Pretraga

Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu

Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu

Tekst: BURO.

Fudbal kao sinonim za mušku zabavu i moda kao simbol pretežno ženskog interesovanja, se na prvu loptu čine sferama koje su međusobno udaljene svetlosnim godinama. No, u novom milenijumu, stvari nisu kao što su nekad bile. Menadžment velikih fudbalskih klubova shvatio je da odanost klubu ne dolazi samo zbog dobrih rezultata na terenu ili tradicionalne pripadnosti koja se prenosi sa koleno na koleno. Uvidevši da privrženost koju navijači osećaju prema svom klubu proizlazi i iz poistovećivanja sa vrednostima kluba, oni su počeli da ulažu u izgradnju sopstvenog imidža i to ne gradeći samo sportske klubove već i lifestyle brendove, a jedna od nezaobilaznih komponenti imidža jeste i - stil.

Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 1)
Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 2)

Real Madrid je još 2014. godine sarađivao sa japanskim dizajnerom Yohjijem Yamamotom, a sjajan merch proistekao je i iz saradnje francuskog Paris Saint Germaina i brenda Nike. No, najveći iskorak u smeru “preklapanja” fudbala i mode napravio je mali italijanski klub Venezia F.C. koji su mnogi modni mediji prozvali “fudbalskim klubom sa najviše stila”.

Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 3)
Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 4)
Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 5)

Razlog njegove nenadane popularnosti ne nalazi se, doduše, samo u merchu (i pratećim editorijalima koji izgledaju kao da su ispali iz magazina Vogue) već i potpunom rebrandingu koji se desio kada se klub, nakon dvadesetak godina, konačno podigao iz pepela. Domaćin stadiona Pier Luigi Penzo, naime, ima vrlo burnu istoriju. Osnovan je još davne 1907. godine od strane šačice entuzijasta. Od tada, klub je “gurao” kroz italijanske lige, sa većim ili manjim uspesima, da bi početkom dvehiljaditih doživeo potpuni potop. Godine 2002, tadašnji menadžer napustio je klub, a sa sobom je poveo i čitavu trupu trenera i dvanaest igrača. Venezia FC je bio na kolenima. Dve godine kasnije, proglasili su bankrot, a kroz bankrot je klub prošao još dva puta do 2015. godine kada ga je preuzela grupa američkih investitora. Bio je to početak nove ere. Za samo pet godina, Venezia je stigla iz Serije D sve do Serije A.

Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 6)
Venezia FC: Italijanski klub koji je savršeno povezao fudbal i modu (фото 7)

Renesansu “malog italijanskog kluba”, osim uspeha na terenu, pratio je i detaljan rebranding. Menadžment je odlučio da ne želi još jedan merch koji će kupovati samo zagriženi fanovi, bez obzira na to kako on izgleda. Hteli su komade koje će želeti baš svi i hteli su da taj merch stilski odražava sve ono što sama Venecija jeste kao grad kulture i lepote. Nakon nekoliko godina saradnje sa Nikeom, Venezia se okrenula italijanskom brendu Kappa. I Kappa je odradila fantastičan posao. U kreiranju dresova oslonili su se na nostalgiju i estetiku koja je devedesetih vladala na italijanskim terenima, a u sve to su ucrtali i prepoznatljive boje i motive kluba, odajući počast njegovoj dugoj tradiciji. Kao rezultat je nastala kolekcija sa old school vajbom koja se, zahvaljujući high fashion editorijalima, našla na stranicama svih modnih magazina i must have listama trendseterki koje do tada nisu ni znale da klub uopšte postoji. Ako danas pogledate Instagram profil fudbalskog kluba Venezia, neće vam biti do kraja jasno da li ste zalutali na stranice Voguea ili Sportskih novosti. Klub danas ima pravu pravcatu modnu liniju koja seže mnogo dalje od dresova i ide sve do kišobrana, vetrovki, marama i kupaćih kostima. Ono što je čini prepoznatljivom jeste, uz pomalo zlatne, kombinacija narandžaste i zelene. Plus, to što ni jedan fudbalski klub to ne radi tako dobro kao oni!

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor