Pretraga

Ovih 5 fitnes mitova stoje između vas i dobre forme

Ovih 5 fitnes mitova stoje između vas i dobre forme

Zaboravite ih

Tekst: BURO.

Foto: Danilo Pavlović

Fitnes industrija je prepuna mitova, a neki od njih su se toliko duboko ukorenili da ih je zaista teško razbiti. Na žalost, vrlo često su nam upravo ti mitovi glavna prepreka na putu do zdravlja ali i do figure iz snova. Kako se zaštiti i odbraniti od njih? Za početak, tako što ćemo uključiti zdravorazumsko razmišljanje u jednačinu i preispitati ono što čujemo i /ili pročitamo umesto da slepo sledimo savete sa svih strana. Druga, jednako važna stepenica, jeste savete tražiti samo od profesionalaca.

Ovih 5 fitnes mitova stoje između vas i dobre forme (фото 1)

Ela Grego

Lični trener i ekspertkinja za ishranu

Zato smo učinili upavo to i za savet se obratili Eli Grego. Lični trener i ekspertkinja za ishranu, Ela svojim onlajn klijentima pravi izuzetno efikasne individualne programe ali i svojim aktivnostima na društvenim mrežama nastoji da široj javnosti otvori oči. Volimo njen direktan, iskren i smislen pristup svim temama kojima se bavi, od načina izvođenja vežbi, ishrane i psihologije vezane kako za trening tako i za hranu. Ekskluzivno za BURO, Ela nam je navela sa kojim se to lažnim fitnes mitovima najčešće susreće i zbog čega na njih treba staviti tačku, jednom i zauvek.

1

Od teških tegova ćete se nabildovati, ako želite vitku formu, dižite male težine sa velikim brojem ponavljanja

U svojoj karijeri nisam se susrela sa ženom koja se isprva nije bojala velikih težina.

Ovaj mit potiče još iz devedesetih i zaista se čudim kad vidim da ljudi i dalje u njega veruju, a onda se prisetim da čak i neki fitness influeseri takve stvari pričaju na svojim društvenim mrežama, pa me onda više ništa ne čudi.

ISTINA

Za izgradnju mišića potrebna je mehanička tenzija i stimulacija mišića skoro do otkazivanja. Taj efekat se može postići i podizanjem lakših kao i težih tegova.

Ono što utiče na našu kilažu, odnosno na to koliko će se tijelo “povećati” ili “smanjiti” jeste ishrana. Ukoliko krenemo u teretanu, a ne pozabavimo se dijetom već jedemo sve što želimo, i to u prekomernim količinama, naši mišići če rasti ali ćemo dobijati i salo.

KAKO IZGRADITI VITKO TELO?

Kombinacija treninga snage sa tegovima veće težine će oblikovati naše telo, što u prevodu znači da će nam pomoći da zadržimo ili izgradimo mišićnu masu (zavisno o tome da li smo tek počeli sa treninzima ili imamo iskustva), a za topljenje masnih naslaga potrebno je biti u kalorijskom deficitu. Ovo znači da treba unositi oko 300-500 kalorija manje na dnevnoj bazi. Žene zaista teže dobijaju na mišićnu masu od muškaraca i ne bi trebalo da se boje da će preko noći postati bodibuilderi. Neće. Ali će im se telo oblikovati i bolje će se osećati u svojoj koži.

Dakle, topljenje sala ili dobijanje na kilaži kreće prvenstveno od ishrane!

2

Kardio je najbolji način za topljenje masnih naslaga

Velika većina ljudi počne sa trčanjem ili, recimo, vožnjom bicikla u nadi da će skinuti masne naslage, ali to je verojatno jedan od najgorih načina za postizanje dobre forme.

ISTINA

Osnova za skidanje masnih naslaga će uvek biti kalorijski deficit. Znači, jesti manje nego što se potroši. Ipak, za vreme dijete potrebno je truditi se da se održi što više mišićne mase, a to se postiže dizanjem tegova. Ako ne dižemo utege dok smo na dijeti, riszikujemo i gubljenje mišićne mase. Gubitkom mišićne mase dolazi do usporavanja metabolizma, a samim time ćemo stvoriti idealne uslove za jako brzo vraćanje kilograma nakon dijete.

Kardio može biti dobar, ali samo kao dodatak treningu snage i pravilnoj ishrani, a nikada kao glavni alat.

3

Dizanje tegova je opasno

Često čujemo kako ćemo se povrediti ako dižemo velike težine, da će nam kolena “patiti” ili da to nije dobro za leđa… Međutim, sve ovo je suprotno od istine.

ISTINA

Po zdravlje je opasno ne dizati tegove, biti slab, ili nemati dovoljno mišića. Trening snage je generalno najbolja prevencija povreda, kako za sportiste tako i za nas obične smrtnike.

Osim toga, trening snage se u istraživanju pokazao kao najsigurniji sport. Puno se više povreda događa u timskim kontaktnim sportovima nego u teretani, a čak i one povrede koje se dogode u teretani su češće spoticanje preko opreme, udarci i slično, a vrlo retko kao direktna posledica dizanja tegova.

Rizik od povrede se minimizuje pravilim zagrevanjem i vođenjem računa da postepeno povećavamo opterećenje kako napredujemo.

4

Ugljeni hidrati goje

Ovaj me mit vjerojatno nervira najviše od svih zato što ne samo da nema veze s istinom, već i zato što izbacivanje ugljenih hidrata iz ishrane može dovesti do zdravstvenih problema.

ISTINA

Prekomeran unos hrane goji. Nema veze da li te kalorije dolaze iz ugljenih hidrata, masnoća ili proteina. Ugljeni hidrati se često smatraju glavnim krivcem zato što su ukusni i lako ih je pojesti puno, ali oni nisu suštinski krivac, krive su količine koje pojedete.

Edukacija o makronutrijentima i kalorijama je najbolji prijatelj za učenje osnova o ishrani i optimalnoj veličini porcija.

Ne izbacujte ugljene hidrate iz ishrane zato što su vam potrebni za koncentraciju, nervni sistem i za oporavak od treninga.

5

Ako jedete uveče, ugojićete se

Još jedan ukorenjeni mit koji treba razbiti.

ISTINA

Hrana koju pojedete imaće iste kalorijske vrijednosti bez obzira na to u koje doba dana je pojedete. Isto tako, metablizam radi 24 sata tokom dana, i hrana se uvek probavlja.

Jedite večeru u onoliko sati u koliko vama odgovara, a ne u doba kad vam to neko drugi kaže.