Prvi komadi iz nove modne kolekcije Fenty su dokaz da je Rihanna milenijalska poslovna super-sila

autor Manda Javorina
SQUARE FENTY KAMPNJA 1

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/05/COVER_FENTY_KAMPNJA.jpg

Da li se sećate vremena kada je bila “samo” izvođač?

Ja ne. Sećam se kako su po klubovima ljudi otvarali kišobrane kad dođe Umbrella- ella-ella-ella, dok obezbeđenja nisu počela da (nam) ih oduzimaju na ulazu. Ali se ne sećam Nje, kao samo seksi nove pevačice koja je nekako uspela da sarađuje sa Svengali-producentom kao što je Jay-Z. Od 2007. godine, Rihanna je uspela da postane muzički i kozmetički mogul i super-sila Instagrama. I to je uspela na svoj način, njena kolekcija šminke Fenty Beauty bukvalno je promenila lice kozmetičke industrije time što od početka ima 40 nijansi pudera (i uskoro će imati još 10), od najsvetlijih do onih koje odgovaraju najtamnijoj koži. Primenjena demokratija na delu. 

Danas, nakon izuzetno uspešne saradnje sa nemačkim sportskim gigantom Fenty Puma by Rihanna i rodno neutralne kolekcije donjeg veša Savage x Fenty, Rihanna je postala prva žena, koja pri tom nije belkinja, na čelu luksuzne modne kuće, a njena kuća prvi novi brend koji LVMH pokreće od 1987. Prvi vizuali kampanje ekskluzivno su objavljeni, zajedno sa intervjuom, u magazinu „The New York Times“, a komadi će se naći u predprodaji u pop-up radnji u Parizu 24. i na Fenty.com od 29. maja.

Već nam je odavno jasno da Rihanna ima viziju koja nije samo stilska. Fenty u svojoj suštini nije tradiocionalan brend. Ona zadaje udarac time što će kolekcije biti distribuirane po principu direct-to-consumer na online platformama, koji do sad nije koristila nijedna luksuzna modna kuća. Ovo će joj omogućiti da, zajedno sa svojim timom dizajnera, izbaci nekoliko novih modela svakog meseca, po principu objavljivanja singlova sa novog albuma. Ona je milenijal i savršeno razume svoje tržište. Ni ona ne želi da čeka šest meseci kako bi kupila ono što je videla na reviji pošto je u tom roku prođe želja za tim stvarima (mada mi je teško da zamislim da je čekanje na garderobu Rihannina realnost, lepo od nje što se seća kako ostatak sveta živi). Ona zna da kupci stalno čekaju ono što im još nije dostupno. Fenty neće imati revije. Rihanna veruje da je sve to zajedno pravac u kom će se moda razvijati. 

 

 

Svoju kompaniju Fenty smatra nekom vrstom kreativnog huba, stalno gleda dimplomske kolekcije mladih dizajnera, a ako neko ima savršen ukus, nije joj važno ako nema iskustva. Važan je instinkt.

 

 

Prvi komadi koje nam je dopustila da vidimo su neutralnih boja, jakih ramena, naglašenog struka i golih nogu. Mnoge haljine i sakoi u sebi imaju konstrukciju korseta, a odabir materijala joj je bio jedan od najvećih izazova. Po sopstvenom priznanju, nije mogla ni da zamisli koliko opcija postoji kada radite na ovom nivou. Sve konačne odluke su njene, Arnault joj je dao odrešene ruke i potpunu kreativnu slobodu. Ona ne želi da se obraća jednom tipu žene, jednoj estetici. Najveća želja joj je da kupci kombinuju njene stvari sa onima koje već imaju u svom ormanu, nevezano za to koliko su skupe i koji stil vole. Dior, isto kao i Timberland (za čije čizme je i sama štedela dok je bila tinejdžerka). Želi da njene stvari imaju sopstveni život. 

 

 

Na mnoge načine, to što koristi svoju i tuđu različitost, ima veze sa tim kako je odrasla na Barbadosu. U porodici mešane rase (otac mulat, majka iz Južne Amerike), bez pravila koje nameće zapadno društvo. Ako je po njima, na početku karijere, i igrala, vrlo brzo je shvatila da je ono što je razlikuje od drugih njena najveća prednost. Tako je, kada je počela sa šminkom, jednostavno mislila na žene sa kojim je odrastala, a sada kad pravi ekskluzivnu konfekciju takođe počinje od svog iskustva. Nedavno je povodom iste izjavila da ona sama trenutno nije u mršavoj fazi, i da, ako stvari njoj ne stoje dobro ne može ni da ih ponudi drugim ženama. Veličine idu do francuske 46-ice. Nedavno je povodom svog novog poduhvata izjavila: „Nova sam u ovome. Žena sam. To su svakako faktori koji postoje ali neću da odstupim od onoga što jesam, što sam žena, što sam crnkinja, što imam mišljenje. Ja vodim kompaniju i to je ono zbog čega sam tu. Ne znam da li to čini da se ljudi osećaju neugodno, ali to čak i nije moja stvar. Ono što znam je da to što sam crnkinja NIJE razlog što sam tu gde sam. Razlog je što imam puno da ponudim.“ Preach, Rihanna, preach!