Pretraga

Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala

Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala

Tekst: Manda Javorina

Foto: @yasminsewell

Za sve nas koji smo već znali da volimo modu u (praistorijskom?) trenutku kada su scenom vladali The Sartorialist i Garance Dore, Yasmin Sewell je lik koji se ne zaboravlja. Apsolutno magnetična, apsolutno neobična i apsolutno genijalno obučena žena čija karijera je, da, ponoviću još jednom i nije me sramota, apsolutno fascinantna i prepuna neverovatnih obrta.

Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 1)
Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 2)

Ova žena se nalazila na nekim od najviših pozicija u modi, a sa poslednje “velike” kao potpredsenica kreative e-commerce giganta Farfetch otišla je još 2018. godine. Karantin nam jeste malo poremetio timeline i predstavu o vremenu ali smo svakako itekako primetili da njeno odsustvo traje predugo. A onda se odjednom ove godine pojavila ponovo, u mom slučaju u članku posvećenom njenoj kući u Londonu koji je bilo nemoguće ne primetiti u naizgled nepreglednom scrollu Vogue sajta. Iskakao je iz gomile na isti način na koji je nekada sama Yasmin iskakala na street style fotografijama: svojim karakterom i bojom. Naime, ceo članak je, u nedostatku bolje reči, zelen (a ako vam zvuči kao da sam luda, pogledajte sami).

Ispada da je upravo ova renovacija i farbanje enterijera u zelenu boju, uključujući tu i plafon, bila prekretnica u Yasmininom životu. Za savet oko krečenja pozvala je prijatelja koji joj je pomogao da otvori svoj prvi butik kasnih devedesetih kada je imala samo 22 godine i koji ju je naučio kako da bude modni buyer, a ovaj put ponovo joj je pomogao na putu - još jedne - reinvencije. Ukoliko vas priča o njoj ne ubedi da su autentična reinvencija i promena u bilo kojoj fazi života kada se za njima pojavi potreba neophodni za kvalitetan život, ja ne znam šta hoće. To da je "autentična" u ovom slučaju jednako ključna reč se podrazumeva.

Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 3)
Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 4)

Naime, Yasmin je rođena u Australiji i libanskog je porekla što se savršeno vidi po njenim crtama i koloritu (oprostite mi kliše) ali i po podočnjacima koje nosi sa ponosom. Njeno detinjstvo u zajednici arapskih imigranata nije bilo obojeno modom i “nisam nosila mamine Chanel tašne. Nisam uopšte bila svesna kreativnih poslova. To je bila Australija - priroda, plaža i sportovi.”

Sa svega 15 godina, Yasmin je napustila srednju školu (ne preporučujemo svima) i zaposlila se u agenciji za nekretnine. U tom momentu je nije mnogo interesovao sam posao ali je polako počela na njemu da napreduje, otrkivala svoje mogućnosti i na kraju vodila kompaniju zajedno sa svojim šefom. Podstaknuta sopstvenim uspehom, odlučila je da se preorijentiše na polje za koje je osetila da je zaista zanima - modu.

Iako joj na početku nije išlo baš glatko i po planu, stvari su se preokrenule kada je dva dana nakon što se ošišala na keca, upoznala engleskog glumca Rufusa Sewella. Zajedno sa njim se preselila u London gde su se i venčali (ali to je manje bitno). London je kasnih devedesetih bio epicentar svega kreativnog pa tako i modnog, a u njenu radnju u kojoj je prodavala komade mladih dizajnera svraćali su mnogi poznati, uključujući i Courtney Love. Yasmin tvrdi da svoj uspeh u prodaji duguje i treningu u svetu nekretnina koji ju je naučio da se uvek koncentriše na kupca iliti klijenta i pruži vrhunsku uslugu i iskustvo (setite se toga kada budete kukali da vam nešto apsolutno ne treba u životu samo zato što vam možda nije prvi izbor).

Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 5)
Yasmin Sewell je naš omiljeni modni feniks, a evo kako je to postala (фото 6)

Privatne oluje na stranu, tek Yasmin je 2004. godine postala buyer za legendarnu robnu kuću Browns u Londonu i tada smo počeli da je primećujemo u prvim redovima na Nedeljama mode. Odatle je sve krenulo napred vrtoglavom brzinom. Unapređena je u glavnog globalnog buyera, doživela burnout i postala nezavisni konsultant (naravno, ne bilo kome, njen prvi klijent bio je The Liberty), osnovala sopstveni brend sa još dvoje dizajnera (Etre Cecile i dalje postoji i super je) i prešla na poziciju glavne odgovorne osobe za Condé Nast sajt Style.com. Odatle je prešla u Farfetch - i vremenom shvatila da ne živi na način na koji to želi.

Ako vam se već pomalo vrti od nabrajanja visokih pozicija, zamislite kako je tek bilo njoj. Odlučila je da se izmesti iz vrtloga, pauzira i dobro razmisli, a rezultat ovog perioda jeste začetak njenog novog brenda - koji nema veze sa modom. Naime, njen novi poslovni poduhvat nastao je upravo iz njene potrebe da - živi na način koji smatra autentičnim i tiče se wellnessa - reči koju ni sama ne voli. Vyrao je brend koji proizvodi mirise ali umetnost parfema spaja sa filozofijom energetskih iscelitelja.

Parfemi nose imena poput Witchy Woo i I Am Verdant, duhovita kul i lagano uvrnuta, a da se nikome za to ne pravdaju. Sewell je u svoje nove proizvode zaljubljena, presrećna što je spojila svoju potrebu za alternativnim metodama terapija i potrebu da ljudima na neki način pomogne sa parfimerstvom, a sve to na neverovatno nepretenciozan način. A šta ćemo sa tom izrabljenom reči "wellness"? Pa, možda ćemo joj polako vratiti značaj, baš kao i rečima "energija" i "isceljenje". Ostalom, kako bi sama Yasmin rekla "Svi znaju kako je to kad uđete u sobu i u njoj je loša atmosfera. Svi znaju šta se misli kad se kaže "uradi šta ti stomak kaže". Ljudi kažu kako su nekog upoznali i nemaju dobar osećaj u vezi sa tim nekim. Šta je taj osećaj? On se zasniva na spoju energije i čula. Možda ovo nekom zvuči zastrašujuće ali ja mislim da je verovati u malo magije mnogo bolje."

U malo magije i u sebe, ako smem da dodam. Baš kao i Yasmin Sewell.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor