Da li je New Bottega zaista Old Céline?

    24.07.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/07/bottega_cover.jpg

    Sve zalihe njihovih novih it torbi su rasprodate

    Revija za jesen/zimu 2019/20. godine koju su svi čekali bez daha nije bila za neki urbani street brend ili avangardnu parisku modnu kuću. Uz prekid disanja, većina nas je čekala da vidi šta će na pistu izbaciti Bottega Veneta, tradicionalna italijanska kuća u čijem je srcu nemoguće luksuzna ali i nemoguće diskretna kožna galanterija.

     

    Za hajp koji je oko nje nastao i samo raste, zaslužan je bio (i ostao) novi kreativni direktor, tridesetdvogodišnji Britanac Daniel Lee.  On je bio desna ruka Phoebe Philo i radio na mestu direktora za konfekciju u brendu Céline, dok je ovaj brend još imao akcenat. Konkretno, njen odlazak ostavio je prazninu od koje se mnogi od nas još uvek oporavljaju, a legije žena su odlučile da Lee ima potencijal da postane njihov spasilac. Namerno se koristim hiperbolama. Old Céline je postao simbol protivteže New Celine i skinny-rock-chick-sequined estetici koju gura Hedi Slimane. Jasno je da je ovo pitanje odavno preraslo samu odeću kao takvu i da se, u stvari, radi o identitetu. Smena u Bottega Veneti desila se pre otprilike godinu dana, prolećnu i pre-fall kolekciju brend je prikazao u vidu prezentacije, a prva prava revija koju potpisuje Lee održana je krajem februara ove godine.

     

    Sve stručne recenzije koje se tiču Danielovog umeća kao dizajnera su dobre ali to nije tema ovog teksta. Dogodilo se nešto drugo, vrlo verovatno pažljivo planirano, što je Bottega Venetu stavilo u vodeće pozicije na listi trendi brendova. Da se razumemo, istinski ljubitelji dizajna su je uvek znali i cenili, voleli, ali Bottega Veneta nikada nije bila „brend u trendu“. Danas, kada je nemoguće preživeti ako ne igrate upravo tu igru, koordiniran je ozbiljan napad na društvene mreže pod zastavom i parolom „Evo ga naslednik Phobe Philo“. I upalio je. Oružje za borbu? Aksesoari, naravno. Leeju je uspelo da na mapu postavi, takoreći istovremeno, ne jednu it torbu, nego ni manje ni više 4 it komada: Pouch Bag – it torbu (meki, preluksuzni, klač koji podseća na oblak od najmekše kože, dostupan je u raznim bojama i u varijantama od isprepletane ili glatke kože), papuče na štiklu sa četvrtastim prstima, mrežaste salonke identično četvrtastog oblika i apostolke na štiklu, takođe sa četvrtastim prstima (primećujete li obrazac?). Gotovo istovremeno, ovi komadi pojavili su se na feedovima pogodnih influenserki i uskoro, svako ko je neko želeo je da ih ima. Lično, torbu sanjam u svim varijantama, sandale bih sve preskočila.

     

    Bottega Veneta, na svojoj zvaničnoj Instagram stranici, pokrenutoj u februaru ove godine, ima 1.6 miliona pratilaca i manje od sto postova. Tu je, praktično kao referenca, dok ostatak Instagrama radi pravi posao. Influenserke, naravno. Ali posle uspeha naloga Old Céline koji je prerastao u sajt i čija osnivačica danas prodaje i svoju robu, niklo je i nekoliko nezavisnih naloga od kojih je prvi @newbottega, a od kojih svi imaju ove dve reči u nazivu. Koliko je primećen govori činjenica da je studentkinja mode iz Firence koja stoji iza njega, intervjuisana za online izdanje magazina CR Fashion Book. Da li smo spomenuli i činjenicu da su majice sa natpisom “New Bottega is the Old Céline” već u prodaji?

     

    Sam Daniel Lee je u svom dizajnu izbegao trend kao takav. Danas je norma “inspirisati se” street modom, praviti DHL majice i naplaćivati ih stotine evra ili bar imati logo veći od svih (ljubav cveta između Tiscija i brenda Burberry) ako želite da se nametnete mlađoj publici. Leejeva estetika je drugačija. Poštujući vrednosti Bottega Veneta kao brenda, on prilagođava neverovatne kožne komade svom senzibilitetu: velika Pouch torba i Maxi Cabat modeli su oba unisex, nemaju logo, funkcionalne su i u njima ima mesta za savim razumnu količinu stvari – i pravi su protivotrov nekim dizajn pomamama koje izgledaju dobro (samo) na slici.

     

    Bilo bi previše jednostavno zalepiti bilo kom brendu etiketu Novi Céline, ali onima koji žude za pauzom od logoa, dukseva sa monogramima, neonskih boja i terora patika, Danielova vizija Bottege može biti upravo ono što im nedostaje i treba.

    Saznaj više:
    Povezani članci: