Ako je nešto obeležilo leto ove godine, onda je to Barbi film. Roze manija trajala je čitavih nekoliko meseci i pretvorila se u način života, pogotovo jer su mnogi modni i beauty brendovi pravili Barbi kolaboracije, pa smo, hteli ne hteli, bili okruženi roze proizvodima, što bi se reklo, od igle do lokomotive. Jednostavno, svi su želeli da budu Barbi.
Da sve bude još bizarnije, na Upper East Side u Njujorku pojavio se trend estetske lepote- Barbi guza. Prema plastičnom hirurgu koji je skovao taj termin, ukoliko se podvrgnete ovom zahvatu, dobijate ,,glatku i visoko podignutu zadnjicu“.
Jasno nam je da je brendovima važno da se uključe u kulturna i mainstream dešavanja, kako bi bili relevantni i primamljivi svojoj publici. Upravo to je ključ za opstanak, a brednovi sve češće u svoje marketing strategije uključuju stvaranje viralnih TikTok trendova i slično. Ipak, postoji jedan problem sa ovim silnim kolaboracijama- one zaista nemaju veze sa Barbi.
Složićete se, poslednjih nekoliko nedelja izgledalo je da je svaki brend, od modnih, beauty, pa sve do hrane i pića, dobio naredbu da pronađe u svojim proizvodima bilo šta roze ili da napravi roze proizvod, promovišući ga uz obavezno korišćenje reči ,,Barbie’’ ili ,,Barbiecore’’.
Ta pojava ne nailazi na pozitivan odjek. Zašto?
Ako malo bolje pogledamo, šminka koju Barbi ima prilično je jednostavna, sa neutralnim karminom za usne, blago naglašenim obrvama i sa trepavicama. Dakle, nema roze i jarke šminke, cirkona, šnala ukrašenih kristalima sa ispisom Barbie i ostalih proizvoda inspirisanih Barbie.
Nekoliko brendova zvanično je sarađivalo sa Barbi filmom, kao što je kolekcija OPI lakova u nijansama koje su nazive dobile po replikama iz filma, kao što su ,,Hi Barbie!“ i ,,Hi Ken!“. NYX Professional Makeup kreirao je palete senki za oči u veličini kreditne kartice, veštačke trepavice s roze pramenovima i ogledalo u obliku roze telefona na preklapanje. Ove zvanične saradnje imaju malo više smisla, ali trenutno, opšta tendencija u industriji lepote je maksimalno korišćenje roze boje.
Da li ste znali da je interesovanje za roze odeću i modne dodatke skočilo protekle godine, a na vebsajtu Lyst pretraga roze odevnih komada porasla je za 80% od kad je počela kampanja za Barbi film?
Ipak, razlog je jasan, a to je profit. Kompanije su, videvši planetarni hajp oko ovog filma, pokušali na talasima njegove popularnosti dodatno da zarade, s obzirom da su limited edition komadi znatno skuplji od regularne ponude brendova.
S ozbirom na brzinu kojom se vesti i dešavanja smenjuju, jasno nam je da će i ovaj trend biti kratkog daha. Onda ćemo se svi vratiti u normalu, roze boja će se pojavljivati povremeno, a oni koji su kupili nešto od ogromnog izbora stvari i odeće imaće uspomenu na leto 2023. koje je bilo obojeno u roze.