Diesel egg hunt i Gucci film pokazuju šta modi nedostaje
Konačno - dašak svežeg vazduha u Milanu.

Povezano
Storytelling! Kreativnost! Odeća praćena konceptom! Sve to je falilo modnoj sceni proteklih nekoliko godina, a nedostatak maštovitih ideja pratila je i recesija, uz ozbiljnu krizu u luksuznom sektoru. Ipak, „mesec mode“ donosi „vetar promene“, pre svega i Milanu i Parizu, a samim tim i nadu da će uslediti nova era kreativnosti. Diesel i Gucci su već na dobrom putu!
Nedelja mode u Milanu je započela uz prasak – dva velika italijanska brenda predstavila su svoje nove kolekcije na originalan način, donoseći koncepte koji su inovativni, provokativni i revolucionarni.
Glenn Martens, kreativna sila iza Diesela, nastavio je produbljuje svoj demotratski pristup modi, organizujući egg hunt po čitavom Milanu – ali su u „jajima“ bili modeli sa autfitima nove kolekcije. S druge strane, Demna Gvasalia je uradio svoj domaći zadatak i dubinski istražio šta Gucci čini Guccijem – a istoriju brenda na čijem je čelu predstavio je kroz zabavne arhetipove i kratki film u kom igraju najveće holivudske zvezde.
Evo malog pregleda svega što smo videli.
Diesel egg hunt: Moda za sve!
Za proleće/leto 2026, brend je zamenio uobičajene piste u Milanu gradskom potragom, pretvarajući modu u zajednički spektakl. Pod nazivom Diesel Egg Hunt, aktivacija je uključivala 55 modela postavljenih u 34 otvorena „jaja“ raspoređena širom Milana, od kojih je svako bilo označeno QR kodovima koji su najodvažnijim učesnicima donosili kompletne stajlinge, teksas odevne komade ili aksesoare iz kolekcije.

Ova ideja ima politički ton, ali je takođe zabava i razigrana.
„Ovo je Diesel za ljude“, napisao je Martens u belešci o kolekciji, preokrenuvši uobičajenu hijerarhiju nedelje mode tako što je omogućio publici – a ne samo insidersima iz industrije – da prva otkrije kolekciju.
Koncept se uklopio u Diesel demokratizaciju luksuza, koja je postala kamen temeljac Martensovog mandata. A za kuću koja uživa u provokaciji, iznošenje piste na ulice bio je prikladan način da se ta misija produbi.



Snaga ove kolekcije ležala je upravo u njenom odbijanju da igra na sigurno. Sa autentičnom prezentacijom na otvorenom i demokratskom raspodelom stajlinga, Diesel nije samo priredio reviju, već je osmislio kulturni trenutak, piše Kendam.

Martens nastavlja da pozicionira brend kao nestašnog agitatora u modi, a ova kolekcija je potvrdila da je Diesel najubedljiviji kada čitav grad pretvori u svoju pistu.
Gucci by Demna: Povratak subverziji
Demna Gvasalia je zvanično stigao u Gucci, a njegov debi bio je sve samo ne konvencionalan. Umesto revije na pisti, dizajner je predstavio lookbook, kratak film pod nazivom The Tiger i premijeru dostojnu crvenog tepiha, koja je postala najkomentarisaniji događaj u Milanu.
Pristup je bio i smeo i duboko strateški, podsećajući industriju da Demna nikada nije bio sklon igranju po utvrđenim pravilima.

The Tiger je film koji spaja glamur sa subverzijom. Režirali su ga dobitnik Oskara Spike Jonze (Her) i Halina Reijn (Babygirl), a u njemu Demi Moore glumi šeficu kuće Gucci, kao i fiktivnu predsednicu Kalifornije, uz glumačku postavu koja uključuje Edwarda Nortona, Elliota Pagea, Keke Palmer, Julianne Nicholson i Kendall Jenner.
Film, u kojem takođe glume Ed Harris, Alia Shawkat, Heather Lawless, Ronny Chieng i Alex Consani, prikazuje Moore kako okuplja svoju decu i posebnog gosta, dopisnika magazina Vanity Fair koga tumači Harris, u porodičnoj kući kako bi proslavili njen rođendan.
Njeno besprekorno držanje kao šefice kompanije i domaćice popušta kako veče odmiče, kada gosti otkriju da su im pića drogirana. Veče zatim prelazi u nadrealnu maglu: Norton vidi svog blizanca (obučenog u drugi Gucci stajling), gosti plivaju u bazenu obučeni u odeću brenda… Film takođe nudi oštru kritiku bogatstva, kada jedan od gostiju spominje ličnu akviziciju Floride, dok Moore pokušava da reši zemljotres u Kaliforniji uz pomoć veštačke inteligencije.
Sama premijera postala je deo spektakla. Gwyneth Paltrow se pojavila u monogramisanom autfitu, dok je Alex Consani u La Bomba stajlingu ponovo istakla šta brend može biti za Gen Z.


Demnin genije ne leži samo u dizajniranju odeće, već i u kreiranju kulturnih trenutaka, a ovaj događaj bio je osmišljen da odjekne daleko van modne publike.
Demna šalje poruku da Gucci pod njegovim vođstvom neće samo praviti odeću, već stvarati narative, gde je svaka sezona kulturna intervencija koliko i kolekcija. Rezultat je bio glamurozan, polarizujući i neosporno progresivan – upravo ono što je modnoj kući Gucci, a možda i Milanu, trebalo.
Foto: SGP / ddp USA / Profimedia; instagram diesel