Milano se vratio u ozbiljnu trku da postane najrelevantnija Nedelja mode

autor Manda Javorina
milanfw square 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/09/milanfw_cover.jpg

Nekada je važilo pravilo da je Nedelja mode u Londonu najbolja za otkrivanje novih talenata pa su nju najviše posećivali skauti, Pariz je bio rezervisan za najzvučnija imena (uključujući tu i visoku modu, naravno), a Milano je važio za najkomercijalniji i samim tim nezaobilazan za bajere svih ozbiljnih kuća. Jedan od zahteva za izlaganje na milanskoj Nedelji mode bio je upravo taj da imate godišnju prodaju iznad određenog (poprilično viskog) nivoa. Ne treba više da ponavljam koliko su se stvari promenile, najviše zbog uticaja online tržišta, kako informacija tako i robe. Danas se relevantnost revija i Nedelja mode uopšte preispituje na svakom koraku (i svakom online portalu). Došli smo do trenutka u kom je jedna, doduše u poređenju sa Milanom mala Nedelja mode u Stokholmu, otkazana. Sa druge strane, na Nedelje mode u Londonu najjači utisak je ostavila teatralna simbolična sahrana iste. Influenseri više nisu beli medvedi industrije, a e-commerce platforme stvaraju svoje sopstvene street style adute.

 

Ono što bi se moglo nazvati tradicionalnim načinima ili kanalima kojima je moda komunicirala, nailazi na sve veće štucavice. Ipak, Milano je prošlih nekoliko dana upravo pokazao da se neće predati bez borbe.

Za borce za zaštitu životne sredine, u okviru same Nedelje mode, organizovan je green carpet event pod idejnom palicom Liviae Firth i njene organizacije Eco-Age. Ove godine nagradu za životno delo dobio je Valentino Garavani, kojeg je  ruku pod ruku pratila i dodelila nagradu, ni manje ni više nego Sophia Loren. I svet je doživeo trenutni icon overload. Ali to je samo poslednji glanc na poprilično trijumfalnih proteklih nekoliko dana. U svakom smislu.

 

 

Ovo je rezultat više faktora, razume se, a jedan od najbitnijih je činjenica da se italijanski brendovi vraćaju na velika vrata i da je prošlo poprilično vremena od kada je nekoliko njih istovremeno bilo u žiži interesovanja. Dva najprofitabilnija na svetu (bar onom na Instagramu, a to u mnogome znači i u bankovnom) su Bottega Veneta i Gucci. Dalje računajte sami. Fendi je takođe izvukao tešku artiljeriju pošto je ovo prva kolekcija koju Silvia Venturini Fendi predstavlja samostalno, bez Karla Lagerfelda. Max Mara je u procesu ozbiljnog reberendinga – što suptilnog što otvorenog – koji uključuje i revampovanje drugih linija kompanije. Donatella je iskoristila J Lo jubilej i napravila takav bum da se na Instagramu satima nije moglo videti ništa osim njenog pobedničkog kruga u varijaciji Versace haljine koja ju je proslavila. Missoni je sopstvenu prekretnicu, obeležio neverovatno šik vožnjom tramvajem za koju se tražila karta više. Svi zajedno, ovi brendovi su, gotovo ruku pod ruku, potpuno izdominirali sezonom za proleće/leto 2020. godine do sad i vratili Made in Italy na sam vrh trendi liste. A da se ne lažemo, italijanska moda je puno komplimenata u superlativu ali trendi nije prvi pridev koji vam pada na pamet kad je spomenemo. Bezvremenska klasika? Da. Stil? Naravno. Hajpovani trendovi? Pa, ne baš.

 

 

Ali zamislite se, da li je sve počelo invazijom Gucci papuča/mokasina sa krznom? Alessandro Michele gradi svoju bazu aksesoara izuzetno pametno – za svaki bezvremenski model postoji njegov trendi odraz u ogledalu. Njegove kreacije su preplavile crvene tepihe i prepoznatljive su u sekundi, za razliku od mnogih drugih dizajnera koji kada rade red carpet često odstupaju od DNK brenda. NJegove revije su na tankoj granici sa umetničkim instalacijama; tu su ludačke košulje za kontroverzu i niz neverovatno poetične i lepe odeće odmah iza njih. O poznatima da ni ne govorimo.

 

 

A poznati su se ove sezone sjatili u Milano i jednako šetali i po pistama i po gradu. Max Mara revija podsećala je na epski marš supermodela u svoj njihovoj slavi, gotovo da smo zaboravili da na pisti nismo videli Lindu, Claudiu i Naomi. Odeća je sve samo ne neutralna dopuna klasičnim (i čarobnim) kaputima po kojima je brend planetarno slavan. Nova kolekcija ima svoj glas i taj glas se daleko čuje. Revija Bottega Veneta, očekivana je poput ekskluzivnog dropa. I poklonici Daniela Leeja nisu izašli razočarani. Savršeno skrojen minimalizam oslobođen predvidljivosti uz aksesoar koji ima osobinu da nam zarobi srce na prvi pogled. Fendi je započeo novo poglavlje i to je svima kristalno jasno, Missoni isto tako.

 

 

Ostaje nam još Pariz (& we’ll always have Paris) ali kako trenutno stvari stoje, ovaj put biće potrebno mnogo truda da se nadmaši Milano – grad koji važi za najuzdržaniji od svih modnih prestonica.