Više od mode: Istražujemo kulturno nasleđe brenda Givenchy

Od haljina Audrey Hepburn preko venčanice Meghan Markle do Beyonce autfita za Reneissance turneju - predstavljamo kultne Givenchy momente.
06.12.2023.
RECOMMENDED

I’m so reckless when I rock my Givenchy dress – izgovara Beyoncé Knowles-Carter dok repuje u Formation numeri i salutira tadašnjem kreativnom direktoru kuće – Riccardu Tisciju. Queen Bae nosila je Givenchy kreacije na 4 Met gala događaja, a nosi ih i danas – videli smo na njenoj Renaissance turneji.

Do nedavno kreativni direktor kuće, Matthew Williams zvanično silazi sa te pozicije u januaru sledeće godine, a dok čekamo objavu novog glavnog dizajnera brenda kojim su rukovodili John Galiano, Alexander McQueen, Julien MacDonald, Ozwald Boateng i Clare Eaight Keller, prisećamo se nekih modnih momenata koji su oblikovali današnju pop kulturu, a neodvojivi su deo Givenchy istorije.

Prva mala crna haljina ikad

Hubert de Givenchy, koji je osnovao kuću 1952. postao je poznat stilizujući neke od najvećih modnih ikona svog doba, kao što su Audrey Hepburn i Jackie Kennedy Onassis. Njegova mala crna haljina, koju je glumica nosila dok je tumačila lik Holly Golightly u filmu Doručak kod Tiffanyja, 1961, promenila je modu zauvek, dajući joj komad koji danas ima svaka žena u ormaru – malu crnu haljinu.

Jackie O

Pored Hepburn, Hubert de Givenchy imao je još jednu muzu – prvu damu Jackie Kennedy Onassis. Ova ikona stila nosila je Givenchy religiozno, svuda, od parada u Njujorku do večera u Versaju.

Venčanje Kim Kardashian i Kanye Westa

Venčanje Kim Kardashian i Kanyea Westa ispraćeno je širom sveta, a najlajkovanije fotografije su one u kojima starleta (u to vreme percipirana samo kao rijaliti zvezda) nosi venčanicu koju je dizajnirao Riccardo Tisci, tadašnji kreativni direktor kuće, i Kanyeov prijatelj.

Čuvena revija u Njujorku

Riccardo Tisci prikazao je kolekciju za proleće 2016 na Njujorškoj nedelji mode – više od 80 lookova bilo je prikazano u sećanje na teroristički napad u Njujorku, 9/11. U pozadini piste videle su se Kule bliznakinje, a za ceo vizuelni identitet revije odgovarala je Marina Abramović, Tiscijeva drugarica.

Kostimi za Madonninu Sticky & Sweet turneju

Madonna je želela da joj modna kuća Givenchy radi kostime za Sticky & Sweet turneju 2008. godine. na neki način, ona je otvorila vrata francuskom brendu da počne da sarađuje sa drugim uticajnim muzičarima.

Venčanica Meghan Markle

Vojvotkinja od Saseksa nosila je Givenchy haljinu koju je tada dizajnirala Clare Waight Keller, a koja je u to vreme koštala 265 hiljada dolara i koju je Meghan platila sama. Jednostavna, ali krajnje sofisticirana haljina imala je nekoliko metara dugačak veo, za koji je bilo potrebno 3, 900 sati da se napravi.  

Saznaj više:
Povezani članci: