23. septembra Greta Thunberg govorila je pred samitom UN-a o klimatskim promenama i njen glas trgao je mnoge. Hrabra šesnaestogodišnjakinja je savršeno lice onoga čega bismo svi trebali da budemo svesni: globalno zagrevanje je stvarno, planeta, ova jedina koju imamo je ozbiljno ugrožena i za to imamo da zahvalimo samo sebi samima. Dakle, krajnje je vreme za osvešćenje i promenu. Neke ljude ova svest gurne u anksioznost, neke navodi na aktivizam, ali istina jeste da ne morate predvoditi proteste, dovoljno je da sami promenite ono što je u vašoj moći. Od toga da koristite sredstva za čišćenje koja su manje štetna za okolinu, preko toga da na svoju policu u kupatilu uvedete neke ekološke promene i pridržavate se jednostavnih pravila za reciklažu. Prvo, svako svoje (poslovično) dvorište, onda sve ostalo.
Kompanija dm prilagodila je principe svog poslovanja održivom razvoju i na svakom koraku trudi se da edukuje i svoje kupce i širu javnost o značaju odgovorne kupovine i održivog načina života
I sve je to lepo i krasno, ali da li vam se nekad čini da ne znate odakle da krenete? Prvi korak jeste da pronađete nekog kome verujete, kao i za sve drugo u životu. Kompanija dm prilagodila je principe svog poslovanja održivom razvoju i na svakom koraku trudi se da edukuje kako svoje kupce tako i širu javnost o značaju odgovorne kupovine i održivog načina života. Zbog toga je trajna poslovna orijentacija cele kompanije dm – LOHAS (Lifestyles of Health and Sustainability) koja ima za cilj da mladoj populaciji približi savesno konzumiranje proizvoda i održivost u pogledu ishrane, lepote i održavanja domaćinstva.
Ovo podrazumeva promene potrošačkih navika ljudi, ali i promene u samoj proizvodnji. Pošto prvo ne ide bez drugog. Pod sloganom “OSVESTI SE!“ dm je predstavio čitavu paletu proizvoda čijom upotrebom čuvamo planetu i njen živi svet – od organski uzgojenih namirnica i Denkmit nature linije proizvoda za čišćenje koji zadovoljavaju ekološke standarde, do biorazgradivih pakovanja i prirodne kozmetike koja smanjuje nivo plastike u morima, samim tim što od 2014. godine kozmetički proizvodi robne marke ne sadrže mikroplastiku. Da li ste znali da se u morima trenutno nalazi šest puta manje planktona nego plastike, koja, nažalost, uglavnom završi u stomaku životinja? I to ne samo one vidljive plastike, iako su nam svima urezane u svest fotografije riba u kesama i ptica i kornjača upetljanih u ribarske mreže. Nažalost postoji takoreći nevidljiva ali jednako opasna plastika – mikroplastika. Ovim terminom se označavaju čestice plastike manje od 5 mm, a ona ne nastaje samo kao posledica nedovoljne razgradnje raznih većih plastičnih predmeta, već postoje mnogi kozmetički proizvodi i preparati koji sadrže mikroplastiku. Negativan uticaj mikroplastike može biti mehanički i hemijski. Prvo se odnosi na smetnje i punjenje digestivnog trakta životinja, nakon čega one često i uginu. Drugo je vezano za sposobnost čestica plastike da apsorbuju organske zagađivače i da otpuštaju aditive tokom dugotrajnog procesa svoje razgradnje. Vrlo opasna osobina i plastike i mikroplastike jeste bioakumuliranje u tkivima živih organizma i povećanje koncentracije štetnih supstanci u članovima prehrambenog lanca. Budući da je čovek na samom vrhu tog istog lanca, on svakako prima određenu količinu tih štetnih supstanci. Drugim rečima, ono što od plastike damo prirodi, vrati nam se u istom ili izmenjenom obliku preko hrane koju uzimamo iz mora ili vode koju pijemo.
Pod sloganom “OSVESTI SE!“ dm je predstavio čitavu paletu proizvoda čijom upotrebom čuvamo planetu i njen živi svet
Kompanija dm služi kao primer pojedincima ali i ostalim kompanijama i upravo je vrsta partnera kakav nam je svima potreban ako želimo da budemo nežni prema planeti koju delimo i koju treba da očuvamo za buduće generacije. Postoji mnoštvo razloga da im ukažete poverenje. Za početak dugogodišnji su deo mreže podrške WWF (World Wide Fund For Nature) – jedne od najvećih nezavisnih organizacija za zaštitu životne sredine u svetu. Koliko drže do onoga za šta se zalažu govori i činjenica da 90 posto privatnih robnih marki iz njihovog asortimana dolazi iz centralne Evrope, velikim delom iz Nemačke ili Švajcarske. Time kompanija dm obezbeđuje radna mesta, smanjuje puteve transporta i kao rezutat smanjuje emisiju ugljendioksida.
U dm prodavnicama pronaći ćete mnoštvo oznaka za različite vrste proizvoda, ne dozvolite da vas to zbuni. Uz naš mini vodič, naučićete lako da ih raspoznajete i pronađete one kojih želite da se pridržavate.
Vegan
Proizvodi koji su označeni veganskim cvetom sertifikovani su u skladu sa kriterijumima Udruženja vegana u Velikoj Britaniji. Ovo je garancija da ne sadrže životinjske sastojke, kao i da se u procesu njihove proizvodnje ne izvode eksperimenti na životinjama.
Bio nach EG Öko Verordnung
Bio oznakom su označeni proizvodi poput sastojaka proizvoda iz organske proizvodnje. Ovde su održiva proizvodnja i dobrobiti životinja u prvom planu.
Eko sertifikat
Ekološka oznaka koja se dodeljuje proizvodima koji zadovoljavaju visoke ekološke standarde tokom njihove upotrebe.
Mikroplastik
Od oktobra 2019. na određenim proizvodima dm marki našla se nova oznaka koja potvrđuje da je proizvod bez mikroplastike i bez sintetičkih polimera, koji se razgrađuju u vodi.
NaTrue
Ova oznaka garantuje da je proizvod prirodan onoliko koliko je to moguće. Organizacija se zalaže za kvalitet i čistoću prave prirodne i organske kozmetike koja se sastoji samo od vode, prirodnih sastojaka i prirodno-identičnih supstanci. dm robna marka alverde prirodna kozmetika ima ovu NaTrue oznaku.
dm detelina o ekološkoj održivosti
Na osnovu dm deteline o ekološkoj održivosti sa plavim ivicama možete vizuelno prepoznati ekološke aspekte određenog proizvoda ili njegove ambalaže. Ova oznaka govori da postoje stroga pravila za sastojke, pakovanja i procese proizvodnje dm proizvoda, kao i da se oni konstantno poboljšavaju.
DER BLAUE ENGEL
Oznaka „Plavi anđeo“ je prva i najstarija oznaka na svetu za ekološke proizvode i standarde. Više od 40 godina ova oznaka stoji kao znak, između ostalog, za racionalnu upotrebu sirovina, nisku potrošnju energije i mogućnost za ekološko odlaganje. Proizvodi sa oznakom Plavog anđela se sastoje na primer od recikliranih materijala i na taj način doprinose održivom korišćenju resursa.
Das Zeichen für verantwortungsvolle Waldwirtschaft
FSC® je zaštićen znak i označava proizvode napravljene od drveta i papira, koji su proizvedeni u skladu sa važećim ekološkim i društvenim standardima širom sveta. Strogim kriterijumima za upravljanje životnom sredinom izbegavaju se nekontrolisane seče, kršenje ljudskih prava ili preveliko opterećenje životne sredine.
TEXTILES VERTRAUEN
Oznaka koja karakteriše prijatan tekstil. Međunarodna kompanija Öko-Tex testira proizvode na određene opasne zagađivače i proverava da li prekoračuju zakonske granice. Njihovi nezavisni instituti proveravaju tekstil i proveravaju zakonski zabranjene supstance kao što su kancerogene boje, regulisane supstance kao što su plastifikatori, hemikalije koje ugrožavaju zdravlje, i parametre za zdravstvenu zaštitu, na primer, pH vrednost koja odgovara koži.
Eine freiwillige Nachhaltigkeitsinitiative der A.I.S.E.
Oznaka za održivo čišćenje je dobrovoljna inicijativa kompanija širom Evrope koje proizvode sredstva za pranje i čišćenje i označava da su oni proizvedeni isključivo po kriterijumima održivosti, kao i to da se unutar celog ciklusa proizvodnje obezbeđuje i kontroliše ravnoteža ekoloških, ekonomskih i društvenih kriterijuma. Ovu oznaku možete pronaći na primer kod proizvoda dm marke za održavanje domaćinstva Denkmit.
DAAB (Deutscher Allergie – und Asthmabund e.V.)
Ova oznaka podrazumeva kvalitet proizvoda koji je prošao niz testova. Proizvodi sa ovom oznakom pogodni su za osobe koje imaju alegrije, astmu i atopijski dermatitis.
EU Ecolabel
Eko sertifikat je znak kvaliteta i zaštitni znak koji označava proizvode ekološkog porekla i poštovanje određenih ekoloških standarda i ograničenja.