Povezano
Preporučeno
Mnogo pre La La Land-a, snimljen je film Šerburški kišobrani (Les Parapluies de Cherbourg). Smešten na severozapad Francuske krajem 50-ih godina prošlog veka, ovaj filmski mjuzikl u režiji Jacques Demya, bio je glavna referenca Damien Chazella prilikom stvaranja filma, 2016. godine. Catherine Deneuve tumači lik Geneviève, zaljubljenu sedamnaestogodišnjakinju čiji dečko Guy (Nino Castelnuovo) biva pozvan u Alžirski rat. Razdvajanje ih primorava da nastave živote jedno bez drugog, što kulminira do gorko-slatkog, ponovnog susreta nekoliko godina kasnije.
Šerburški kišobrani su osvojili Zlatnu palmu i nominacije za Oskara. Zahvaljujući restauracijama koje je omogućila Demyeva udovica Agnès Varda, čarobne boje Šerburških kišobrana i danas su, 60 godina nakon premijere, intenzivni nosioci živopisne atmosfere. To je jedinstveno filmsko iskustvo- sanjiva scenografija i dizajn kostima, uz dijalog u potpunosti otpevan u konverzacijskim melodijama i isprepletan narativom ukorenjenim u emocionalnom realizmu.
Ovaj film je poznat po svojoj jarkoj paleti boja, upečatljivim kostimima i elegantnom stilu koji je definisao jedno doba francuske mode.
BOJE, BOJE, JOŠ BOJA
Film je poznat po upečatljivom dizajnu scenografije, a posebno po tapetama. Slatke roze i zelene pruge krase zidove prodavnice kišobrana; dramatične plave i ljubičaste cvetne šare pojavljuju se u Genevièvinoj spavaćoj sobi; narandžasti i fuksija cvetovi bujaju po zidovima kuhinje majke i ćerke; Kostimografkinja, scenograf i direktor fotografije (Jacqueline Moreau, Bernard Evein and Jean Rabier) radili su zajedno kako bi uskladili palete boja, pri čemu je Moreau kreirala odeću da tačno odgovara prelepim nijansama dekora.
Kostimi u filmu nisu samo precizno usklađeni sa šarenim tapetama, već i sa raspoloženjima likova. Kada je Guy nesrećan, gorak i nervozan, nosi neuredne, umrljane kombinezone dok radi u garaži, dok su odela njegovih kolega uredna; bes gospođe Emery kada sazna da je Geneviève trudna ilustrovan je njenim crvenim kompletom; dok u drugim scenama gde očajna Geneviève tuguje zbog Guya, nosi pastelno plavu haljinu sa kragnom.
Šerburški kišobrani su poznati po upotrebi intenzivnih i zasićenih boja, te su ovi tonovi postali inspiracija za modne dizajnere koji su želeli da unesu živahnost i smelost u svoje kolekcije.
RETRO SILUETE
Geneviève nosi elegantne haljine sa naglašenim strukom, klasične mantile i ženstvene komplete, što je postavilo trendove za sofisticirani stil šezdesetih. Ove siluete se i danas povremeno vraćaju u modu, kao inspiracija za retro kolekcije.
FRANCUSKI ŠIK
Film je oličenje francuskog šika, naglašavajući eleganciju, minimalizam i romantičnu notu koja je postala sinonim za modni svet Francuske. Catherine Deneuve postala je ikona stila, a njena pojava u filmu učvrstila je njenu poziciju modne muze mnogih dizajnera, uključujući Yves Saint Laurent.
ESTETIKA/ SIMBOLIKA KIŠOBRANA
Naslovni motiv filma, kišobrani, takođe je inspirisao modne dodatke. Njihova šarenolikost u filmu stvorila je imidž kišobrana ne samo kao funkcionalnog predmeta već i kao modnog detalja. Za film sa rečju „kišobrani“ u naslovu, ironično je to da likovi jedva da ih koriste. Prodavnica je ukrašena njima, a Geneviève provodi melanholične trenutke preuređujući i glancajući njihove raznobojne verzije, ali napolju, na kiši, prepušta se i kisne – sve do ponovnog susreta sa Guyem, snežne noći u Šerburgu. Prema gospođi Emery, pravi muškarac treba da bude poput kišobrana, tu se krije esencijalna simbolika aksesoara iz naslova.
BURBERRY TRENCH
Hodajući kišnim ulicama Šerbura, Geneviève i Guy ne koriste kišobrane, već Burberry mantile. U promenljivom prolećnom vremenu mantili povremeno lepršaju, otkrivajući prepoznatljivi kamel karirani uzorak. Nakon rastanka na železničkoj stanici,više ih ne viđamo u kultnim mantilima – Guy nosi braon vuneni sako po povratku u Šerbur, dok Geneviève izbegava strukiranu siluetu jer skriva trudnoću.
AKSESOARI
Genevièvena nevinost, kao tinejdžerke tokom većeg dela filma, istaknuta je raznim trakama i ukrasima u njenoj kosi. Mašne, trake i gumice Geneviève usklađeni su sa njenim kostimima boje bombona (i, naravno, sa tapetama), a njen prelazak u odraslu fazu simbolizovan je u poslednjoj sceni, gde joj je kosa elegantno podignuta i vezana crnom trakom.
Kostimi u Šerburškim kišobranima su modna referenca kroz spoj umetnosti i svakodnevnog života, kao i neiscrpan izvor inspiracije brojnim modnim kolaboracijama i tematskim kolekcijama koje evociraju eleganciju i nostalgičan duh šezdesetih.
Foto: Pinterest