„To je Kan“ – počeo 77. Kanski festival i BURO. vam sprema sadržaj sa lica mesta
Sinoć je počeo 77. Kanski festival, najveća i najprestižnija smotra posvećena sedmoj umetnosti. Uz podršku A1 Pametnog putnog osiguranja i Xiaomi 14 Serije, BURO. tim će neposredno sa lica mesta, iz prve ruke kreirati relevantan sadržaj. Za zagrevanje, priču počinjemo o tome zašto je Kan (toliko) važan?
FILMOFILI KAO BAZA
Kao i svaki događaj sa bogatom tradicijom i velikim brojem ljudi koji je za njega čuo ili ga je posetio, Kanski filmski festival prevazilazi granice umetnosti i industrije iz koje je potekao. Ulazi u domen sociološkog, političkog i kulturološkog konteksta. Osvaja šoubiznis teren.
U Kanu je, tvrde poznavaoci prilika, kao na filmu. Tokom dve nedelje trajanja festivala, u malom odmaralištu na Mediteranu, okupi se raznolika i slojevita ekipa ljudi.
Jedan poznati filmski kritičar, krajem osamdesetih godina, stvari je video na sledeći način: “Neki od posetilaca su jako bogati, i žive na privatnim jahtama usidrenim van obale. Neki su veoma siromašni i spavaju na plaži. Veliki broj njih su veoma lepe devojke koje su, na neki čudan način, preplanule usred maja. Ali mnogo je više “bledunjavih” filmofila koji neće pocrneti sve dok bilo gde u svetu postoji neki filmski matine”, zapažanja su Rogera Eberta.
BIZNIS JEZGRO
Sve što se dogodi na Kanskom filmskom festivalu odjekne kroz izveštaje, priče i utiske 4000 akreditovanih predstavnika medija, od kojih skoro polovinu čine TV ekipe. Amerikanci vole Kan, premda postoji neka ne preterano osnovana sumnja da u Kanu ne vole njih.
Kanski festival dobro mesto da se lansira film, ali i da se “ukopa”, i zato je nezgodno ako vam tamo viču „bu“ i „ua“, kako je to svojevremeno ocenila novinarka Tatjana Ristić.
BAROMETAR
Na Kanski festival se, ugrubo, potroši više od 20 miliona evra, a tokom festivala prikaže se više od 1500 ostvarenja, što u zvaničnom, što u pratećim programima, što u okviru filmskog marketa.
Najveći deo onoga što se prikaže na festivalu zapravo su ostvarenja sa spomenutog marketa. Producenti iz celog sveta okupljaju se u Kanu kako bi zainteresovali distributere i prodali im nešto iz svog asortimana. Ponuda i potražnja.
Sean Connery u Kanu, 1965.; Izvor: Getty images
Grad je, za vreme ovog dešavanja, ultimativno stavljen u službu Festivala. Sve sale u gradu rezervisane su za projekcije, a prodavci potencijalne mušterije čekaju na marketu koji se nalazi u zgradi Pale de festival, iza glavne bioskopske sale.
Važno je istaći da osim već završenih ostvarenja, ovde budu „izlagana“ i ona koja su tek u planu ili pretprodukciji. Ako pokažete interesovanje, upoznaće vas sa pričom i junacima filma koji počinje da se snima tek krajem naredne godine, na primer. Takođe, sigurno nije mali broj interesantnih filmova koji ne dobace do redovnog bioskopskog repertoara.
KANSKI FESTIVAL U STILU
U Kanu su, reklo bi se, svi lepo obučeni – oni koji zaista idu na projekcije, koktele i partije, gomila onih koji krstare ulicama, ali i oni koji se voze gradskim prevozom, malim autobusima sa providnim krovom. Tu su i oni u skupim automobilima, oni koji sede u skupim restoranima, na stubićima i klupicama u parku i gradskim plažama, na jahtama, ili se muvaju oko njih.
Leonardo Di Caprio sa bakom u Kanu; Izvor: Getty images
U jednoj od brojnih reportaža napisanih sa lica mesta, stoji ovako: Na tesnom trotoaru ispred velelepnog izloga luksuznog modnog brenda možete da se sudarite sa zgodnom devojkom obučenom u haute couture, mnogo ozbiljniji komad od onog koji se vidi na crvenom tepihu. Kan je svuda, ne samo na filmu.
Čemu god se začudite – ceni flaše vina (o čemu ćemo zasebno pisati i izvestiti), neviđenoj gužvi na projekciji filma iz pratećeg programa u deset sati ujutro, ljubaznim policajcima i obezbeđenju na ulazu u klubove, naizgled poznatom liku oko koga su se sjatili fotografi, količini sadržaja koji se izlaže na filmskom marketu – iskusniji posetioci festivala, navikli na glamurozni događaj, sleći će ramenima i reći vam: „To je Kan.“
Foto: Pinterest; Getty images
Uz podršku A1 Pametnog putnog osiguranja i Xiaomi 14 Serije, BURO.Srbija vam donosi priče sa 77. Kanskog filmskog festivala.
*A1 Srbija, deo A1 Grupe, je mreža koja voli planetu, mobilni i ICT operator koji kreira najbolje iskustvo korisnika u savremenom digitalnom dobu.
*Xiaomi 14 Ultra, kreiran u saradnji sa kompanijom Leica, je kamera sa funkcijama mobilnog telefona.