Transformisani Dior zasenila je ova kolekcija

Najbolja revija sezone ipak nije Andersonov debi.

autor Božica Luković
dior

Novi Dior Jonathana Andersona je glavna tema Nedelje mode u Parizu – a rasprave o kolekciji traju još od momenta kada smo videli prvi look na pisti. Mišljenja su oštro podeljena, kao i uvek kada je reč o velikim transformacijama modnih kuća, posebno kada imaju snažan autorski pečat i donose potpuno drugačiju interpretaciju bogate istorije brenda.

Međutim, gotovo svako ko je pogledao novu Tom Ford kolekciju Haidera Ackermanna saglasan je da će sigurno biti jedna od najboljih revija sezone, jer je zaista priređen spektakl, uz vrhunsku odeću. S

Evo malog pregleda ove dve kolekcije.

Dior za novo doba

Dior u tumačenju Andersona je pomalo nadrealan, apstraktan, često lišen elegancije u korist igre i androgenog romantizma. Ono što je najjasnije jeste da je ova kolekcija tek početak građenja njegove vizije francuske kuće – ali da li je izgradio dobar temelj, to je velika (i otvorena) debata.

Na početku revije, obrnuti piramidalni ekran prikazivao je isprekidane fragmente istorije Diora i njegovih mnogobrojnih arhitekata, sudarajući prošlost i sadašnjost. To nije bila samo modna revija već javno suočavanje sa nasleđem, strahom i obnovom.

Anderson se oslonio na Dior kodove dok ih je provlačio kroz sopstveni filter. Prvi autfit – haljina u obliku zvona sa mašnama – sugerisala je skulpturalnu čistoću, brzo dopunjenu oštrim smokingom isečenim od teksasa i subverzivnim tricorne šeširom Stephena Jonesa.

Prepoznatljiva Bar jakna se pojavila, ali u zelenom tvidu, svedena na dečje proporcije uz plisiranu suknju. Ova stalna tenzija između omaža i rušenja provlačila se kroz čitavu kolekciju.

I nesumnjivo se može reći da je ideja istorije, njenih uglova čitanja i njenih interpretacija bila prisutna u Andersonovoj svesti dok je komponovao niz autfita u kojima se pojedinačne istorijske reference, detalji preuzeti iz ove ili one epohe i reminiscencije na prošlost sublimiraju kroz apstraktno korišćenje volumena i materijala, piše nss mag.

Među više konceptualnim kreacijama, koje će možda ugledati svetla crvenog tepiha, vešto su bili prikriveni komercijalni komadi, nimalo manje savremeni.

profimedia 1042515199
Foto: / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Aksesoarima se predviđa uspeh: Lady Dior torba transformisana je bowling model od antilopa, dok su se razigrane Louis salonke pretvorile u cipele sa zečjim ušima: podsećanje na Andersonovu duhovitost i sposobnost da ekscentričnost učini komercijalnom.

Evidentno je da je ova kolekcija želela pre da uspostavi ton nego da započne narativ. U savremenim terminima, vibe brenda još uvek nije sasvim jasan. Nova “Dior žena” bila je mnogo vidljivija u autfitima poznatih ličnosti iz prvih redova, koji su nesumnjivo odražavali komercijalni aspekt kolekcije koji ćemo zaista videti u prodavnicama.

Na pisti, Anderson je uspeo da svoj jezik uskladi sa Dior nasleđem. Ali ostaje pitanje: hoće li u narednim kolekcijama uspeti da nam ponudi zaista definisanu viziju brenda? Njegov debi nije se plašio rizika – i u odbacivanju sigurnog, postavio je temelje za uzbudljivo, ali nepredvidivo, doba u Dioru.

Tom Ford spektakl!

Tom Ford kolekcija za proleće 2026. predstavljena je u večernjim časovima i zaista je bila modna poslastica. Sve je bilo tako elegantno, senzualno i filmski. Pista, okupana u duboku mornarskoplavu boju koja je delovala kao ponoćno more, postavila je scenu za odevne komade koji su se kretali poput vode: saten i svila, lakirana koža sa laserskim prorezima i odeća sa žičanim strukturama koja je obavijala telo sa gotovo arhitektonskom gracioznošću.

Ackermannova režija učinila je da modeli deluju manje kao manekeni, a više kao glumci. Hodali su zanosno, pogledi su bili ispunjeni značenjem, a parovi su se kretali s intimnošću koja je zamagljivala granicu između prijateljstva i zavođenja; sama koreografija postala je aksesoar, pojačavajući nameru odeće.

Boja je korišćena kao interpunkcija: limeta zelena, nežna roze, menta i plavi ton bazena su živopisno iskakali na gotovo crnoj pozadini, stvarajući momente visokog kontrasta koji su delovali električno, a ne trivijalno.

Aksesoari i stilizacija su pojačavali fantaziju: minimalan nakit, efekti vlažnog izgleda kože i kosa koja je delovala kao namerno razbarušena nakon urona u vodu.

Ravnoteža između nosivosti i fantazije bila je pažljivo odmerena, jer je kolekcija sadržala komade koji se mogu uklopiti u luksuzni ormar pored onih namenjenih crvenom tepihu.

profimedia 1042516456
Foto: / SplashNews.com / Splash / Profimedia
profimedia 1042516417
Foto: / SplashNews.com / Splash / Profimedia

Revija je bila majstorska lekcija u zavodljivoj suzdržanosti. Ojačala je nasleđe brenda sa sigurnošću, pokazala Ackermannovu sposobnost da uđe u Fordovu estetiku i proširi je – ovo je bila moda koja zavodi bez truda, prefinjena, a opet avanturistička – bez sumnje, jedna od najboljih kolekcija sezone.

Foto: / SplashNews.com / Splash / Profimedia