Ako smo nešto naučili, to je da u životu svake planetarno poznate američke zvezde ženskog roda, dođe trenutak kada pobegne iz Los Anđelesa ili Njujorka i nastani se u Engleskoj. Tamo dnevnu dozu soka od celera zamenjuje toplim čajem i polako počne da koristi britanski (ali otmen?) sleng. Negde u to vreme, neizbežno postaje i prijateljica sa Stellom McCartney. Taylor Swift je upravo u toj fazi svog života. Sve jasno.
Stella McCartney je odavno prerasla prideve edgy i jako u trendu (dopišite neki od epiteta koji bi trebalo da krase mlade dizajnere) i to je sasvim u redu, ne čini je ništa manje jakim igračem u industriji. Neki bi čak rekli da njeno vreme na toj višoj razini tek dolazi, s obzirom na to da je postala glavna osoba zadužena za ekološke inovacije u korporaciji LVMH, da su pitanja za koja se celu svoju karijeru vatreno bori konačno u žiži javnosti i da je, po toj osnovi, i ona u prvom redu. Njen brend, sa svoje strane, nije nimalo beznačajan i podrazumeva određeni stil koji prevazilazi trendi komade kao takve. Pre nepuna dva meseca izbacila je kolekciju inspirisanu grupom The Beatles i prvi put u životu se kroz posao povezala sa svojim ocem. Njena saradnja sa Adidasom i dalje se odlično prodaje. Da li joj zaista fale tinejdžeri? Jer to je ono što Taylor donosi: tinejdžere i generaciju Z.
Sa tačke sa koje Taylor polazi, ovo je vrlo pametan potez. Pored toga što stvara javnu vezu sa modnom figurom koja iza sebe ima ozbiljnu zaleđinu u svakom smislu i isto toliko veliko poštovanje, retko ko od modnih medija će ikada reći nešto protiv Stelle MacCartney. Ni ja dosad nisam imala razloga da se pitam šta joj je nešto trebalo.
Moja reakcija kada sam videla prve komade kolekcije Stella x Taylor Swift (za sada su samo dva na sajtu Stella McCartney i nekoliko na zvaničnom šopu pevačice) bila je zbunjenost. Tye dye bomber jakna u bojama sladoleda sa krilima i srcima za skoro 1.500 evra? Torbica za 595 evra? I dalje ne razumem. Ne sa estetske, nego sa poslovne strane. Ovo nema veze sa time što je Taylor pop zvezda i ne, na osnovu te jedne činjenice ne možete povući paralelu sa Rihanninim Fentyjem. Rihanna pravi odeću koja treba da “živi”, da se nosi dugo vremena. Njeni komadi nemaju njeno ime ispisano preko leđa, torbe, grudi. Fenty puca na to da bude luksuzna modna kuća u modernom ruhu. Stella x Taylor Swift je, u suštini, na nivou robe koja se prodaje uz turneju – najobičniji merch. Na majicama su liste pesama sa albuma i fotke jedne od njenih mačaka, ako vam fali dokaz.
I tu dolazimo do moje zbunjenosti: ovo nije kvalitetna dugotrajna odeća, a definitvno nije za one koji čekaju Supreme dropove pošto je cool faktor cele linije takoreći u minusu. Zvanično je za fanove Taylor Swift, od kojih većina teško da može da kupi bomber jaknu po toj ceni. Majice su naravno jeftinije, a uvek mogu i da se odluče za termos od 35 dolara. Čudna strategija čija neverbalna poruka glasi otprilike: “Ove stvari su stvorene za sve vas ali samo oni koji mogu da stignu u pop-up radnje i iskeširaju mogu da ih imaju.” Uopšte ne sumnjam da će sam album biti apsolutni hit, svi njeni albumi to jesu. Ali do sada je biti fan Taylor Swift bilo kolektivno iskustvo. Izgleda da više nije tako.
Što se samog stila tiča, tu su srca u plamenu, jednorozi, šljokice i tye dye. Ovog leta je tye dye bio ogroman trend, i nastaviće da bude on point na majici ili haljini ali… jakna? U toku jeseni? Ne, vraćam se na činjenicu da su svi komadi pravljeni da ih nosite na njenom koncertu, i nigde van njega. I to je ok, ali da li ste i vi zaboravili da je u celoj priči i Stella McCartney? Šta ona radi tu?