Povezano
Poslednjih godina sve više ljudi pokazuje interes za zdraviji stil života i aktivnosti u prirodi, poput planinarenja i kampovanja. To je naravno bila odlična prilika za brendove sportske odeeće, koji su od toga imali veliku korist. Tu je nastala i gorpcore estetika koja potiče od kolokvijalnog naziva za traku za trčanje. Ljubitelji aktivnosti u prirodi priklonili su se estetici trenda, što su odmah iskoristile i luksuzne modne kuće.
Brendovi su ubrzo našli način da kombinuju luksuznu i outdoors estetiku, iz čega su proizašle brojne saradnje poput one između Guccija i North Facea i Adidasa i Monclera. Nije prošlo mnogo vremena nakon što su luksuzne modne kuće same počele da lansiraju svoje kolekcije za različite sportske aktivnosti, a odmah nakon toga su njihov primer počele da prate i high street marke poput Zare i H&M-a.
Od Quiet Luxury do Quiet Outdoors
Međutim, u vremenu kada trendovi jednako brzo prolaze koliko i dolaze, gorpcore trend nam već odmiče i preti mu novi trend pod nazivom „quiet outdoors“. Slično „quiet luxury“ estetici, koja je stekla ogromnu popularnost ove godine, možemo da očekujemo da će i „quiet outdoors“ trend postati sve popularniji u nadolazećoj godini. Upadljivi modeli menjaju se za jednostavnu i kvalitetnu odeću s minimalnim logotipima i odličnom izdržljivošću.
To bi moglo da podstakne brendove da se okrenu stilovima koji spajaju modu i praktičnost, poput najpopularnijih Salomon i Asics modela čija je popularnost porasla za više od 70%. Izdržljivost i performans su sve važniji za kupce i značajno bi mogli da utiču na popularnost odevnih komada u svim kategorijama. To znači da će brendovi ponovo morati da se prilagode i da pokušaju da osvoje pažnju publike, što i nije mali zalogaj u masovnoj proizvodnji.
Uvek će postojati oni koji će se pre opredeliti za luksuzne marke i poznate brendove, ali danas sve više ljudi teži „suptilnoj“ estetici pa bi prihvatanje „quiet outdoors“ trenda moglo da bude ključno za sve koji žele da osvoje modu na otvorenom.