Pangaia je vizionarski brend koji menja budućnost mode

autor Manda Javorina
pangai mobile cover i square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/pangai-cover.gif

Da li ste u poslednje vreme na Instagramu primetili trenerke u živim bojama, čiji lookbookovi podsećaju na nekadašnje Benetton reklame? Na prvi pogled je nemoguće videti o čemu se radi zato što na ovim komadima ne stoji veliki upadljivi logo već mala minimalistička crna slova: Pangaia.

Pangaia je kolektiv kreativaca koji su nekada radili za najprestižnije modne brendove na poljima koja se kreću od dizajna pa sve do tehnologije materijala i održivosti, a pod jednu zastavu su stali zato što dele istu ambiciju: nove tehnologije u pravljenju odeće koja neće gušiti planetu. Zato ne treba da čudi da su uspeli da naprave savršeni minimalistički duks i trenerku, kao i majicu sa diskretnim logom koja je već na dobrom putu da postane ikonična.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/158764702516309.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587647024923516.jpg

Po čemu su revolucionarni? Svi ovi komadi prave se na potpuno novi način. Majice u svom sastavu imaju 60% vlakana od morskih algi i 40 % organskog pamuka (verzija materijala u odnosu 80/20 u korist algi je već napravljena i testirana, a završeni su i testovi za tkaninu koja je 100% na bazi algi). Ova tkanina se dobija tako što se skuplja samo regenerativni deo morskih algi koji se zatim kombinuje sa celulozom dobijenom na održiv način. Zatim se tkanina dodatno tretira uljem peperminta koje je jedno od najboljih antibakterijskih sredstava u prirodi. Ovo u praksi znači da uklanja miris znoja i, posledično, činjenicu da majice mogu da se peru ređe nego ostale čime se smanjuje i potrošnja vode.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587647024724082.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587647025091179.jpg

Znak da se samo zahuktavaju i da se ne zaustavljaju samo na jednoj inovaciji jeste to što zimske jakne koje izađu iz Pangaia proizvodnje imaju punjenje čiji je glavni element suvo cveće – umesto perja ili sintetičkih vlakna.

Po svom konceptu, Pangaia pomalo podseća na neku vrstu plemena eko-ratnika koji su svoju energiju usmerili u pronalaženje rešenja na poljima za koja imaju znanje umesto samo u proteste, a njeni članovi su raspoređeni između Londona, Njujorka i Firenze. 90% najužeg tima čine žene, od kojih je jedna i Miroslava Duma, osnivačica i bivša vlasnica portala BURO. Maria Srivastava, jedna od direktorki, dodatno objašnjava kako su svi tu gde su u kompaniji zahvaljujući isključivo svojim zaslugama ali i da Pangaia “gradi novi model upravljanja koji prevazilazi individuu kao takvu… Stalno se bavimo postizanjem ravnoteže nauke, tehnologije dizajna i održivosti.”

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587647025207852.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/1587647025315008.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/04/158764702422011.jpg

Jednom rečju, Pangaia je više tehnološko-naučni pokret nego “još jedna modna marka”, a komadi koje prave su već apsolutni hit među poznatima. U armiji onih koji ih podržavaju nalaze se Bella Hadid, Justin i Hailey, Pharell kao i čitava plejada Instagram devojaka. Ono što je posebno zanimljivo jeste činjenica da ni najmanje nisu pobornici filozofije koju ne umem da nazovem drugačije od “prodaj bubreg da bi kupio duks” i cene se kreću u rangu onih koje drže poznati proizvođači sportske garderobe, a ne cena koje diktira Demna Gvasaglia. Ovim pružaju još jednu jaku poruku, a to je da se održivost smešta u rang srednje klase, a ne predstavlja se kao privilegija elite. Doduše, ako poželite da kupite trenerku danas, načekaćete se – sve količine su rasprodate i to u roku od 15 minuta nakon što su puštene u online prodaju, a još uvek nije objavljeno kada će nova tura pravljenja porudžbina biti otvorena – poslednja je bila 17. aprila.