Pretraga

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja

Tekst: BURO.

Iako postoje različite varijacije na temu keto ishrane, one se sve zasnivaju na visokom unosu masti, umerenom unosu proteina i veoma niskom unos ugljenih hidrata. Dozvoljeno je jesti meso, punomasne mlečne proizvode, jaja, povrće sa malom količinom ugljenih hidrata i zdrave masti poput maslinovog i kokososvog ulja, avokada. Ugljeni hidrati, uključujući i najveći broj vrsta voća i praktično sve žitarice nisu dozvoljeni.

Keto ishrana veoma je efikasna za gubljenje kilograma, a njeni poklonici tvrde da rezultira i čistom sjajnom kožom, čuva mišićnu masu i samnjuje rizik od mnogih oboljenja. Oni koji su počeli da je drže imaju mnoga pitanja i nedoumice, odgovaramo na 5 najvažnijih.


KAKO DA NE DOBIJETE POVIŠEN HOLESTEROL DOK DRŽITE KETO

Važno je da se pridržavate nekoliko pravila:

Trudite se da pratite količinu masti u hrani koju jedete (orašasti plodovi, avokado, masinovo ulje, masna riba i sl). Izbegavajte zasićene masti, a umesto njih konzumirajte namirnice poput semenki lana, lososa, sardine, čia semenke.

– Ukoliko redovno uzimate bilo kakve lekove i/ili terapiju, obavezno se konsultujte sa svojim lekarom i raspitajte se kako će promena načina ishrane uticati na vaše opšte zdravstveno stanje.

- Na početku dijete ne konzumirajte fermentisane mlečne proizvode. Nakon nedelju dana proverite nivo holesterola i uporedite rezultate sa stanjem pre prelaska na keto ishranu. 

- Fizička aktivnost je jedan od najboljih saveznika u borbi protiv povišenog holesterola, nevezano za to kako se hranite. Odaberite neku koja vam prija.


KOJE JOŠ ZDRAVSTVENE PARAMETRE TREBA PRATITI DOK SE DRŽI KETO

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 1)

Pri svakoj promeni načina ishrane, savetuje se konsultacija sa stručnjakom, zato što ne odgovara svakom svaki način ishrane. Ni keto dijeta nije izuzetak.

Pre nego što pređete na keto, trebalo bi da uradite ove analize:

  • Kompletnu krvnu sliku 
  • urin
  • Biohemijske analize krvi (glukoza, holesterol, urea i kreatinin, proteini) 

Analize treba uraditi kako pre, tako i za vreme keto dijete. Žene bi još trebalo da prate i nivo kortizola i tiroidnih hormona, a muškarci nivo testosterona. 

Ukoliko drastično promenite način ishrane sami na svoju ruku, rizikujete da naškodite svom zdravlju, pogotovo ukoliko ne znate kakvo vam je opšte stanje. Keto ishrana može izazvati sledeće simptome:

  • grčeve u mišićima
  • pojačan osećaj gladi
  • poremećaje sna, nesanicu i isprekidan san
  • prekomernu žeđ, suva usta
  • usporenost i slabost
  • migrenu i vrtoglavice
  • stalan zamor
  • često mokrenje

Kada pređete na keto ishranu jedna od najvažnijih stvari jeste da unosite dovoljno tečnosti, najmanje 2 litre vode na dan. 


ČIME ZAMENITI HLEB

Ukoliko želite da potpuno izbacite svaku vrstu hleba iz ishrane (uključujući i keto varijacije na temu koje se prave od lanenog i/ili bademovog brašna) možete umesto hleba uzeti parče sira ili zelene salate (i u salatu, na primer, umotati burger). 


DA LI SME DA SE PIJE ALKOHOL

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 2)

Na keto ishrani najbolje je apsolutno izbegavati alkohol zato što on sadrži velike količine šećera. Pored alkohola, najbolje je da se uzdržite i od svih gaziranih pića sa ili bez zaslađivača, kao i smanjiti konzumiranje kafe. 


ŠTA MOŽE BITI UŽINA

Manje količine orašastih plodova, avokado, zeleniš, bobičasto voće, jaja, mladi sir i masline su najbolja opcija zato što će utoliti glad i istovremeno pružiti telu hranljive materije:

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 3)

ORAŠASTI PLODOVI

Brazilski orah, pekan i makadamski oraščić su najbolje opcije ukoliko ste u ketozi zato što sadrže najmanje ugljenih hidrata. Odlični su kao užina ali i kao dodatak obrocima poput salata.

Pažnja: Preteran unos orašastih plodova može izazvati alergijske reakcije i probleme sa varenjem.

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 4)

Avokado

Avokado je jedan od najboljih izvora zdravih masti, a pored toga sadrži i dosta dijetetskih vlakana koje pomažu varenje, smanjuju rizik od dijabetesa i kardiovaskulanrnih bolesti. Količina kalijuma koju sadrži avokado veća je od one koji ima banana, a kalijum pomaže da mišići ne izgube na snazi, umanjuje stres i anksioznost i reguliše nivo šećera u krvi. 

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 5)

zeleniš

Najzastupljeniji zeleniši u keto ishrani jesu spanać, zelena salata, kelj i asparagus. Sadrže najmanje količine ugljenih hidrata ali su bogati hranljivim materijama i dijetetskim vlaknima.

Ako razmišljate o keto ishrani, treba da znate odgovore na ovih 5 pitanja (фото 6)

Bobičasto voće

Na keto ishrani dozvoljeno je konzumirati većinu bobičastog voća, sa izuzetkom borovnica zato što one sadrže ugljene hidrate koji se vrlo brzo asorbuju. Sve ostalo se može jesti u manjim količinama, kako sveže tako i zamrznuto, samo ili kao dodatak smoothijima ili različitim jelima.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor