Sve je na prodaju, a posebno Met Gala

Može li se kupiti...ugled?

autor Božica Luković
met gala

Da li je ikoga iznenadila vest da će Met Gala uskoro „pripasti“ bračnom paru Bezos? Možda smo svi bili zatečeni kada se Lauren Sánchez pojavila na digitalnoj naslovnici Vogue – što je podgrejalo glasinu da Bezos kupuje Condé Nast kao svadbeni poklon svojoj supruzi – međutim, svako ko poznaje uredničke odluke Anne Wintour je vesti o sponzorstvu Met Gale donekle mogao da očekuje.

Sanches je odavno postala redovna i na sajtu i u štampanim izdanjima čuvenog američkog magazina. Sada, Metropolitan Museum of Art je objavio da će naredna Met Gala biti „omogućena“ zahvaljujući trećem najbogatijem čoveku na svetu i njegovoj supruzi, Lauren Sánchez Bezos, koji su imenovani za glavne sponzore, zajedno sa sekundarnim donatorima, kompanijama Condé Nast i Saint Laurent.

U svojoj novoj ulozi, par će nadgledati sve – od pozivnica do logistike do celokupne prezentacije događaja.

image 9452566
instagram voguemagazine

Pitanje koje ostaje jeste: u šta će se Met Gala pretvoriti?

Met Gala kao poklon milijardera supruzi…

Očekujte veoma drugačiji Met Gala ponedeljak u maju. Prva promena je to što njihovo imenovanje prekida tradiciju pri kojoj je glavni sponzor gale bila neka modna kuća sa dugom istorijom, što je oduvek bilo ključno za strukturu događaja.

Kao prošlogodišnji glavni sponzor, Louis Vuitton je dominirao crvenim tepihom oblačeći zvezde kao što su Sabrina Carpenter, Pharrell Williams i Zendaya. Sponzor je takođe ključan u određivanju pravca događaja, pa povezanost sa Bezosom deluje pomalo neočekivano, blago rečeno, posebno zato što Amazon pretežno prodaje jeftinu, brzu modu, kako piše The Independet.

met gala
Foto: Ulices Ramales / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Što se tiče liste gostiju, poznato je da par ima ogroman adresar. Njihovo ekstravagantno venčanje u Veneciji u junu, koje je koštalo 400 do 500 miliona dolara, imalo je slavne zvanice.

Među „svatovima“ bili su Bill Gates, Oprah Winfrey, Leonardo DiCaprio, Ivanka Trump i porodica Kardashian. Bezosovi su takođe podržali predsednika Donalda Trumpa na njegovoj januarskoj inauguraciji; glumica Sydney Sweeney, koja glasa za republikance, takođe je prisustvovala venčanju.

Samo nekoliko dana nakon venecijanskog venčanja, Sánchez se pojavila na digitalnoj naslovnici američkog magazina Vogue u Dolce&Gabbana couture venčanici. Štaviše, Sánchez je viđena na događajima sa Annom Wintour, koja predsedava Met Galom od 1995.

Čak i ako se Met Gala ne pretvori u paradu Amazon logotipa, Bezosovo sponzorstvo ima velike posledice. Naravno, ovo je humanitarni događaj koji je oduvek zahtevao korporativno finansiranje u pozadini – količinu novca koju danas imaju samo tehnološke kompanije – ali Bezosovo preuzimanje naglašava dramatičan kulturni pomak, u kom kreativne platforme, institucije, pa čak i mediji, sve više dolaze pod kontrolu nekolicine moćnika.

Ali, pored toga, ovde u opasnost dolazi nasleće kompanije Condé Nast kao najrelevantnije medijske kuće u SAD. Uprkos pretežno negativnim reakcijama na internetu na Bezosove, donedavna urednica američkog magazina Vogue, Anna Wintour, imala je očiglednu misiju da ih pretvori u relevantne ličnosti modne industrije.

Lauren Sánchez Bezos po svaku cenu želi da postane jedna od najvažnijih modnih figura na svetu, a novac kojim raspolaže omogućuje joj da takav položaj jednostavno – kupi.

Met Gala je modni događaj koji pruža ogromnu platformu raznim kreativcima: dizajnerima, stilistima i šminkerima iza autfita poznatih. Svake godine dizajneri nude svoje jedinstveno tumačenje teme i kreiraju inovativne kreacije koje postaju deo modne istorije.

U savremenoj eri pop kulture, Met Gala je postala još relevantnija. Uprkos tome što samo nekolicina ima pristup događaju, na društvenim mrežama legije fanova postaju „modni kritičari iz fotelje“. Zbog svega toga, ima ogroman i važan kulturni kapital.

U svetu gusto akumuliranog bogatstva, sve je na prodaju i sve gubi svoju izvornu vrednost, pa se čini da je i Met Gala na putu da izbledi u senci milijardera i njihovih hirova.

Uostalom, samo treba pogledati šta se desilo listu The Washington Post koji je u vlasništvu Jeffa Bezosa od 2013. Početkom ove godine, Bezos je objavio da list više neće objavljivati stavove koji se protive „ličnim slobodama i slobodnom tržištu“.

Ovaj potez, koji je bio veliki raskid sa uobičajenom praksom u listu, došao je u vreme kada je Bezos podržao Donalda Trumpa. U narednim danima, The Washington Post je izgubio preko 750.000 pretplatnika, dok je urednik David Shipley, odmah podneo ostavku.

Amazon i Bezosova svemirska kompanija Blue Origin održavaju ugovore sa saveznom vladom u vrednosti od više milijardi dolara godišnje. Vladini regulatori donose odluke svakodnevno koje mogu uticati na njegovo ogromno bogatstvo.

Kakve veze ovo ima sa čuvenim modnim događajem? Pa, očekujte da će sledeća Met Gala postati ništa drugo do – bal republikanaca.

Naslovna fotografija: COBRA TEAM / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia