Počela je Nedelja visoke mode u Parizu i već su održane brojne revije, a izdvojile su se Schiaparelli i Dior haute couture kolekcije, koje su izazvale najviše pažnje.
Obe revije povezuju bogate istorijske reference, a takođe su bile izvanredne u izradi i detaljima, što je i očekivano i podrazumevano kod haute couture revija.
Evo šta smo sve videli.
SCHIAPARELLI S/S 2025 HAUTE COUTURE
Schiaparelli revija je još jedan trijumf kreativnog direktora kuće – Daniel Roseberry nam je pokazao šta znači majstorstvo u modi u novoj kolekciji „Icarus“. Akcenat na ekstremnim oblicima podseća na to kako je Elsa Schiaparelli uvek flertovala sa nadrealizmom. Couture moda se zasniva na zanatskoj izradi, ekcesu i transformaciji, pa je sjajno videti da se to ponovo slavi.
Oblik peščanog sata deluje kao ključna karakteristika vizionarskog pristupa koji Roseberry ima za Schiaparelli. On ga je gurnuo do dramatičnih ekstrema, stvarajući upečatljiv balans između strukture i fluidnosti.
Korseti su bili ključni. Neki su imali futuristički izgled, skoro kao da pomeraju granice couture mode u novu eru, dok drugi imaju bogate, barokne detalje. Nude mesh haljina sa slojem perlica je primer spoja modernog i luksuznog. To je gotovo vizuelna reprezentacija transformativne moći mode.
Roseberry je uspeo da postigne savršen balans između arhitektonske preciznosti i dekorativnih elemenata. Način na koji su čiste, grafičke linije suprotnosti sa ukrasima stvarno pokazuje njegovu majstoriju kako u tehničkom, tako i u umetničkom aspektu.
Tema kolekcije, „Icarus“, nosi snažnu simboliku, jer priziva osećaj uzletanja iznad običnog, jurjenja snova i pomeranja granica. Mitološka inspiracija dodaje dimenziju veličanstvenosti, dok istovremeno slavi aspirativne osobine mode.
Jednu od kreacija na Schiaparelli reviji nosila je i Kendall Jenner.
DIOR S/S 2025 HAUTE COUTURE
Da li se Maria Grazia Chiuri oprašta od modne kuće Dior? Dok čekamo vesti, njena haute couture kolekcija predstavlja maštovito, romantično istraživanje istorijskih formi i razigranih proporcija.
Chiuri se fokusirala manje na nasleđe i više na sadašnji trenutak, ali ipak je crpila inspiraciju iz bogate tapiserije, nadrealizma i čak dečije fantazije.
Chiuri je duboko zaronila u istorijske siluete. Konstrukcija Diorovog Cigale dizajna pojavila se u crnoj haljini u obliku lampe, ukrašenoj perlama, dok je Trapèze linija koju je Yves Saint Laurent uveo 1958. godine inspirisala bež kaput i crnu bebi-dol haljinu.
Kolekcija je takođe istraživala rokoko, prikazujući drapirane suknje, čipkaste culotte pantalone, puff rukave… Ovi ekstravagantni oblici, uparenih sa delikatnim materijalima i složenim detaljima, označili su ovu kolekciju kao njenu najotvoreniju, najsuptilniju i najromantičniju do sada.
Paneli sa botaničkim ilustracijama indijske umetnice Rithike Merchant dodali su nadrealistički dodir, odražavajući Chiurinu inspiraciju sa nedavne Surrealist izložbe u Pompidou centru, kao i sveta iz knjige „Alisa u zemlji čuda“.
Fotografije: instagram schiaparelli; kendalljenner; dior