Svi se pitamo kako će modni svet izgledati uskoro. Već znamo da će se prvi krug Nedelja mode ovog leta održati online i da će, osim u Parizu, biti izbrisana granica između muških i ženskih kolekcija. Ali dalje? Da li će se zaista tako nastaviti? Šta će biti sa street styleom? Na koji način će se reinventovati influenseri i koliko uticaja će zaista ostati u njihovim rukama? Pretraživač Tagwalk, koji se u industriji već pozicionirao kao Google mode, bacio se na zadatak predviđanja trendova u kom će se industrija razvijati na osnovu mišljenja svojih korisnika (što modnih profesionalaca, što “običnih civila”). Pošto je moda jedno od najboljih ogledala društva – ne treba vam jasniji trenutak od ovog da se to dokazuje – odgovori na ankete koje je Tagwalk postavio svojim userima daju veoma preciznu sliku o tome u kojim pravcima ćemo se zaputiti u bliskoj budućnosti, a pri tom ne mislimo samo na odeću već na širu sliku.
Pa, gde se to nalazimo? Kao ljudi, kao oni koji konzumiraju (čitaj: imaju moć da utiču na ishod), šta želimo i šta mislimo da je ispravno?
Za početak, odmah je postalo jasno koliko smo polarizovani: za vreme karantina (koji na nekim mestima i dalje traje) istovremeno su najtraženije dve krajnosti, a to su “osnovne potrepštine” poput zaštitnih maski i odeće za po kući i, sa druge strane je “osnovni komplet za beg od stvarnosti” poput šljokica, odeće i aksesoara za izlaske i svega što je vezano za eskapizam. Što se vreme završetka karantina više približava, tako raste i broj potraga za novim trendovima, outfitima za posao i jarkim bojama.
Ono što je očigledno jeste da je pandemija na silu pritisla dugme za pauzu u modnom sistemu koji se poslednjh godina ubrzao van svake pameti. Na poslednjim Nedeljama mode, neke devojke su se presvlačile i po pet puta na dan u total lookove kako bi zapale za oko street style fotografima (što, priznaćete, samo po sebi potire definiciju ličnog stila). Street style, kao takav, moraće da pretrpi neke promene zato što su ljudi osvestili činjenicu da ih više zanimaju “prirodne devojke” u “stvarnim situacijama” (ne zamerite nam na ovim navodnicima) i ljudi definitivno počinju da traže više autentičnosti, što je samo po sebi dobra stvar. Isto tako, kada su influenseri u pitanju, ankete definitivno pokazuju da javnost praktično ne veruje postovima koji nose oznaku #ad. 74% ispitanika danas prati “male” influensere, a 84% više voli one influensere koji imaju još neko, u nedostatku bolje reči osnovno, zanimanje ili strastveno pristupaju određenim pitanjima za koja se bore.
Više od pola ispitanika smatra da luksuzni brendovi nisu dovoljno inkluzivni kada su u pitanju veličine, i otprilike isto toliko bi volelo da gleda emsije o modi kakva je Netflixova Next in Fashion u kome bi postava uključivala ljude svih konfekcijskih veličina i rodova.
Kada smo već kod političke korektnosti, tu je i podatak da svega 54% ljudi proverava (ili uopšte gleda) da li je to što kupuju proizvedeno na etički, održiv i ekološki način što je i dalje zabrinjavajuće. Sa druge strane, po pitanju ekologije, 91% ispitanika bi volelo da se muške i ženske Nedelje mode spoje kako bi se smanjio broj putovanja na globalnom nivou.
70% bi radije investiralo u nakit nego u torbu što je ozbiljna promena težišta u odnosu na čak i proteklih godinu dana. Ono što jeste ohrabrujuće jeste činjenica da se većina ljudi po pitanju krupnijih komada okreće od prolaznih trendova ka onome što je bezvremensko i žele da investiraju u kvalitetnu garderobu koju mogu da grade i koja će trajati godinama. Ovo je nešto iza čega stojimo sto posto. A vi?