Kako raste globalno interesovanje za ekologiju i uticaj koji modna industrija ima na očuvanje životne sredine, neumitno se postavlja pitanje njene odgovornosti. Znamo da je upravo moda jedan od najvećih krivaca za situaciju u kojoj se nalazimo, te da je jedan od najvećih zagađivača na svetu, ali ova problematika prevazilazi samo striktno ekološki smisao karbonskog otiska (koji je ogroman) već obuhvata i suštinski vrlo jednostavno pitanju ljudskosti te načina na koji se odeća danas proizvodi.

Pre desetak godina bilo je zaista teško zamisliti borbu za prevlast na polju ekologije i održivosti kada se ovim pitanjima bavio mali broj ljudi. Ipak, u toku prošle dekade, prvenstveno kupci su počeli da postavljaju zahteve o ljudskim pravima i uticaju na životnu sredinu koji moda ima. Malo po malo, izgleda da je za budućnost brendova postalo presudno da li se i kako se bave ovim pitanjima.
Danas, u ovoj konverzaciji jednu od vodećih uloga igraju upravo luksuzni brendovi koji su i pokretači i glavni akteri Nedelje mode u Parizu, a sve to na nekoliko načina:




