Autentičnost na delu: Jasna Đuričić, Konstrakta i Svemogućstvo

autor Anja Paspalj
Svemogucstvo Jasna DJuricic Konstrakta

Po svakom pravilu, Svemogućstvo je mladi brend. Uskoro puni pet godina, a od svog nastajanja doživljava bezbroj inovacija i transformacija. To je upravo jedna od stvari koja ih izdvaja na lokalnoj sceni – osnivačica i dizajnera Marina Ćuruvija se ne plaši promene.

U svežoj etapi, Svemogućstvo najavljuje novo poglavlje sa umetnicom Konstraktom i glumicom Jasnom Đuričić na čelu. Editorijal predstavlja šta je sve moguće kada individue sa autentičnim glasom, kristalno jasnom vizijom i smislom za humor preuzmu stvari u svoje ruke.

U intervjuu sa Marinom, razgovaramo o tome kako je nastalo Svemogućstvo, gde primećuje hrabrost na lokalnoj modnoj sceni i zbog čega je kreacija vid otpora.

Zašto Svemogućstvo?

– Nakon što sam završila fakultet za dizajn enterijera, moja interesovanja su išla u raznim pravcima. Pratila sam te pravce kroz modu, dizajn i umetnost. Ipak, okolina me je često usmeravala ka ideji da se moram posvetiti samo jednom pravcu, da ne mogu istraživati više stvari istovremeno. Ceo brend nastaje kao vid otpora svim tim komentarima koje sam odbijala da čujem i primenim. Ne zato što sam neki inadžija, nego jer mi se stvarno radilo sve i prijalo mi je. Svemogućstvo vidim kao nešto više od samo modnog brenda i ostavljam prostora da se kroz vreme izrazim u svim formama koje želim, a da to nisu nužno samo odevni komadi. Nedavno sam pronašla svoj stari tvit iz 2015. godine u kojem stoji da je „svemogućstvo” moja nova omiljena reč, smešno mi je bilo jer se toga ni ne sećam.

DSCF0267 Recovered 1

Od kada si započela Svemogućstvo, jedan kultni komad je opstao kroz svaku kolekciju – bodi sa rukavicama. Zbog čega je ovo prepoznatljiv komad vašeg brenda?

-Bodi sa rukavicama prvobitno je osmišljen kao scenski komad, ali interesovanje koje su pokazali ljudi i van scene izuzetno me obradovalo. Posebno me raduje hrabrost ljudi koji su ga nosili u različitim prilikama. Kada sam dizajnirala ovaj komad, imajući u vidu da jeste malo klaustrofobičan, dodala sam skriveni rajfešlus na rukavicama kako bi se lako mogle skinuti, čineći ga ne samo stilizovanim, već i praktičnim. Tako je crni bodi sa rukavicama postao nova mala crna haljina, a od nedavno je dostupan i u novim bojama i dezenima za one koji više vole da eksperimentišu.

Za novi editorijal su vam se pridružile Jasna Đuričić i Konstrakta uz parolu „Sve je u tvojim rukama”. Šta stoji iza ovog (novog) poglavlja?

-U januaru ću proslaviti 5 godina od kada se zamisao o osnivanju brenda prvi put zaigrala u mojoj glavi. Osećam već duži period da je vreme za novo poglavlje, a osvrnuvši se unazad, primetila sam da je brend Svemogućstvo neprestano prolazio kroz različite faze – od „sve možeš”, pa do „sve možeš, ali nemoj”, što su faze i fraze koje su ljudi zaista voleli. Zatim su usledile faze „sve je ništa”, „sve je prelepo”, „sve je grozno”… Razmatrala sam mnogo toga iz poslovnog ugla i kako želim da oblikujem dalje sve. Rebranding je bio logičan korak.

Dragana Krtinić je osvežila identitet brenda. Taj deo stvaranja novog logoa bio je baš zabavan. Fotografisala je i kreirala ga od mojih ličnih predmeta, inicijala i slova. Dobile smo dosta različitih varijacija i glavobolju koju tačno varijaciju iskoristiti za logo. Odgovor smo vrlo brzo pronašle. Iskoristićemo ih sve. U najnovijem editorijalu, koji je nastao u saradnji sa Jasnom Đuričić i Konstraktom, Svemogućstvo najavljuje skok u novo poglavlje sa porukom – „sve je u tvojim rukama”. Brend je uvek bio prepoznatljiv po prstohvatu ironije, a ova poruka nosi tu karakterističnu notu. Meni sve te poruke ne predstavljaju samo prazne fraze, već su i poziv na akciju i podsetnik da život nije baš predvidiv, i da iako možda nemamo moć da menjamo sudbinu, čini mi se da imamo moć da je oblikujemo. 

a jdj 5

„Naravno, često nije sve u našim rukama, ali suština ove poruke jeste da radimo sa onim što imamo, poštujemo svoje vrednosti i mogućnosti, jer ponekad je čak i ništa sve”. 

a jdj 5

Zbog čega su Jasna i Konstrakta žene koja predstavljaju Svemogućstvo?

-Priprema za fotografisanje kolekcije ili editorijala ima ključnu ulogu u mom radu. Bitno mi je ko stoji ispred brenda. Ne zanima me konfekcijski broj, veličina ni standardi, već energija tih ljudi i autentičnost. Pratim šta rade obe i prepoznajem tu dozu ironije, humora i snažnih poruka koje šalju, a Svemogućstvo kao brend uvažava te vrednosti. Fotografisanje sa Jasnom i Konstraktom planirale smo početkom godine kao deo kampanje za poslednju kolekciju „Prije“. Izazov je bio okupiti sve i uskladiti rasporede, što nažalost nismo uspele tada ostvariti. Ipak, ostala je volja i energija u svima nama da napravimo nešto.

Pripremajući se za novo poglavlje, pomislila sam da bi bilo fantastično da ga Jasna i Konstrakta zajedno najave. I tako, smo iz drugog – trećeg puta napravili sve. Njihove ličnosti i dela su nešto više od reči „inspirativno“. Mene su posebno impresionirale njihove oči. Saradnja sa njima bila je fantastična i izuzetno uživanje. Osećam veliku čast i zahvalnost što smo zajedno kreirale lepu uspomenu.

DSCF0092
DSCF0237

U poslednje vreme predstavljaš jedinstvene metanarativne komade, što je slučaj i sa novom kolekcijom, gde Konstrakta nosi garderobu sa slikom Jasne. Kako ste došli do ove ideje?

-Cela priča o printu fotografija na platnu krenula je sa kolekcijom „Tetke“, za koju sam dizajnirala kabanice. Tada sam odlučila da štampam motive lokacija iz okoline Mrkonjić Grada, mesta koje je za mene posebno važno i dragoceno. Fotografije ljudi u kabanicama koje smo tada napravili bile su toliko sjajne da sam želela da ih prenesem na suknje, koje su postale deo sledeće kolekcije „Prije“. Kako sam već pomenula, organizacija fotografisanja bila je izazovna. S obzirom da nismo mogli svi zajedno da se okupimo, Jasnu smo fotografisali u oktobru, a Konstraktu u novembru.

Razmišljala sam kako da povežemo te dve celine. Prilikom odabira Konstraktnog stajlinga logično mi je bilo da će se fotografije Jasne naći na njenoj haljini i marami, stvarajući na taj način povezanost. Sve te fenomenalne fotografije i kreativnu direkciju potpisuje Aleksandra Mihailović, sa kojom divno sarađujem. Mislim da njen objektiv savršeno sagledava sliku koja mi je u glavi.

Kako se Svemogućstvo razlikuje od ostalih lokalnih brendova na našem tržištu?

-Prema reakcijama ljudi, rekla bih da se Svemogućstvo kao brend u modnoj industriji ističe po svežini koju donosi. Povratne informacije koje dobijam ukazuju da ljudima prija doza ironije i humora koja je utkana u svaki segment brenda. Često sam čula i komentar kako svaki kreirani komad ima sopstveni život. Slažem se sa svima njima, mada se nikada smišljeno ne krećem u bilo kakav kreativni poduhvat sa idejom da želim da budem drugačija od drugih. Nekada krenem iz jednog stanja, završim u trećem. Nekada je raspoloženje isto tokom cele faze i procesa nastajanja. Puštam da sve to bude deo rezultata, rasteretila sam se perfekcionizma i greške su mi okej. 

Mislim da to oslobađanje doprinosi osećaju prijateljskog pristupa i prepoznavanja vrednosti brenda. Posebno mi je zadovoljstvo čuti da poruke brenda pomeraju granice ustaljenih normi, pozivajući pojedince da razmišljaju izvan konvencionalnih okvira, da se pokrenu, razmrdaju i igraju.

DSCN1257
Marina Ćuruvija

Kako bi opisala našu street style scenu i način na koji se razvija?

-Primećujem riznicu kvalitetnih i talentovanih ljudi. Svesna sam okoline u kojoj živimo i divim se hrabrosti svima koji se odluče probati nešto, i razumem i one koji se suprotno odluče, a aplauz ide svima koji istraju. Ono što me zaista ispunjava optimizmom su mladi ljudi i brendovi koji se izdvajaju svojom izuzetnom progresivnošću. Ne mogu a da ne primetim hrabrost i među ljudima koji uživaju u toj modnoj sceni. Čini mi se da publika sve više prepoznaje i podržava te pomake i inovacije. Raduje me to.

Foto i art direkcija: Aleksandra Mihajlović

Stilista: Marina Ćuruvija

Asistent stiliste: Marko Ječmenica

Šminka: Marija Stošič

Frizura: Zvezdanahair

Grafički dizajn: Dragana Krtinić