Sex Sells: Kako se promenio način na koji se seks predstavlja u modi?

autor BURO.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/sexcover.jpg

Ukoliko već niste, bacite pogled na Jacquemus kampanju za proleće/leto 2021. Jednostavno nazvana “L’Amour” ona je slika svega što nam trenutno treba, a to je dodir. Ljudski dodir.

Jacquemus nije jedini koji je kampanju za “sezonu posle karantina” napravio oko parova, ljubavi i seksa. Diesel je u svojoj “When Together” kampanji koristio prave parove, što strejt što LGBTQ+, a slično je i sa SuitSupply reklamama sa muškarcima i ženama koji se ljube u različitim stupnjevima skidanja. Modni marketing ponovo je postao seksi.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393210385119.png

Možda vam se čini da smo otkrili Ameriku i da modni marketing nikada nije bio ne-seksi. Jednim delom ste u pravu iako je za vreme pandemije sex sells princip stavljen na privremenu pauzu.

Sa druge strane, slike koje dobijamo sada su svetlosnim godinama različite od onih koje je modni mejnstrim podrazumevao sve ove godine. One više nemaju nikakve veze sa glossy seksualnošću koju smo vezivali za Tomom Fordom (i od koje je i on sam počeo da se suzdržava kada je marketing u pitanju ali to je posebna priča) ili fotografijama koje su potpisivali Testino i Richardson (obojica optuženi za neku formu seksualnog zlostavljanja).

Nakon prisilnog usporavanja i prekida uobičajenih tokova, modna industrija čini sve što je u njenoj moći da nam prikaže koliko je evoluirala. Jedna od prvih stavki na koju se ovo odnosi jesu modernizovani stavovi o seksu i seksualnosti, što o njenim bezbrojnim licima što o činjenici da je danas, u post #MeToo eri, praktično normativ truditi se da se seks prikaže iz ugla koji nije onaj iz kog gleda hetero beli muškarac.

Nestali su poznati (modeli ili zvezde) koje poziraju u sugestivnim pozama, jak blic, nauljena koža i (pažljivo) razmazana maskara, a atmosfera koja preovladava jeste ona sa kojom svi mogu da se identifikuju. A trenutno skor je Glamur 0 / Stvarnost 1 (ili, bar koliko je stvarnost moguća u modnoj kampanji). Ove slike izgledaju kao da su uhvaćeni momenti istinske intime među ljudima, iskrenost osećanja.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393209353783.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393209554552.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393209060917.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393208731289.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393210342009.pnghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/05/1620393208230742.png