
Povezano
David Lynch, kultni filmski stvaralac koji nas je nedavno napustio, pored subverzivnih filmova, režirao je brojne reklame – a posebno se izdvajaju one koje je radio za parfeme velikih modnih kuća.
Tokom godina, postao je pionirska figura u oglašavanju, donoseći svoj prepoznatljiv stil u komercijalne kampanje za neke od najpoznatijih svetskih brendova. Time je izbrisao granicu između umetnosti i marketinga, menjajući način na koji brendovi pričaju priče.
David Lynch je jednom osudio plasiranje proizvoda u filmovima i serijama, ali, iako je priznao da je pravio reklame kao način zarađivanja, takođe je prepoznao njihovu vrednost kao platformu za kreativni razvoj. Oglašavanje, kako je napomenuo, naučilo ga je umetnosti efikasnog pripovedanja i omogućilo mu da eksperimentiše sa novim tehnologijama.
Između 1988. i 2014. godine, režirao je 29 reklama, a svaka je prožeta istim atmosferičnim, bizarnim i nesvakidašnjim senzibilitetom koji je definisao njegove filmove. Bilo da je kreirao sanjive kampanje za Calvin Klein ili PlayStation, Lynch je izazivao konvencije oglašavanja i uzdigao ga do forme likovne umetnosti.
Ovo su najbolje reklame koje je radio za modne i beauty brendove.
DAVID LYNCH I NAJBOLJE MODNE REKLAME KOJE JE REŽIRAO: CALVIN KLEIN
Nakon uspeha filma „Blue Velvet“, David Lynch je dobio angažman za svoju prvu reklamu od strane američkog brenda Calvin Klein, za njihov parfem Obsession. Objavljene su 1988. godine kao serija od četiri crno-bele kratke priče pod nazivima Awake, Dangerous, Explore i Kissed, a svaka od njih priča priču o četiri para ljubavnika. Svaki film bio je inspirisan različitim piscem – to su bili Ernest Hemingway, D.H. Lawrence, Gustave Flaubert i F. Scott Fitzgerald – i uključivale su odlomke iz njihovih dela.
GUCCI
David Lynch je snimio svoju poslednju reklamu za parfem 2008. godine za Gucci (što je ujedno bila i prva televizijska reklama za italijansku kuću). U reklami su modeli Raquel Zimmermann, Natasha Poly i Freja Beha Erichsen bile lice novog parfema Gucci by Gucci. Snimljena je u Parizu uz pesmu Heart of Glass grupe Blondie.
Postoji i behind the scenes video, koji prikazuje Lyncha kako puši posle snimanja, na zabavi sa glumcima i ekipom – trenutak u kojem je njihova ljubav i divljenje prema reditelju očigledno.
YVES SAINT LAURENT
Kuća Yves Saint Laurent je pozvala Davida Lyncha da osmisli reklamu za najprodavaniji parfem brenda, Opium. Ova reklama sadrži njegove karakteristične kadrove sa sanjivim prelazima i dvostrukim ekspozicijama – tu je žena u zlatnoj haljini, sa dugim crvenim noktima koji upotpunjuju lakiranu bočicu parfema, koja se penje stepenicama ka stanu. Nakon što nanese Opium na potiljak, preplavi je ekstaza.
LANCOME
Isabella Rossellini postala je lice brenda Lancôme 1982. godine. David Lynch i glumica upoznali su se nekoliko godina kasnije tokom procesa kastinga za „Blue Velvet“, gde je primetio njenu zapanjujuću sličnost sa Ingrid Bergman (ne znajući da je Bergman njena majka). Rossellini i Lynch su započeli romantičnu vezu, a Rossellini je takođe igrala ulogu Perditе Durango u filmu „Wild at Heart“, zajedno sa glumcima Nicholasom Cageom i Laurom Dern. Iako su se emotivno rastali 1991. godine, ostali su prijatelji i saradnici tokom života, a David Lynch je ponovo snimao Rossellini 1993. godine u Lancôme reklami za parfem Trésor.
GIORGIO ARMANI
Giorgio Armani je odabrao Davida Lyncha da kreira filmsku kampanju za parfem Giò iz 1992. godine. Armani je navodno lično pozvao reditelja tražeći koncept, koji mu je David Lynch zatim poslao u obliku kratke pesme. Rezultirajuća reklama Who is Giò? je Lynchovski neo-noir, u kojem model Lara Harris igra misterioznu fatalnu ženu koja se pojavljuje i nestaje sa zabava i šeta mračnim ulicama neimenovanog grada, dok je paparaci prate.
JIL SANDER
Reklama Davida Lyncha iz 1993. godine za parfem Background modne kuće Jil Sander (koji je sada povučen iz prodaje), smeštena je u pust krajolik. U atmosferi sa dimnim mašinama i živim bojama svetla, usamljen protagonista juri crnog pantera tokom noći, da bi na kraju postao prijatelj sa životinjom dok sunce izlazi. Čini se da je Lynch isprobavao tehnike koje će kasnije koristiti u filmu „Lost Highway“ (1997), koji je sniman u Kaliforniji u Mojave pustinji. Lynch je u intervjuu iz 1999. godine za Movieline rekao da voli da se prihvata komercijalnog rada kako bi „učio o najnovijoj tehnologiji i alatima koji mu inače ne bi bili dostupni“ za kasniju primenu u dugometražnim filmovima.
DIOR
Tokom vremena kada je bio kreativni direktor muške mode u Dioru, Hedi Slimane je angažovao Davida Lyncha da režira reklamu za parfem Fahrenheit. U pozadini se čuje deo pesme As Falls Wichita, So Falls Wichita Falls, a švedski glumac Andreas Wilson se nalazi u hromiranom liftu, dok počinje da halucinira, videći vizije prirodnog sveta. Kada Wilson stigne do odredišnog sprata, vrata se otvore i otkriva se božanska prostranstva narandžastog neba.