Ljubavna veza mode i kinematografije: Nakon kuće Saint Laurent, sve više fashion brendova producira filmove

autor BURO.
600x600 4 2

Veza između filma i mode danas je jača nego ikad, i tu ne mislimo samo na velike zvezde koje neguju gotovo porodične odnose sa poznatim modnim kućama i dizajnerima, koje nose na crveim tepisima značajnih filmskih festivala, na dodelama nagrada ili Nedeljama mode, čak ne ni na to što modni kreatori rade kostime za filmska ostvarenja, već na to da velike modne kuće bukvalno proizvode filmove.

Verna publika koja i dalje odlazi u bioskop, uprkos popularnosti streaming servisa i koja kupuje novine na kioscima, da bi lizala prste dok okreće strane, ako još uvek nije odgledala poslednji Almodovarov film, Strange Way of Life, premijerno prikazan u Kanu, a ono je sigurno već čula da je to ostvarenje od pola sata, kojeje zapravo vestern i bavi se ljubavnom pričom između dva kauboja, producirala modna kuća Saint Laurent.

Anthony Vaccarello, kreativni direktor kuće Saint Laurent, koja pripada luksuznom gigantu Kering, pojavio se na premijeri Almodovarovog filma u Kanu, koračajući stepenicama zajedno sa španskim rediteljem, kome je moda oduvek bila beskrajno važna (za sve njegove filmove neki poznati dizajner radio je kostime, a prisetimo se samo Jeana Paula Gaultiera i Kike).

Ovo nije jedini film koji će Saint Laurent producirati, nakon Almodovara najavila je produkciju posthumnog filma Jeana-Luca Godarta, kao i projekte sa Paolom Sorentonom i Davidom Cronenbergom, za čija bi ostvarenja Anthony Vaccarello mogao da kreira kostime.

Upliv modnih kuća u produkciju nije novina. Zahvaljujući finansijskoj podršci Françoisa-Henrija Pinaulta (Kering), Yann Arthus Bertrand lansirao je film Home, i besplatno emitovao na svetskom nivou. Pinaultu je posebno bilo stalo da finansira dokumentarac koji je posvećen podizanju svesti o stanju Zemlje. Šest godina kasnije, Kering grupa obnovila je akciju koprodukciranjem filma „Led i Nebo“, Lucea Jacquesa, o životu klimatologa i glacijologa Claudea Loriusa, prvog naučnika koji je otkrio globalno zagrevanje. Kering se opredelio za održivost, a svoje učešće u kinematografiji konkretizovao 2015, potpisivanjem zvaničnog partnerstva sa Kanskim filmskim festivalom.

Već preko deset godina brend Miu Miu (Prada Group) finansira kratke filmove režirane od strane žena, italijanski brend Valentino sufinansirao je kratki film Staggering Girl, reditelja Luke Guadanjina, koji je 2019, prikazan na Filmskom festivalu u Kanu.

U kojoj meri luksuzne modne kuće mogu uticati na sadržaj, radnju, rediteljska rešenja filmova koje produciraju, odgovor je pokušao da da Vaccarello.

– Želim da sarađujem sa svim velikim talentima u filmskoj industriji koji su me inspirisali tokom godina i ponudim im prostor, rekao je dizajner, koji je, navodno, morao čak dva puta da se sastane sa Almodovarom i ubedi ga da se neće mešati u njegovu kreativnu viziju za film „Čudna strana života“. Montaža i umetnička sloboda španskog reditelja bili su zagarontavani ugovorom.

Almodovarov kratki film, Čudna strana života/Strange Way of Life, gledamo na Slobodnoj zoni , koja počinje 31. oktobra, a ovde pogledajte fimove koje nećemo propustiti na predstojećem festivalu.