020, a to je da se luksuzne večernje cipele prodaju najbolje u vreme krize, uglavnom mnogo bolje čak i od torbi, a o odeći za izlaske da ni ne govorimo. Čak je i zaista bogatima daleko od pameti da danas kupuju haljine od nekoliko hiljada evra ili dolara u onoj količini u kojoj su to radili ranije (i opet se vraćamo na kašmir). Ovo naravno ne znači da se ne prodaje ništa što nije praktično već da je to jednostavno u dosta manjoj meri.
Ove se realno završava opšti deo i dolazimo da Aminine taktike.
Za početak, ova mlada dizajnerka nema spoljne investitore i stoga je mogla da reguje brzo i u skladu sa svojim instinktom. Prvo što je uradila jeste obustavljanje otvaranja fizičkog prodajnog prostora koje je bilo u toku, a zatim je sa proizvodnjom nastavila normalno pa je za narednu sezonu proizvela isti broj cipela kao i za prethodnu. Presudno je i to da je nastavila sa modelom distribucije koji se najbolje može opisati kao “hrani ih na kašičicu”. Naime, Amina je nastavila sa veoma ograničenim dropovima, nije povećala broj distributera i na taj način je postigla nešto čemu teži od početka, a to je da izbegne zasićenje kupaca. Na njen proizvod mora da se čeka. Pandemija ili ne. Ispada da je najveći broj ljudi to i vipe nego spreman da uradi.

Naravno, Amina je zadržala svoj vid marketinga koji isključuje zvanične kanale i oslanja se na društvene mreže i to na dva načina. Prvi predstavljaju njene naloge na kojima neposredno i veoma vešto komunicira sa svojom publikom i kupcima, a drugi su kanali svih A-listera koji nose njenu obuću - i time se realno hvale. Kada u svom korneru imate poznate kalibra Gigi Hadid, Kim Kardashian i Rihannae, onda se izraz “pomoć prijatelja” izdiže na sasvim novi nivo.
Rezultat?
“Kad god se na našem sajtu pojave novi Amina Muaddi modeli, ljudi ih bukvalno razgrabe ne razmišljajući o tome da li će moći da i nose odmah ili za šest meseci” izjavila je Tiffany Hsu sa MyTheresa. Nama ne ostaje ništa drugo osim da joj čestitamo.
