Pretraga

Ovim jednostavnim koracima ćete sprečiti inflammaging

Ovim jednostavnim koracima ćete sprečiti inflammaging

Tekst: BURO.

Bolje sprečiti nego lečiti. Složićete se da je ovo mantra po kojoj se isplati živeti (kada se stavi u realne okvire).

Ovo je pogotovo važno kada se radi o borbi protiv preuranjenog starenja. Akcenat na reč "preuranjeno" pošto godine i promene koje one donose nisu i ne treba da budu sudbina gora od smrti ali potpuno je normalno da ne želite da vas zadese stvari kojima nije vreme, kao i da izgledate najbolje moguće po sopstvenim standardima u svakom periodu svog života. Za početak, hajde da se suočimo sa (pomalo neprijatnom) istinom da ne vredi biti "spolja gladac, a iznutra jadac", a pod ovim podrazumevamo da ne vredi raditi protiv svog tela i lica, a zatim očekivati da vam se to dobrim vrati. Na svu sreću, danas sve više upoznajemo mehanizme fukcionisanja svih procesa koji se u nama odvijaju pa je lakše identifikovati koji su to koraci zapravo važni.

Na primer, da li ste znali da ubrzanom starenju kože (i celog organizma, naravno) u velikoj meri doprinose blagi ali dugotrajni upalni procesi u telu? Upoznajte se sa terminom inflammaging. A zatim hajde da mu stanemo na put.

Ova vrsta upala je rasprostranjenija nego što se misli. Naša tela koriste inflamaciju kao signal da nešto nije u redu, a razlozi za ovo mogu biti spoljni ili unutrašnji. Spoljni su ekstremne temperature, zagađenje, sunčevo zračenje, duvan i razni hemijski iritansi. Unutrašnji podrazumevaju lošu ishranu, stres, hroničan nedostatak sna. Koža će vam obično veoma jasno pokazati da li imate uvu vrstu upalnih procesa ili ne: ona postaje topla, suva, ogrubela, svrbi i ljuspa se... Takođe, danas znamo da mnoge bolesti kože poput ekcema, psorijaze i rozacee imaju veze sa inflamatornim odgovorom tela.

I, šta nam je činiti?

URAVNOTEŽENA ISHRANA

Da, dosadno ali istinito. Nemojte izmišljati toplu vodu, neki klišei su tu sa razlogom. Hrana u velikoj meri utiče na naš zapaljenski odgovor i to putem različitih mehanizama kao što su nivo insulina, poremaćaja u ravnoteži hormona i disbalansu mikrobioma u sistemu za varenje. Redovno konzumirajte zdrave masti, hranu bogatu antioksidansima ali sa niskim sadržajem prostih šećera, kvalitetne proteine. Izbegavajte sve prerađene namirnice (uključujući one koje se poturaju kao zdrave).

začini i suplementi koji deluju protivupalno

Suplementi Omega3 masnih kiselina, začini kao što su kurkuma i bosiljak, zeleni čaj, mača zeleni čaj ali i namirnice koje alkalizuju organizam kao što su citrusi. Upravo je alkalizacija razlog zbog kog ogroman broj stručnjaka preporučuje da dan započnete mlakom vodom sa pola limuna. 

NEGA KOŽE SA ANTIOKSIDANSIMA

Pomozite svojoj koži da se izbori sa svakodnevnim oksidativnim stresom tako što ćete joj obezbediti negu sa vitaminom C, resveratrolom, vitaminom A, vitaminom E, koenzimom Q10, flavonoidima, niacinamidom, polifenolima. Napravite kombinaciju koja vam odgovara uz pomoć našeg mini vodiča o kompatibilnosti aktivnih sastojaka i nikad, ali nikad, ne preskačite zaštitu od sunca.

ne preterujte sa proizvodima za negu

Ne, nismo kontradiktorni. Nema potrebe da na lice stavljate SVE što vam padne pod ruku i na taj način ga izlažete dodatnom stresu. Napravite kombinaciju sastojaka i preparata koja vam odgovara i posebno vodite računa da ne oštetite zaštitnu barijeru kože prejakim formulacijama ili nekompatibilnim stvarima. Izbegavajte fizičke eksfolijatore i gruba sredstva za čišćenje uopšte.

Ovim jednostavnim koracima ćete sprečiti inflammaging (фото 1)

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor