Pretraga

Boostujte imunitet ovim jednostavnim namirnicama

Boostujte imunitet ovim jednostavnim namirnicama

Tekst: BURO.


Davno smo shvatili da ne postoji jedna čudotvorna namirnica, jedna magična pilula koja će nas zaštiti od svega i da put do dobrog zdravlja - kao i do svega drugog dobrog u životu - nema prečice i, ne, on ne podrazumeva isključivost i dramu. Postoje mnogi načini da se čovek bolje oseća i da se prema sebi ponaša odgovorno, a ishrana i nega sopstvenog imunog sistema je samo jedan od njih. Ovo su mali koraci koji će vam u tome pomoći: namirnice koje imaju sposobnost da povećaju našu spremnost da se izborimo sa sezonom gripa, ne samo onog jednog virusa o kom stalno pričamo.

Možda je nepotrebno posebno isticati ali ćemo to ipak uraditi: ukoliko želimo da naš odbrambeni sistem optimalno funkcioniše potrebno je hraniti se uravnoteženo i zdravo, odnosno smanjiti unos pržene i prerađene hrane i ne prejedati se. Ovo ne znači da ne smete da pojedete ništa "nezdravo", već da ne treba da preterujete sa stvarima za koje se zna da troše naše resurse - možda će nam trebati za odbranu i regeneraciju.

Boostujte imunitet ovim jednostavnim namirnicama (фото 1)

ĐUMBIR

Biljka koja je iz ajurvedske medicine i sastojka za (božićne) kolačiće prešla u našu podsvest kao booster imuniteta i to sa dobrim razlogom. Naime, đumbir sadrži fenole (jedan od njih je i gingerol po kom je dobio englesko ime) koji imaju antioksiansno i protivupalno dejstvo. Pored toga efikasan je protiv mučnine, a moguće je da pomaže i protiv mnogih hroničnih bolesti i stanja poput povišenog holesterola i šećera, problema sa varenjem, osteoartritisa. On doprinosi opštem zdravlju organizma i samim tim ga čini spremnijim za borbu sa dodatnim infekcijama. Definitivno vredan dodavanja na sledeću listu namirnica.

KURKUMA

Ovaj tradicionalni indijski začin izgleda prelepo i odličnog je ukusa - što je dovoljno da nam se popravi raspoloženje - ali kurkumin, glavi sastojak kurkume, ima i solidno intiinfamatorno dejstvo što znači da može biti od koristi u borbi protiv prehlada, virusa i infekcija. Pored toga, on ima i antibakterijska svojstva, a mnogi nutricionisti tvrde i da ubrzava metabolizam. Možete ga dodavati u jela ili tople napitke poput čaja i ne preterujte sa dozom (u studijama se obično koristi od 500 do 2000 mg po danu, ne više).

Izbegavajte kurkumu ukoliko imate zdravstvene probleme u vidu kamena u žuči ili opstrukcije žučnih kanala, kao i u slučaju da imate problema sa zgrušavanjem krvi pošto postoje navodi da ga kurkumin usporava. 

MAČA

Ovaj "zeleni čaj na steroidima" postao je omiljeni dodatak ishrani zahvaljujući visokom sadržaju antioksidanasa, vitamina i minerala. Studije su pokazale da osim toga što potpomaže varenje, mača ima i povoljno dejstvo na naš odbrambeni sistem i to zahvaljujući posebno jednom antioksidansu po imenu epigalokatehin galat koji utiče na proizvodnju T-ćelije koje se aktiviraju kao odbrana od virusa i tumora. Osim u formi čaja ili dodatka pićima, dodajte ovaj prah i hrani poput čia pudinga ali ne preterujte sa količinom, mača sadrži kofein.

Boostujte imunitet ovim jednostavnim namirnicama (фото 2)

PAPRIKA babura

Da, dobro ste pročitali. Iako ceo svet veruje da najviše vitamina C sadrže citrusi (protiv kojih nemamo apsolutno ništa, naprotiv), paprika i to posebno babura, sadrži znatno više doze ovog borca protiv upala. Slatke babure sadrže oko 250 mg vitamina C na 100 g, dok limun i mandarina imaju svega 40 i 38 mg na 100g. Od citrusa se bolje kotiraju i crne ribizle sa 200 mg i brokoli sa 136 mg. Vitamin C je jedan od prvih suplemenata koje ćete dobiti ukoliko dobijete virus ili prehladu što govori o njegovoj ulozi u odbrambenom sistemu, unosite ga i hranom.

FERMENTIRANO POVRĆE

Kiseli kupus i sve vrste turšije su jedan od najboljih izvora probiotika i prebiotika (dijetetskih vlakana) čija uloga u zdravom mikrobiomu creva je od velike važnosti. Pored toga, ovakva hrana sadrži velike količine vitamina C i minerala pa je njihovo dodavanje u svakodnevnu ishranu put do boljeg zdravlja kako organa za varenje, tako i imunog sistema. Ipak, treba biti oprezan sa turšijom i ukišeljenom hranom u prodavincama zato što često sadrži konzervanse i veliku količinu soli koja sprečava razmnožavanje korisnih organizama i sprečava apsorpciju minerala - najbolje je praviti domaću turšiju i kiseli kupus ili ih kupiti kod nekog ko je pouzdan izvor.

ORAŠASTI PLODOVI i semenke

Orašasti plodovi su bogati omega-3, 6 i 9 masnim kiselinama ali i cinkom za koji je dokazano da ima pozitivno dejstvo na naš odbrambeni sistem. Sadrže ga u visokim dozama i semenke poput bundevinog i čia semena, čak 7 do 8 mg na 100 g (dnevna prepručena doza je 10-11 mg). Cink se u većoj količini još može naći i u tamnom zelenišu, heljdi i ovsu.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar