Moncler je novom strategijom od ski brenda postao streetwear sila. Ovo je tajna njihovog uspeha

autor BURO.
moncler COVER SQUARE TEMPLATE 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/11/monclerSLIKA_U_CLANKU_TEMPLATE_copy.jpg

Možemo opet filozofirati o tome koliko su dropovi bitni za milenijalse. O tome da živimo u svetu koji žudi za novim i onda još novijim stvarima. Niko više nema vremena da čeka između dve revije 6 meseci da bi kupio nove stvari, a da se između ništa novo ne dešava ili izbacuje. Moda je postala upravo to: što češća ponuda. Vratite se unazad nekoliko godina i prisetite se kada ste odlazili u radnje i postavljali pitanje „da li je stiglo nešto novo?“ a onda je došla Zara sa svojim modelom poslovanja koji podrazumeva isporuke dva puta nedeljno i svaki put kada uđete u radnju imali ste osećaj: novo je stiglo! Upravo taj osećaj je ono što vas tera da se vraćate i da zatim i kupujete. Naša kolektivna čežnja za „novim“ je jača nego ikada.

 

Remo Ruffini je 2003. godine otkupio Moncler koji je bio pred bankrotom i sa tri reinvencije brenda i njegovog poslovanja uspeo da od ovog proizvođača ekskluzivne ski opreme napravi pravu priču za primer o uspešnom poslovanju luksuznog brenda. Ako vam treba dokaz, možda da vam pomenemo da Moncler ima zaradu od 1.5 milijarde dolara godišnje.

 

 

I upravo je ta treća promena marketinškog modela vezana za uvod ovog teksta. Remo Ruffini shvatio je pravac kojim se moda kreće tačno na vreme i šta mladi potrošači traže. Tako je 2018. godine odlučio da ukine konvecionalne revije koje se dešavaju dva puta godišnje i da pokrene projekat „Genius“. Strategija ovog projekta je bila jednostavna i u skladu sa modnim dropovima koji su kod streetwear brendova postali uobičajeni. U Moncler izdanju to izgleda ovako: svakog meseca izbacuje se jedna od kolaboracija sa dizajnerima. Pierpaolo Piccioli, Craig Green i Simone Rocha su samo neka od imena čije su se kreacije za Moncler već našle u radnjama. Moncler tako postiže stalnu prisutnost na društvenim mrežama i u multibrend buticima koje posećuju mlađi kupci i tako su im stalno pred očima i na umu.

Liya Kebede i Pierpaolo Piccioli, Richard Quinn, Palm Angels – Francesco Ragazzi, Matthew Williams, Simone Rocha, Craig Green, Sandro Mandrino, Poldo Dog Couture, Veronica Leoni i Sergio Zambon, Fragment Hiroshi Fujiwara

 

„Ne možete sa mušterijama komunicirati na svakih 6 meseci. Morate sa njima razgovarati svakoga dana“, izjavio je Ruffini, i u toj izjavi možete videti svu logiku i nameru koaj stoji iza projekta „Genius“. O, da! I te kako su razgovarali! To se može videti po brojkama koje smo malopre pomenuili, ali i po tome da su brendovi kao što su Tod’s i Calvin Klein počeli da rade po istom biznis modelu kao Moncler. I iako Remo Ruffini svakako nema sve odgovore na pitanja kuda će se moda kretati narednih godina svakako ima u svojim rukama projekat koji je pravo rešenje koje luksuzni brendovi treba da slede u internet vremenu u kojem živimo.